Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 23:27   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Fader, jeg glemte å måle ham i kveld, men han er ikke veldig lang, kortere enn sine jevnaldrende kompiser. Han blir 2 år i mars og skal begynne i barnehagen nå etter nyttår, og trenger dress, regntøy og greier. Jeg tenkte å bestille den barnehagepakken til 499,-, men bestiller jeg 92 eller 98? Jeg heller jo mot 92, jeg vil ikke at han skal gå rundt i altfor store klær og selv det han har i 92 nå er jo for stort. Men han vokser jo i racerfart.
Hvilken størrelse bruker deres 2008-barn?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:31   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

spørs jo hvor stor han er selvsagt. Min er ganske liten og passer fortsatt i alt av 86, så til han hadde jeg nok bestilt 92

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:33   #3
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Jeg ville nok gått for 92. Min som blir 2 nå på lørdag bruker 92 nå, og han er en kraftig gutt, om enn ikke av den lengste sorten da.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:34   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Ja det er liksom det, min er også liten. Eller, han veier en god del men er kort. En liten murstein, rett og slett. Tror jeg skal måle ham i morgen, men han er like høy som kompisen som er 2 mndr yngre. Tror egentlig 92 holder altså, han skal jo ikke drukne i klærne heller, og jeg har råd til å spandere en femhundrelapp til om han skulle vokse utav det i løpet av vinteren, noe jeg tviler sterkt på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:36   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Kan du ikke måle ham i morgen? Og få måla fra leverandøren også?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:37   #6
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

EK blir 2 år i mai og han bruker 80 i Reimadressen. 86-dressen som ble kjøpt mtp denne vinteren er altfor stor. Han er normal i lengde, men lang i ryggen og litt kort i beina.

Reflex-dressen (høstdress) og -regntøyet er 86 og den er romslig og holder helt fint ut denne sesongen.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:39   #7
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Viss du mener han er litt kort, så ville jeg gått for 92.
Jeg har to ganske store gutter (de er riktignok 26 mnd da), og de har vinterdress i 92. Mer enn stort nok.

Sikkert avhengig av merke på dressen, men jeg synes som regel at utedresser er ganske romslige i størrelsen. Og det er i utedresser jeg ser at det ikke går an å kjøpe litt stort, blir bare tull.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:40   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Poden på fire år og 100 cm bruker både 98 og 104 i vinterdress i år. Den i 98 er på ingen måte for liten.

Den vinteren han var to år (septemberbarn) brukte han 86 i vinterdress.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:44   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Jeg går for 92 jeg, 98 er GARANTERT en dress han vil kunne ta svømmeknappen i. Da bestiller jeg nå i uka.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:45   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

98 er jo neste års dress - garantert for stor. Jeg vil anta at vi kan bruke 92 på starten av neste vinter også, dressene er jo stort sett ganske digre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:50   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.296
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Jeg kjøpte 98 til toåringen i år. Han er egentlig ganske liten. 3,5-åringen har fått 110 - begge en str over aldersgruppa si til tross for at de er ganske små altså. Men de passer greit og de har god bevegelse i dem.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:54   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Gutten min som fyller 2 i mai bruker dress i 92 nå. Hadde vi kjøpt ny nå hadde det blitt 98. Han er normalt lang tror jeg, eller kanskje litt over snittet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:56   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Gutten min som fyller 2 i mai bruker dress i 92 nå. Hadde vi kjøpt ny nå hadde det blitt 98. Han er normalt lang tror jeg, eller kanskje litt over snittet.

Jøss, nå blir jeg fryktelig usikker her. Han er nok en god del lenger enn min gutt ja, for min gutt blir 2 år i mars og bruker stort sett 86 i klær. Noe i 92, men det meste i den størrelsen er for stort. Fankern, jeg tror jeg må få eksakte mål av leverandøren og så måle gutten min. Dumt å gjøre totalt bomkjøp da.

Ei venninne sier at dressene i barnehagepakken (barnogleker.no) er litt små i størrelsen, så da bør jeg jo vurdere 98.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:59   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Det er jo stor forskjell på størrelsen på unger. Minstegutt bruker bukser i 86, men bodyer og gensere i 92 nå. Toern var litt lengre enn ham på samme alder. Han blir 5 i mai og bruker 122 i klær, noe som også er stort for en femåring.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 00:02   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Bare en ting: da jeg jobbet i barnehage for 5 år siden, så var den dressen ubrukelig. Tung og stiv dress, fantes ikke vanntett (den formelig trakk vann). Veldig stram rundt bena og armene, umulig å få dradd ned over vinterskoene. Regntøyet og fleecen (men fleecen er også veldig stram rundt armene og bena) er ok, men 499,- er jo ikke så enormt billig for ok fleece og regntøy, og relativt ubrukelig dress...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 00:05   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Hæ? Jeg har bare hørt skryt om den dressen og hele den pakken. Fankern da? Det er jo ganske mange år siden, de er kanskje forbedret nå? Jeg må lage ny tråd.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 00:07   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Den ble diskutert på NM i fjor: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=592202/

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 00:09   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Fant noen tråder her også, det virker som om de fleste ikke er så fornøyde. Fader ... Vi har sykt dårlig råd nå når han begynner i barnehagen, mister 3300,- i måneden pluss vi må betale flere tusen for barnehageplassen og jeg har ikke jobb enda (måtte jo vente på barnehageplass før jeg kunne søke). Så alt dette med dresser og regntøy og alt ruinerer oss jo, trodde jeg hadde funnet gullegget nå. Jeg får ta en kikk på januarsalget, finner sikkert endel da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 00:20   #19
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Prøv å få tak i Reflex på salget, den holder nok greitt. Jeg har en rød-rosa dress fra Minymo, men det er kanskje ikke så aktuelt

Min jente er forøvrig 96 cm og str 98 i f.eks Reimatec er romslig til henne. Store klær er ikke behagelig.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 06:57   #20
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

De ansatte i Leos barnehagen var veldig fornøyde med dressen (sånn bortsett fra at den er for liten).

Iset: Jeg har muligens en ekstra regnbukse og noe fleecegreier du kan få. Jeg kan se hva jeg klarer å grave frem, så tar jeg det med på nyttårsaften om du er interessert.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no