Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-07, 23:33   #1
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det er fint at sånne prikkekommentarer dras frem i lyset.
Stilig gjort, April. Nå er jeg lattermild.

Alltid hyggelig å kunne piske opp stemningen litt ekstra.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:32   #2
Frost

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg ELSKER avataren din!

Den var genial! Tror jeg må få meg ny tittel

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:07   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Den var genial! Tror jeg må få meg ny tittel

Hermegås!

Neida, bare hyggelig med flere rødstrømper. Jeg valgte tittelen opprinnelig med litt humoristisk undertone, men ser jo at jeg passer kategorien. (Det morsomme/tragiske er at jeg i diskusjoner her på FP har blitt tillagt meninger jeg ikke har, kun på grunn av tittelen.) Egentlig er det en annen tittel som passer bedre, vet at det finnes et ord som favner likestillingen både med tanke på menn og kvinner. Nå husker jeg ikke hva begrepet var. Tror det var Veronal som nevnte det en gang.

Gammel 21-01-07, 00:33   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Bedre sent en aldri...........

Jeg kan ikek si jeg reagerte så veldig på reklamen.
Teit ja, men like fort glemt (i alfall uten denne tråden)
At andre "tar av" pga. teksten mp de gjerne få gjøre, men jeg skjønner ikke at de gidder.
Alle kan drite seg ut, og det gjorde Ving her.
Om feminister/rødstrømer skal henge seg opp i alle små og store brølere blir det nok å gjøre i allefall.
Jeg for min del ville nok ha nok med å ta tak i de tngene som har i allefall en litt avgjørende betydning.
Et hvert normalt oppegående menneske vet jo at i de fleste familier er det slik at man har ikke lenger de gamle rollemønstrene, vi har kommet litt lengdre en det.
Noen "nek" (legg merke til hermetegnene) lever fortsatt på 50 tallet med de kjønnsrollene som var da, men i mange tilfeller må de ta det på sin egen kappe. Som det ble nevnt ganske tidlig i tråden så må vi "hønemødre" la mennene slippe til. Og ikke minst la de få skifte en bleie uten av man skal hange over skulderen på de og påpeke hver minste detalj som avvisker fra måten vi selv gjør det på.
Har på følelsen at jeg sporet litt av her, men vet ikke helt hvor..............

Gammel 20-01-07, 23:46   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes reklamen var usedvanlig teit og skyr Ving som pesten. Som tidligere. :deltar:

Dessuten gjør graviditeten meg ganske hårete, spesielt på armene. :deler:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 11:06   #6
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*fortvilet over å ha gått glipp av nok en herse-dømme-unnskylde-tråd*

Hvis man først er så gammeldags at man må lese reisebrosjyrer i papirform i stedet for å bestille reisen på internett så er det kanskje likegreitt at salgspitchene er av den gammeldagse formen også? Jeg kunne kanskje ha blitt litt oppgitt av formuleringene, men tanken på et barnevennlig hotell i sol og varme MED internett og bamseklubb overskygger dette ...

Dessuten er det ikke "Rykk tilbake til Taliban" fordi om man fleiper litt med en rødstrømpe i ny og ne, eller fordi man velger å overser hva en nyutdannet informasjonskonsulent klarer å lire av seg i en brosjyre. Jeg er enig i at man godt kan ta inn over seg hva feministene historisk har oppnådd, og hva det har kostet dem som gikk i bresjen, men det betyr ikke at rødstrømper har rukket å bli en stereotype det er morsomt å fleipe med.

Og tilslutt et tips jeg har plukket opp fra media: Når noen kritiserer deg, legg deg flat! HEEEELT flat. Med EN gang. Du trenger ikke mene det en gang, men jo mer du beklager deg og tar ting på egen kappe, jo fortere stopper hylekoret. Unngå bruk av ord som "oppfattet" og "dersom". Hører du Vimsen? " Jeg har problemer og trenger hjelp" er en grei unnskyldning som burde stoppe de fleste diskusjoner.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 12:51   #7
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg klarer ikke å ta den reklamen helt på alvor, og derfor reagerer jeg ikke så veldig på den.
Hva er budskapet? At far kan kose seg med internett, mens mor passer på barna i bassenget? Elller vil de bare få frem at hotellet har internettforbindelse, og barnevennlig basseng, men så klarer de å formulere det på en altfor toskete måte? Jeg tror at det er sistnevnte, og at de rett og slett har gått på en smell med formuleringen av reklameteksten.

Hadde jeg trodd at de mente det seriøst, så hadde jeg nok reagert på det.
Jeg synes Mim, Lille Ru og flere andre hadde mange gode poeng, men jeg synes også at Vimsen sine innlegg ble tatt litt for seriøst. Hun har jo også prøvd å unnskylde seg noen ganger.

Gammel 21-01-07, 13:22   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Jeg klarer ikke å ta den reklamen helt på alvor, og derfor reagerer jeg ikke så veldig på den.
Hva er budskapet? At far kan kose seg med internett, mens mor passer på barna i bassenget? Elller vil de bare få frem at hotellet har internettforbindelse, og barnevennlig basseng, men så klarer de å formulere det på en altfor toskete måte? Jeg tror at det er sistnevnte, og at de rett og slett har gått på en smell med formuleringen av reklameteksten.

Jeg synes Mim, Lille Ru og flere andre hadde mange gode poeng, men jeg synes også at Vimsen sine innlegg ble tatt litt for seriøst. Hun har jo også prøvd å unnskylde seg noen ganger.

Jeg som omsider skulle sette meg ned og svare på denne tråden. Kan liksågodt bare signerer denne!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 13:38   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Signerer denne, da her blir det sagt det jeg mener.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 15:04   #10
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

*fortvilet over å ha gått glipp av nok en herse-dømme-unnskylde-tråd*

Hvis man først er så gammeldags at man må lese reisebrosjyrer i papirform i stedet for å bestille reisen på internett så er det kanskje likegreitt at salgspitchene er av den gammeldagse formen også? Jeg kunne kanskje ha blitt litt oppgitt av formuleringene, men tanken på et barnevennlig hotell i sol og varme MED internett og bamseklubb overskygger dette ...

Dessuten er det ikke "Rykk tilbake til Taliban" fordi om man fleiper litt med en rødstrømpe i ny og ne, eller fordi man velger å overser hva en nyutdannet informasjonskonsulent klarer å lire av seg i en brosjyre. Jeg er enig i at man godt kan ta inn over seg hva feministene historisk har oppnådd, og hva det har kostet dem som gikk i bresjen, men det betyr ikke at rødstrømper har rukket å bli en stereotype det er morsomt å fleipe med.

Og tilslutt et tips jeg har plukket opp fra media: Når noen kritiserer deg, legg deg flat! HEEEELT flat. Med EN gang. Du trenger ikke mene det en gang, men jo mer du beklager deg og tar ting på egen kappe, jo fortere stopper hylekoret. Unngå bruk av ord som "oppfattet" og "dersom". Hører du Vimsen? " Jeg har problemer og trenger hjelp" er en grei unnskyldning som burde stoppe de fleste diskusjoner.

Jeg legger meg flat for et fantastisk innlegg fra Kloke Kif!

Gammel 21-01-07, 14:00   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Like mye som det er en idiotisk formulering, og enda mer idiotisk forklaring om at de prøvde å være morsom, så får jeg rett og slett ikke lyst til å reise dit av den enkle grunn at når jeg først skal på ferie, så ønsker jeg å tilbringe tid sammen med familien min. Å være alene med bassenget med ungene mens far sitter inne på internett høres stusslig og ensomt ut, og far kunne like godt ikke vært med, men sittet hjemme på internett, og jeg reist med en venninne.

Så ingen av assosiasjonene jeg får av dette er bra. Stort minus til Ving. (Som er dem jeg har reist mest med)

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 15:16   #12
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Så ingen av assosiasjonene jeg får av dette er bra. Stort minus til Ving. (Som er dem jeg har reist mest med)

Men om du har reist masse med Ving, så vet du også at Ving er den absolutte proff på ferier for barnefamilier være seg det er hotellstandard, ekstrautstyr for barnefamilier på Sunwing og oppfølging av barnefamilier i form av aktivitetsprogram for barn og voksne på destinasjonen osv.osv. De er knallgode på det!
Skal hele Ving som turoperatør være nødt til å lide for at en eller annen (antakeligvis ung og nyutdannet) tulling av en tekstforfatter skrev én dum ting i én av Vings kataloger, og at eller annen ansvarlig dessverre leste litt for dårlig korrektur før katalogen gikk i trykken?

Setter man seg ned med hele bunken fra StarTour, Ving, Apollo, Saga osv. og leser sin egen lille personlige korrektur er jeg rimelig sikker på at det er flere tekster som kan puttes i litt kvinne/manne-diskriminerende retning når man leser med den tanken i hodet.

Gammel 21-01-07, 15:19   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Skal hele Ving som turoperatør være nødt til å lide for at en eller annen (antakeligvis ung og nyutdannet) tulling av en tekstforfatter skrev én dum ting i én av Vings kataloger, og at eller annen ansvarlig dessverre leste litt for dårlig korrektur før katalogen gikk i trykken?
.

Nå lider de kanskje ikke så fryktelig heller, men det er klart at det er hele Ving som turoperatør som står ansvarlig for det de trykker i katalogene sine. Om tekstforfatteren er dårlig eller nyutdannet, så er det Vings ansvar som har ansatt ham/leid ham inn, og det er de som må luke ut sånne idiotiske formuleringer.

Og ja, jeg har reist med Ving og vært veldig fornøyd, så det har ikke noe med det å gjøre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 15:23   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Øh, det var vel ikke heeelt det inntrykket Ving ga når de ble intervjuet?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 15:30   #15
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Det er flere som mener at det er å overreagere når en kommenterer holdninger en ikke liker. En burde heller, i slike situasjoner, tie og helst ikke føle så veldig mye. Hvis en enkelt og greit sier i fra eller kommer med en kommentar og mening er en hysterisk og tror at vi lever under et Taliban-styre.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 08:18   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Det er flere som mener at det er å overreagere når en kommenterer holdninger en ikke liker. En burde heller, i slike situasjoner, tie og helst ikke føle så veldig mye. Hvis en enkelt og greit sier i fra eller kommer med en kommentar og mening er en hysterisk og tror at vi lever under et Taliban-styre.

Du skjønner vel at man ikke skal kommentere og mene ting på et diskusjonsforum.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 15:42   #17
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elin: Dårlig reklame selger dårlig.

Dersom de sender reklame av en god sjokolade der en ekkel fyr stapper innpå til han spyr fordi det er så godt. Så gir det meg dårlige følelser og gir meg ikke lyst til å kjøpe. Reklame skal appelere til oss, gjør den ikke det, så bommer den. Jeg sier at Ving bommer på meg som målgruppe med den uttalelsen. Jeg ønsker å kjøpe et fristende produkt.

Sist redigert av DM : 21-01-07 kl 15:49.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 16:45   #18
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Folkeuniversitetet lokker med datakurs for damer.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.