|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er det viktig for deg å være anonym på en nettside som FP? | |||
| Ja, veldig viktig |
|
14 | 7,78% |
| Ja, ganske viktig |
|
34 | 18,89% |
| "Midt-på-treet" viktig |
|
69 | 38,33% |
| Litt viktig |
|
29 | 16,11% |
| Nei, ikke als viktig |
|
33 | 18,33% |
| Dustepoll |
|
1 | 0,56% |
| Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Det er litt viktig. Jeg ønsker å være litt anonym på nett, samtidig som jeg ikke har noen illusjoner om at det er vanskelig å finne ut hvem jeg er.
|
|
|
#2 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Bryr meg egentlig ikke så veldig hardt. Jeg legger ikke ut navn og personlige opplysninger, men kan vel uansett være enkel å spore, om noen skulle finne det for godt å prøve.
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Hva jeg har tenkt litt på er - dersom jeg tror jeg kjenner igjen noen fra et bilde, og bare kjenner nick - f.eks. "Skilpadda" - det blir liksom så dumt å gå bort og spørre pent: "unskyld - er du tilfeldigvis Skilpadda?"
|
|
|
#5 |
|
Sugaraddict!
|
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?FP er vell ikke plassen jeg føler jeg må være så veldig anonym. Nå har jeg kun, FB og FP hvor jeg "henger".
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg skriver ingenting på nett som jeg ikke står for i RL, men likevel er det litt greit å være anonym. Kanskje mest pga gutta boys. jeg legger jo ut et og annet bilde av dem, men likevel: De kan selv få kontroll på hva som blir liggende på nett om dem.
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Nei, det er ikke så innmari viktig å være anonym på nettet.
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Ja, det er viktig for meg.
|
|
|
#9 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?
Her er jeg også. Dessuten kan det kanskje skade et forhold hvis jeg diskuterer saker her inne på et prinsippielt grunnlag og det blir forstått som personlig. Jeg har oppdaget at flere her inne tror jeg er personlig når jeg ikke er det og tror at det ikke er mulig å ha ulike standpunkt når man snakker prinsippielt/idealistisk og er personlig. Hvis jeg blir gjenkjent på FP og vedkommende tror jeg mener ting uten å forstå dennes situasjon tror jeg at enkelte kan velge å ta avstand i stedet for å konfrontere/finne ut hvordan ting henger sammen. Man går glipp av forklaringen da.
|
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Det er ganske viktig. Jeg tror nok at folk jeg kjenner godt kan kjenne meg igjen ut fra meninger og synspunkter på forskjellige ting, jeg er ikke veldig forskjellig her fra det jeg er IRL, men jeg tror ikke jeg er veldig lett gjenkjennelig. Jo mer åpen man er, dess mer må man tenke seg om når man skriver noe om andre, tenker jeg. Jeg kommer nok aldri til å legge ut veldig personlige tråder, så skråsikker er jeg ikke på at ingen kjenner meg, eller på at det ikke noen gang kommer til å bli lest av noen som vet hvem jeg er. Jeg hadde satt pris på om noen sa fra om de kjente meg, men jeg forventer ikke at de skal gjøre det, da er man jo samtidig nødt til å gi seg selv til kjenne. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg er også mest anonym på nett av hensyn til mann og barn. Og litt for min egen del.
|
|
|
#12 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Ikke så veldig. Jeg skriver ikke noe jeg ikke kunne sagt høyt.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Audacious
|
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Neida, det er ikke så viktig. Det er ikke så vanskelig å finne ut hvem jeg er dersom man går inn for det. Dessuten var jeg ikke anonym på SM/NM, så de som husker meg fra dengang har virkelig ikke problemer med å finne ut av det. Her er jeg litt mer anonym, rett og slett fordi Storesøster begynner å bli større. Derfor legger jeg ikke ut bilder (varig) av meg selv eller ungene i åpent forum, jeg vil ikke at hennes venner skal snuble over det hvis de f.eks har en forelder som er her.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg har valgt å være åpen om en skambelagt lidelse og har nok blottlagt min eksistens mer enn jeg normalt ville ha gjort. Men jeg mener det er så viktig at noen snakker om dette at jeg velger å gi avkall på anonymiteten. Jeg legger dog ikke ut bilder av ungene mine eller av mannen min og prøver å være forsiktig med andre opplysninger. |
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Akkurat det samme har jeg gjort og fått såpass mye positivt utav dette at jeg ikke angrer et eneste sekund på åpenheten akkurat der.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 10-01-10 kl 12:04. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Ganske viktig. At folk som kjenner meg fra før lett kan identifisere meg ut fra hva jeg skriver er helt ok, men jeg vil ikke at ukjente skal kunne google meg fram ut fra det jeg skriver. Derfor er det en hel del ting jeg ikke deler, slik som hva jeg jobber med og hvordan jeg bor. Mye av hensyn til meg selv, men mest av hensyn til mann og barn, som ikke har valgt og henge på nettet og skal slippe å lese om seg selv der. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Det er ikke veldig viktig for meg, men litt. Jeg har ikke noe ønske om at alle skal vite hvem jeg er ved bilde og navn og slikt.
|
|
|
#18 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva om vedkommenende ikke ønsker å bli gjenkjent da? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Ganske viktig, i allefall på åpent forum. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Er det viktig at du er anonym på nett?Jeg har fått meg mange lærepenger.
|
|
![]() |
|
|