Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg undrer meg på hvorfor

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-10, 23:43   #1
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg undrer meg på hvorfor

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er vel ganske logisk, er det ikke? Ting man kun har vage sannheter/teorier om, som det er lett å spinne rundt, gjøre skummelt.

Jeg kom på en litt morsom historie. Eller litt flau alt ettersom.

For en stund tilbake så lå jeg i badekaret og slappet av. Jeg hadde nettopp lest en bok om skytsengler tror jeg det var og tankene begynte å spinne litt rundt det jeg hadde lest. Så tøffa meg fant det for godt å utfordre skjebnen og skulle se om det virkelig var mulig å få kontakt.

"Hvis det er noen her gi meg et tegn" sa jeg. Jeg hadde ikke mer enn sagt det så datt det en full shampoflaske ned fra vinduskarmen og rett i gulvet.

Carolin var plutselig ikke så tøff lenger og hoppet ut av badekaret full i skum og greier og løp ut av badet. "bare glem det!" skrek jeg inn til shampoflasken. Å dusje av meg skummet turde jeg ikke den kvelden.

Gammel 13-01-10, 23:52   #2
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

For en stund tilbake så lå jeg i badekaret og slappet av. Jeg hadde nettopp lest en bok om skytsengler tror jeg det var og tankene begynte å spinne litt rundt det jeg hadde lest. Så tøffa meg fant det for godt å utfordre skjebnen og skulle se om det virkelig var mulig å få kontakt.

"Hvis det er noen her gi meg et tegn" sa jeg. Jeg hadde ikke mer enn sagt det så datt det en full shampoflaske ned fra vinduskarmen og rett i gulvet.

Carolin var plutselig ikke så tøff lenger og hoppet ut av badekaret full i skum og greier og løp ut av badet. "bare glem det!" skrek jeg inn til shampoflasken. Å dusje av meg skummet turde jeg ikke den kvelden.

ja det er ikke bare bare nei

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 09:34   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Du er så søt.
Og gjett om jeg kunne gjort det samme!

SF: Ja, på en måte.
Jeg tror, mener, synes, føler at det som plaget oss i første leiligheten og som skapte konstant støy og uro i min søsters hus var restenergier eller "spøkelser", men jeg vet strengt tatt ingenting konkret utover hva jeg føler når jeg merker nærvær.
Det kan like gjerne være min egen hjerne eller levende menneskers energi som lager disse opplevelsene, og den tanken og hvordan og hvorfor, er vel så interessant.

Det jeg vet, er at jeg har hatt slike opplevlser så intense og sterke at jeg ble overbevist om at det finnes noe.
Og inntil noen motbeviser det, velger jeg min egen teori.
Og ja - jeg velger den blant annet fordi jeg synes det er spennende.

Gammel 14-01-10, 09:59   #4
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Når vi snakker om levende menneskers energier så er det også et ganske fascinerende fenomen synes jeg.

Hvis vi tar min eks feks, så var det noe med stemningen i alle rom han var i. Man ble rett og slett urolig og deprimert av å sitte i samme rom som han. Så ille var det at folk sluttet å komme på besøk for det var noe med stemningen i hele huset. Tror LilleLeo kan bekrefte dette, for hun klarte ikke å sette sine bein her. Det tok veldig lang tid før stemningen/energien i huset ble normalt igjen etter at han flyttet ut, men nå 1,5 år etter så merker man ingenting til det lenger. Heldigvis.

Gammel 14-01-10, 10:39   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Når vi snakker om levende menneskers energier så er det også et ganske fascinerende fenomen synes jeg.

Hvis vi tar min eks feks, så var det noe med stemningen i alle rom han var i. Man ble rett og slett urolig og deprimert av å sitte i samme rom som han. Så ille var det at folk sluttet å komme på besøk for det var noe med stemningen i hele huset. Tror LilleLeo kan bekrefte dette, for hun klarte ikke å sette sine bein her. Det tok veldig lang tid før stemningen/energien i huset ble normalt igjen etter at han flyttet ut, men nå 1,5 år etter så merker man ingenting til det lenger. Heldigvis.

Det er et veldig interessant felt!

Gammel 14-01-10, 12:15   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der er den bruken av ordet "energi" igjen.

Kan dere ikke bare kalle det "dårlig stemning"? Det er da ikke noe overnaturlig i at noen folk lager dårlig stemning rundt seg? Og at det kan henge i en stund?

Gammel 13-01-10, 23:33   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt usikker på det. Jeg tror ikke det er fordi det er så mystisk egentlig, jeg tror det er fordi skremselspropaganda er veldig vanlig i denslags greier.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 00:14   #8
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Litt usikker på det. Jeg tror ikke det er fordi det er så mystisk egentlig, jeg tror det er fordi skremselspropaganda er veldig vanlig i denslags greier.

Hæ? Hva mener du med skremselspropaganda?
Åh, du mener de som har blitt truet med helvete i enkelte religiøse samfunn?
Med mystisk mener jeg bare slik som man ikke kan forklare, og dette med å gå og fundere på meningen med livet osv. Kan føre til overbikking.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 11:10   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Hæ? Hva mener du med skremselspropaganda?
Åh, du mener de som har blitt truet med helvete i enkelte religiøse samfunn?
Med mystisk mener jeg bare slik som man ikke kan forklare, og dette med å gå og fundere på meningen med livet osv. Kan føre til overbikking.

Nei, truing med helvete tror jeg ikke er det verste. Dog er jeg mindre begeistret for stadig oppfordringer til selvransakelse, å "rense sjelen", "Gud ser deg alltid", at man blir påført dårlig samvittighet for helt normale handlinger/tanker, opplæring i hvordan man skal te seg, snakke, tenke. (Ikke som i faktisk _opplæring_, men at det blir satt en standard fra talerstolen om hvordan man bør "bestrebe seg" på å være.)

Man er aldri god nok, man har alltid urene tanker, de minst empatiske, ydmyke og menneskekjærlige menneskene har jeg møtt i de grupperingene som har påstått at det er deres fremste kjennetegn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 12:45   #10
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Standard

Nei, truing med helvete tror jeg ikke er det verste. Dog er jeg mindre begeistret for stadig oppfordringer til selvransakelse, å "rense sjelen", "Gud ser deg alltid", at man blir påført dårlig samvittighet for helt normale handlinger/tanker, opplæring i hvordan man skal te seg, snakke, tenke. (Ikke som i faktisk _opplæring_, men at det blir satt en standard fra talerstolen om hvordan man bør "bestrebe seg" på å være.)

Man er aldri god nok, man har alltid urene tanker, de minst empatiske, ydmyke og menneskekjærlige menneskene har jeg møtt i de grupperingene som har påstått at det er deres fremste kjennetegn.

For å si det sånn jeg tror ikke på gud og alt det der.(selv om jeg tror på at det er "noe"på den andre siden) Jeg er heller av den oppfattning at man skal være et godt medmenneske,være lovlydig,nyte livet så godt man kan,ha en positiv holdning.Et normalt forhold til kjærlighet og sex ,man må slettes ikke være gift for å ha sex. De som velger å ta abort så er det greit det også så lenge de er det den som føler det er rette for seg å gjøre. At man lever livet som man selv føler er rett og normalt. (innen lovens lange arm selvsagt) Nei jeg tror ikke på alt men litt som jeg selv føler er rette for meg.

Sist redigert av Siw : 14-01-10 kl 14:51.
Gammel 14-01-10, 13:33   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Det går ann å lese bøker ol selv om man er kritisk til dette tema.Ikke være så bastant å si at det er tull og vås alt sammen men kanskje åpne døra litt på gløtt å høre og se og gjøre opp sine egne meninger som passer best for deg og ditt livssyn.

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Alt det snakket og Gud ol det tror jeg er tull,

Nettopp, ja. Det er bare det du tror på som du synes man ikke skal kalle tull og vås?

Gammel 14-01-10, 13:11   #12
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sant? Dette har jeg også observert (om muligens i andre grupperinger og hos enkeltindivider). Det er et kjempestort paradoks.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 15:13   #13
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vel, jeg vet ikke hva slags folk det er du har møtt og en bør alltid passe seg for ikke å skjære alle over en kam, det er så mange nyanser. Det er milliarder av mennesker som tror det er liv etter døden. Men jeg syns det hørtes litt rart ut. Man hører jo om de ekstreme tilfellene?
Snevre sekter som predikerer om alt som er synd, som tror bare DE sitter med Sannheten, fordømmer andre og lar sine sektmedlemmer også fordømme andre mens de samtidig skal frelse andre. Heldigvis er disse i mindretall.

De fleste kristne (og spirituelle) jeg kjenner, er strålende mennesker med store hjerter for andre som medmennesker. Jeg kan heller ikke huske at noen av de har forsøkt "å lokke meg med til noe" uten at jeg har vist interesse. Når det er sagt; de fleste jeg "omgås" er vanlige mennesker der "liv etter døden" eller åndelighet ikke er noe hett tema.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 15:36   #14
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del så er det ikke gudstro som er problemet med undertrykking og påføring av skyld og skam. Det er selve undertrykkingen og det psykiske overgrepet det er.

Menn som gruppe har i tidligere tider påført kvinner haugevis med skyld og skam samt bedrevet undertrykking. Det kan ikke menn generelt, og i særdeleshet dette århundrets menn klandres for.

At enkelte kirkesamfunn har en svært negativ innvirkning i menneskers liv er helt adskilt fra min tro på en guddommelig kraft. Og jeg, som en religiøs person, tar like stor avstand fra den type undertrykking som alle andre typer undertrykking.

Gammel 13-01-10, 23:50   #15
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Standard

Nå skal ikke jeg gruble mer Det er mange bra svar her i denne tråden.
Som jeg sa så har vi våre engne meninger om hva vi tror og ikke tror på og det skal vi ha. Jeg kommer til å lese mer om den andre siden. Være skeptisk og ikke sluke alt rått med bruke sunn fornuft og følege magefølelsen min. Det går ann å lese bøker ol selv om man er kritisk til dette tema.Ikke være så bastant å si at det er tull og vås alt sammen men kanskje åpne døra litt på gløtt å høre og se og gjøre opp sine egne meninger som passer best for deg og ditt livssyn.

Gammel 13-01-10, 23:59   #16
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Kjenner den, rasjonell og skeptisk i dagslys ikke alltid like tøff når det er mørkt: outer:

Gammel 14-01-10, 08:39   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Enhjørning - slik jeg tolker deg så er du ute etter en forklaring på opplevelser du har hatt. Og du er åpen for at det kan være hva som helst.

Siw, slik jeg tolker deg så er du avgjort på at det finnes trolldom uansett hva andre måtte si, og de som ikke er enige i dette er lukket eller blokkert. Det er ganske interessant at det er du som startet tråden og ikke Enhjørning.

Ulvefar -

Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 12:20   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er forskjell på steder. Noen steder er det hyggelig, andre steder ikke.
Jeg tror det kan ha sammenheng med lukt, romklang, jordstråling, avstand til kraftlinjer, assosiasjoner man har med seg fra eget liv som man kjenner igjen osv.

Men at det er forskjell og at noen steder er hyggelige mens andre ikke er det, det tror jeg nok stemmer.

Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:34   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Siw, du bekrefter litt i overkant sterkt den myten du vil til livs her altså.

Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:43   #20
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Siw, du bekrefter litt i overkant sterkt den myten du vil til livs her altså.

Formulerte meg litt feil .
Vet det Det jeg mente var at jeg syns mye av det kristendommen er undertrykkende, alt er synd og man må be om tilgivelse og greier. Jeg mener at det på den andre siden har ingen ting med gud og jesus å gjøre. Jeg tror ikke det finnes noe helvete, men at det heller kan være en tilstand man er i når man har det vondt ol. man mister noen opplever smertefulle ting.

Sist redigert av Siw : 14-01-10 kl 14:49.
Svar

Emneord
den andre siden, klarsynthet, ånder

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.