Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påkjørsel av katt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-09, 11:20   #61
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg ble nesten litt redd for deg nå, Skvetten. Skjære strupen og kutte ryggraden, som om det var den mest naturlige ting i verden.

Øksemorder på si vettu.

  Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 11:20   #62
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Ære være at noen tenker gjennom disse tingene sier nå heller jeg. Det er garantert heller dem som stopper og gjør noe i en sånn situasjon.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 11:21   #63
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Jeg har en gang kjørt på en katt. Jeg og kjørelæreren stoppet, hentet noe hardt og tungt (jekken?) og gikk for å lete, men fant ikke dyret. Vi lette en god stund også. Det var på en øde landevei og ingen å si fra til. Jeg så jo at dyret "spant" rundt seg selv og bortover i bakspeilet før vi fikk stoppet, så jeg antar at det har "krampet" seg av gårde et godt stykke. Det var fælt.

Men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skulle klart å avlive en katt om jeg var alene i bilen, må jeg si. Jeg hadde vært redd for å bomme eller slå for svakt eller noe. Huff.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 11:25   #64
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har en gang kjørt på en katt. Jeg og kjørelæreren stoppet, hentet noe hardt og tungt (jekken?) og gikk for å lete, men fant ikke dyret. Vi lette en god stund også. Det var på en øde landevei og ingen å si fra til. Jeg så jo at dyret "spant" rundt seg selv og bortover i bakspeilet før vi fikk stoppet, så jeg antar at det har "krampet" seg av gårde et godt stykke. Det var fælt.

Men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skulle klart å avlive en katt om jeg var alene i bilen, må jeg si. Jeg hadde vært redd for å bomme eller slå for svakt eller noe. Huff.

Glitter - I rest my case.

Om man nå skal ha kniv i bilen i tilfelle dette - legg på noen hansker og en plastsekk. Og gjerne bedøvelsesmiddel.

  Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 11:27   #65
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Glitter - I rest my case.

Om man nå skal ha kniv i bilen i tilfelle dette - legg på noen hansker og en plastsekk. Og gjerne bedøvelsesmiddel.

Påstår du at jeg er forstyrret?

Jeg hadde forresten følgende i bilen: kniv, en rull med poser, tau, gaffa, førstehjelpsutstyr, verktøy, jekk, lommelykt, desinfeksjonsvæske, ekstra hundebånd, et par tepper, fjellstøvler og regntøy. Undrer hva det sier om meg.

  Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 11:28   #66
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Om man nå skal ha kniv i bilen i tilfelle dette - legg på noen hansker og en plastsekk. Og gjerne bedøvelsesmiddel.

Potensielt forklaringsproblem ved en politikontroll.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 11:35   #67
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.595
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ikke det jeg spiser. Det kommer fra trær. Det er bare kjøtt som klart kan gjenkjennes som kommer fra levende dyr nå.

Det er lov å fnise litt av denne ikke sant?



Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Om dyret ser ut til å være så skadet at det må avlives er det som regel også i sjokk. Man kan enten skjære strupen eller kutte ryggraden langt oppe i nakken. Det er hakket mindre traumatisk enn å dælje løs med en jekk.

Seriøst? Jeg antar jo at du aldri har prøvd noe av det beskrevede.
Det å stikke en kniv gjennom skinnet på et levende og bevisst dyr er svært vanskelig. Ulovelig er det også! Kun veterinærer har lov å penetrere hud på levende dyr!!! Å knekke nakken er dritvanskelig! Og heller ikke ansett som noen god og effektiv avlivningsmetode! Jeg skal sjekke lovligheten, men jeg tror ikke det er lov på så store dyr som en katt.
Å`knuse hodet er effektiv, krever minimalt med kunnskap og der renner altså ikke ut hverken det ene eller andre. Skinnet er vært seigt og holder ting og tang på innsiden.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 14:44   #68
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

usj......... og huff
Hadde stoppet neste bil og spurt om hjelp, og neste bil deretter og deretter og deretter dersom ikke dem første var villige til å hjelpe! Hadde tvilsomt klart å gjøre det selv....

Hvordan avliver man et påkjørt pinnsvin foresten?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 14:50   #69
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Jeg har opplevd at en bil foran kjørte på ei katt. Den fløy opp i lufta og havna til slutt i veikanten. Han som kjørte på og de i bilen bak kjørte videre, men jeg fikk samboeren min til å stoppe. Katta lå livløs i grøfta, men den levde. Var i sjokk og hadde litt blod i munnviken. Den hadde halsbånd med et telefonnummer på som jeg ringte men det svarte ikke. Da sendte jeg nummeret til 1881 og fikk opp adressen. Vi kjørte katta hjem og fikk massa takk og de skulle skynde seg til veterinæren. Etter en uke sto det takkeannonse i avisa til meg og veterinæren. Katta overlevde med bare en liten skramme inni munnen.
Vil nok gjøre det samme igjen om det skulle skje.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no