Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor mye bruker din familie på sommerferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Hvor mye bruker du og din famile på sommerferien?
Under 10.000 31 26,50%
10.000-20.000 21 17,95%
20.000-30.000 13 11,11%
30.000 og oppover. 52 44,44%
Deltakere: 117. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-09, 09:01   #1
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?

Hehe, dette er spørsmålet for meg. I sommer brukte vi kr. 30854,93.*
Dette inkluderte 4 ukers biltur i Europa med innlagt familiebesøk (gratis overnatting store deler av turen) samt båttur t/r Oslo-Kiel. I tillegg noen hotellovernattinger og all bensin, mat og annet som ble kjøpt på turen. Budsjettet var 30000.- så jeg er veldig fornøyd. Vi spiste mye på restaurant og koste oss veldig for disse pengene, selv om jeg førte regnskap hver dag. Vi er to voksne og en 4-åring.

Jeg stemte 20-30000.-.

*Jeg fører detaljert regnskap i år.

Gammel 13-12-09, 09:04   #2
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bruker lite penger på sommerferie, under 10 000. Vi var på hytta til mine foreldre, hjemme hos mine foreldre, og så spanderte min bestemor en tur til Spania på oss.

Men nå i november var vi på ferie i mannens hjemland, den Dominikanske republikk. Bare billettene kom på 25 000 kr for oss fire, og siden vi var der en måned gikk det litt penger. Så på bare den ferien gikk vi over 30 000, medregnet billettene da.

Gammel 13-12-09, 09:49   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

I sommer ble det 3-4 000, det var vel stort sett Dyreparken i Kr.sand som trakk opp beløpet. Året før brukte vi ca 10 000 kr på en uke i Danmark.

Neste sommer blir det bare hytta, så da blir det vel ikke noe særlig ekstra enn vi ville brukt om vi var hjemme.

Jeg er altfor gjerrig til å bruke 30 000 kr på en ferie.

Gammel 13-12-09, 09:56   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg krysset av for 10-20 tusen. Det varierer egentlig, men vi suger på lagsiktig planlegging, og slikt blir gjerne dyrt.

Gammel 13-12-09, 10:01   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har vel i snitt brukt mellom 20000 og 30000. Et eksempel er den sommeren vi leide feriehus, leiebil og kjørte fly ned til Italia. Da havnet vi på rundt 25000 til sammen med alt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:11   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Har vel i snitt brukt mellom 20000 og 30000. Et eksempel er den sommeren vi leide feriehus, leiebil og kjørte fly ned til Italia. Da havnet vi på rundt 25000 til sammen med alt.

Hvordan i alle dager klarte dere å få til det for den prisen?

Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:16   #7
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Vi betaler kun flybilletter til min familie lenger sør i Europa, resten av turen er i grunn gratis. Det blir sjelden over 10'000 kroner, og aldri over 15'000. Sydenturer kjøpes last minute, og da blir det heller ikke over 10'000 kroner.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:23   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvordan i alle dager klarte dere å få til det for den prisen?

Hehe. Vi leide huset sammen med et vennepar. Vi var 4 voksne og 2 babyer på 6 mnd. Vi fikk tak i veldig rimelige flybilletter til Milano med Ryanair og vi fikk veldig billig leiebil. Huset var rimelig også, det fant vi på finn.no. Totalt for fly, leiebil og hus betalte vi omkring 17000 tror jeg. Vi lagde en god del middager hjemme siden vi hadde babyer med oss. Likevel, vi følte ikke at vi kuttet ned på noe og det ble rom for både Nice-tur, tur til Portofino og shopping.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:32   #9
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vanskelig å svare egentlig. I år bruket vi langt over 30' på en ferietur til usa, men året før det brukte vi så og si ingenting. Bensin til Bergen .. Til neste år blir det nok heller ikke noe særlig forbruk å snakke om.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:02   #10
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er på hytte ved Lillehammer og sommerhus på sørlandet, og så legger vi inn etellerannet på vei til/fra sørlandet - sommarland i Bø, verdens saktesteste bilferie nedover kysten osv. Vi er i Dyreparken og på Hunderfossen, men bor da på de to hyttene/sommerhusene i nærheten, så det blir ikke ekstremt dyrt. Sommerferiene er billige, har vi økonomi til å reise gjør vi heller det på andre årstider.

Gammel 13-12-09, 10:08   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

30 000 +

Jeg syntes tallene var lave.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:21   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Over 30.000 ja.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:25   #13
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Med 4 barn er det omtrent umulig å få det til under 30 000. Vi har ikke noe hytte å reise til, og kan sjelden være hos familie om sommeren, og da blir det dyrt. Unntaket er sommerene vi velger å bare være hjemme, men det dumme med det, er at da får ikke jeg ferie. Jeg jobber freelance, og er jeg hjemme likevel, så får jeg meg ikke til å si nei når noen ringer

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 11:06   #14
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

En sydentur dra jo avgårde med ganske mange tusenlapper. Vi liker å bo på bra hoteller og reise og opphold blir da på omkring 40.000,-. Mat må vi jo ha uansett om vi er hjemme eller på ferie.

Når vi er på tur med campingvogna i 3 uker koster det jo mellom 200 - 400 for en natt på campingplass vanligvis.
Vi lager mat i vogna, men spiser også litt på resaurant.

Vi sparer ikke på aktivitetene, og er med på det som skjer der vi er. Badeland, tivoli, dyreparker, museer etc koster jo ofte dyrt.

Men hvor mye vi eksakt bruker aner jeg (heldigvis) ikke.

Gammel 13-12-09, 11:41   #15
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

ca 15 000 og da er det med alt me handler og kjøper, ikkje berre turen.
Da har me f.eks vore i Sverige ei veke (camping med digert badeland og fullt opp av aktivitetar for ungane), sørlandet ei veke og på fjellet ei veke. Heilt super og knall 3 vekers ferie.

Gammel 13-12-09, 11:43   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Det her kommer jo an på antall barn.
Hvis vi IKKE skal på hytta eller noe sted vi ikke kan ta bilen, blir summen kjapt over 30. Vi har 4 barn, og det skal godt gjøres å finne en tur med fly og hotell for noe under det....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 11:54   #17
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Ikke stort. Nå er vi en ganske ny familie, men i løpet av de seks årene mannen min og jeg har vært sammen har vi bare vært på én sommerferietur. Ja, og så bryllupsreise, den var jo i sommer. Bør den regnes med tro? Vi har i alle fall vært på storbyferie en gang og brukte nok ca 15 000 på det, bryllupsreisen i sommer kostet nok det dobbelte.

Ellers har vi vært på mammas hytte på en annen kant av landet noen år nå, men det er delvis "pliktbesøk", ettersom det er den eneste gangen i året jeg får hilst på de gamle besteforeldrene mine. Til sommeren har vi liten baby, og vi har ingen planer utover å være noen dager lengre på hytta enn det vi pleier. Hytteturene koster oss stort sett bare flybillettene (et par tusen til sammen), mine foreldre pleier å holde mat og bensin mens vi er der. Vi drar lite på ferie i forhold til vennene våre, de drar stadig til det derre sydenlandet og slikt, men det ligger ikke helt for oss. Til nå har vi prioritert å bruke penger på boligen vår, men vi har lyst til å reise mer!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 11:58   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

I fjor brukte vi rundt 15.000, da var vi en uke i Danmarj, leide billig feriehus gjennom bekjente, så var vi i Sverige og på hytta.

Jeg vil tro vi bruker ca det samme hvert år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 12:02   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det virker som folk svarer på litt ulike ting her. Noen kun reise og hotellutgifter, andre hele sulamitten med mat, shopping og slikt også.
I år var vi i London i 10 dager og brukte vel til sammen mellom 15.000 og 20.000 siden vi bodde gratis. Det inkluderer da shopping, mat, tur til legoland, transport og en natt på hotell.

Vi besøkte også venner i kristiansand og dyreparken og det gikk noen tusenlapper til det også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:12   #20
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Vi bruker ikke over 10 000, vi er også mye på hytta i kragerø og der er det gratis og være og mat måtte vi hatt uansett så det regner vi ikke med. Tur til danmark og sånt tar vi rett før høysesongen og det sparer man en stor sum på.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.