|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Generelt røykeforbudEller man bare går på utsiden og røyker. |
|
|
|
#2 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generelt røykeforbud
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Generelt røykeforbudDet er ikke gitt at det koster staten noe med røykerne. |
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Jeg tipper at du røyker? Ja?
Så godt kan det altså sies.
|
|
|
#5 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generelt røykeforbudJeg røyker ikke, allikevel er jeg imot forbud på alle bauger og kanter. Selv om jeg kan se det praktiske i at all salg av tobakksvarer ble forbudt i Norge. Jeg kan også se det upraktiske i det. Og hvem skal anmelde hvem for ulovlig røyking? Jeg tror ikke det er så enkelt at man bare kan si til alle og enhver at i morgen blir det forbudt, nå må du slutte å røyke. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Generelt røykeforbudMen Perhonen, ser du ikke forskjellen på å spise noe som kun skader en selv og på å røyke og utsette andre for passiv røyking? Det at noen er hensynsfulle betyr lite når så mange ikke er det. Når så mange barn vokser opp i røyketåke hjemme og i bilen, eller blir båret rundt i bæresele mens den som bærer har røyk i kjeften, mens folk ikke kan stå og se på barna sine i 17. maitoget fordi folk synes det er helt greit å stå midt i mengden og dampe. I could go on and on. Jeg blir liksom ikke like plaget av å se en diabetiker eller overvektig person spise en sjokolade som jeg blir av å måtte gå gjennom et tåkehelvete for å komme meg inn på kjøpesenteret. Hadde røyk kun berørt selve røykeren, hadde vi jo ikke hatt denne diskusjonen.
|
|
|
#7 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generelt røykeforbudDet er der jeg også ser hvordan alkohol påvirker hele familier. Og jeg skulle ønske at alle alkoholholdige varer forsvant fra dagligvare butikkene og inn på vinmonopolet. Om man så måtte ha et vinmonopol i hver bygd. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Generelt røykeforbudVar det ikke Joika som skrev det du siterte?
|
|
|
#10 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Generelt røykeforbudBeklager
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Generelt røykeforbudÅååh, vi har en i klassen som røyker rullings og tar vare på halvrøykte rullingser. Det er et mareritt. Helsiken som den personen stinker jævlig.
|
|
|
#12 |
|
Metallica!!
|
Jaiks! Det finnes ikke noe verre enn sneiplukt.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Oj så bra.
|
|
|
#14 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Generelt røykeforbudHurra, Inter! Du blir så deilig å kose på når du er røykfri.
|
|
|
#15 |
|
Metallica!!
|
Ja ikke sant!
Ja jeg gleder meg til jeg er helt røykfri.
|
|
|
#18 |
|
Ustabil
|
Det er ulovlig, men tror ikke jeg noen gang har hørt om noen som har blitt tatt eller straffet for det. Samme gjelder vel for alkohol, har aldri hørt om noen som har blitt tatt eller straffet for å kjøpe til mindreårige. (Eller forresten jo, ett unntak, det var en tvilsom fyr som kjøpte både alkohol og tobakk og solgte til ungdom og barn i et skogholt... men det er liksom litt annerledes.) |
|
|
|
![]() |
|
|