|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Hvor mye bruker du og din famile på sommerferien? | |||
| Under 10.000 |
|
31 | 26,50% |
| 10.000-20.000 |
|
21 | 17,95% |
| 20.000-30.000 |
|
13 | 11,11% |
| 30.000 og oppover. |
|
52 | 44,44% |
| Deltakere: 117. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nå da?
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Hehe, dette er spørsmålet for meg. I sommer brukte vi kr. 30854,93.*
|
|
|
#2 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Vi bruker lite penger på sommerferie, under 10 000. Vi var på hytta til mine foreldre, hjemme hos mine foreldre, og så spanderte min bestemor en tur til Spania på oss.
|
|
|
|
#3 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?I sommer ble det 3-4 000, det var vel stort sett Dyreparken i Kr.sand som trakk opp beløpet.
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Jeg krysset av for 10-20 tusen. Det varierer egentlig, men vi suger på lagsiktig planlegging, og slikt blir gjerne dyrt.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Har vel i snitt brukt mellom 20000 og 30000. Et eksempel er den sommeren vi leide feriehus, leiebil og kjørte fly ned til Italia. Da havnet vi på rundt 25000 til sammen med alt.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?
Hvordan i alle dager klarte dere å få til det for den prisen? |
|
|
|
#7 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Vi betaler kun flybilletter til min familie lenger sør i Europa, resten av turen er i grunn gratis. Det blir sjelden over 10'000 kroner, og aldri over 15'000. Sydenturer kjøpes last minute, og da blir det heller ikke over 10'000 kroner.
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?
Hehe. Vi leide huset sammen med et vennepar. Vi var 4 voksne og 2 babyer på 6 mnd. Vi fikk tak i veldig rimelige flybilletter til Milano med Ryanair og vi fikk veldig billig leiebil. Huset var rimelig også, det fant vi på finn.no. Totalt for fly, leiebil og hus betalte vi omkring 17000 tror jeg. Vi lagde en god del middager hjemme siden vi hadde babyer med oss. Likevel, vi følte ikke at vi kuttet ned på noe og det ble rom for både Nice-tur, tur til Portofino og shopping.
|
|
|
#9 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Vanskelig å svare egentlig. I år bruket vi langt over 30' på en ferietur til usa, men året før det brukte vi så og si ingenting. Bensin til Bergen .. Til neste år blir det nok heller ikke noe særlig forbruk å snakke om. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Audacious
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Vi er på hytte ved Lillehammer og sommerhus på sørlandet, og så legger vi inn etellerannet på vei til/fra sørlandet - sommarland i Bø, verdens saktesteste bilferie nedover kysten osv. Vi er i Dyreparken og på Hunderfossen, men bor da på de to hyttene/sommerhusene i nærheten, så det blir ikke ekstremt dyrt. Sommerferiene er billige, har vi økonomi til å reise gjør vi heller det på andre årstider.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?30 000 + |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Med 4 barn er det omtrent umulig å få det til under 30 000. Vi har ikke noe hytte å reise til, og kan sjelden være hos familie om sommeren, og da blir det dyrt. Unntaket er sommerene vi velger å bare være hjemme, men det dumme med det, er at da får ikke jeg ferie. Jeg jobber freelance, og er jeg hjemme likevel, så får jeg meg ikke til å si nei når noen ringer |
|
|
|
|
|
#14 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?En sydentur dra jo avgårde med ganske mange tusenlapper. Vi liker å bo på bra hoteller og reise og opphold blir da på omkring 40.000,-. Mat må vi jo ha uansett om vi er hjemme eller på ferie.
|
|
|
#15 |
|
I farta!!
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?ca 15 000 og da er det med alt me handler og kjøper, ikkje berre turen.
|
|
|
#16 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Det her kommer jo an på antall barn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Ikke stort. Nå er vi en ganske ny familie, men i løpet av de seks årene mannen min og jeg har vært sammen har vi bare vært på én sommerferietur. Ja, og så bryllupsreise, den var jo i sommer. Bør den regnes med tro? Vi har i alle fall vært på storbyferie en gang og brukte nok ca 15 000 på det, bryllupsreisen i sommer kostet nok det dobbelte. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?I fjor brukte vi rundt 15.000, da var vi en uke i Danmarj, leide billig feriehus gjennom bekjente, så var vi i Sverige og på hytta. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Jeg syns det virker som folk svarer på litt ulike ting her. Noen kun reise og hotellutgifter, andre hele sulamitten med mat, shopping og slikt også.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?Vi bruker ikke over 10 000, vi er også mye på hytta i kragerø og der er det gratis og være og mat måtte vi hatt uansett så det regner vi ikke med. Tur til danmark og sånt tar vi rett før høysesongen og det sparer man en stor sum på. |
|
|
|
![]() |
|
|