Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Å sitte på dopapir

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Papir på toalettsetet på offentlig toalett?
Ja, prøver å dandere som best jeg kan 50 22,94%
Jeg står i hockey 25 11,47%
Jeg holder ikke på med sånt tull 135 61,93%
Annet 8 3,67%
Deltakere: 218. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-10, 11:46   #1
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å sitte på dopapir

Nei, det har jeg ikke. Vel, om doen ser ufyselig ut så kan det kanskje hende jeg gjør det. Men som regel sitter jeg rett på.

Gammel 02-02-10, 11:47   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke enig i at man overfører en redsel! Har lært barna dette på samme måte som at de må vaske hender. Barna gjør kun dette på offentlige toalett. De har et ellers sunt forhold til møkk, og lukker ikke opp dører med genseren akkurat. Det er mulig det bare er tull med papir, for møter vi på skikkelig møkkete doer, så går vi heller et annet sted.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 12:26   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å få en fireåring til å forsøke å balansere papir oppå doringen, når fokuset bør ligge på å få tisset uten å tisse på seg eller klærne ellre gulvet, er det en meget unødvendig ting. Jeg mener også helt oppriktig at det skaper unødig frykt for bakterier, det er jo MYE MER bakterier andre steder enn på doringen. Jeg vil anta at såpedispenseren, dørhåndtaket, mobiltelefonen og fjernkontrollen har flere bakterier enn toalettsetet.

Gammel 02-02-10, 13:00   #4
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nå pleier ikke min 5-åring å tisse på buksa, selv om hun har papir på doen, så det er for meg en totalt ukjent problemstilling.

Sist redigert av Avatar : 02-02-10 kl 13:02. Årsak: Min datter er visst 5 hun, ikke 4. :sparke:
Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 13:33   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For ordens skyld, jeg lærer ikke barna mine til å dandere papir på offentlige toaletter, men jeg lærer de å ikke ta i kranen etter at de har vasket hendene osv.

Gammel 02-02-10, 13:48   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde papir på ringen i yngre år inntil jeg fant ut at det hadde lite for seg. Men passer på hvor jeg tar med henda etter at de er vasket. Det aller beste hadde for øvrig vært å ha sitte-på-huk-doer - mye rensligere og mye bedre for magen.

Gammel 02-02-10, 13:56   #7
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser ikke poenget.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 14:08   #8
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg lærte å dandere papir på toalettsetet da jeg vokste opp, men gjør det ikke lenger. For det første bruker jeg ikke toaletter som er veldig nedgriset (avføring osv), og for det andre har jeg alltid håndsprit i vesken min og bruker dette til å tørke over setet først.

Gammel 02-02-10, 14:05   #9
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vokste opp med å legge papir på doringen på offentlige toaletter, men praktiserer det kun hvis det er ekkelt toalett. Jeg er mer bekymret for å få flatlus fra en tidligere toalettbesøker hoppende opp i skrittet enn jeg er for å få tiss på lårene.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 12:00   #10
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg vokste opp med å legge papir på doringen på offentlige toaletter, men praktiserer det kun hvis det er ekkelt toalett. Jeg er mer bekymret for å få flatlus fra en tidligere toalettbesøker hoppende opp i skrittet enn jeg er for å få tiss på lårene.

Flatlus hoppende fra do?? Der fikk jeg meg enda en fobi

Gammel 03-02-10, 16:33   #11
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Flatlus hoppende fra do?? Der fikk jeg meg enda en fobi

Ja det må jo gå an! Flatlus kan jo leve en viss stund utenfor kroppen akkurat som andre lus, så fysj!!

Gammel 03-02-10, 16:50   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Ja det må jo gå an! Flatlus kan jo leve en viss stund utenfor kroppen akkurat som andre lus, så fysj!!

Tror du ikke du vil se en flatlus som kryper rundt på doringen?

Sitat:

Pubic lice are usually spread through sexual contact. Rarely, infestation can be spread through contact with an infested person's bed linens, towels, or clothes. A common misbelief is that infestation can be spread by sitting on a toilet seat. This isn't likely, since lice cannot live long away from a warm human body. Also, lice do not have feet designed to walk or hold onto smooth surfaces such as toilet seats.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 21:16   #13
Lyppa

Lyppa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tror du ikke du vil se en flatlus som kryper rundt på doringen?

Nei. Den er bare to millimeter, og den kan helt sikkert stå i ro for å vente på et nytt hjem.

Gammel 02-02-10, 14:07   #14
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en teori om at det er papirifisering som har skyld i at det ofte ligger dopapirsøl igjen på gulvene på offentlige toaletter. Det er kvalmt og ekkelt. De som absolutt må dandere papir og lærer ungene opp til det bør i alle fall plukke det opp fra gulvet (å duuu så hygienisk ) etter seg og sørge for å få spylt ned alt papirsølet sitt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 14:23   #15
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser ikke nytten av papir. Bakteriene er jo der uansett og om det skulle være dråper på ringen - ja. så tørker man det vekk med "masse" papir istedet.

Gammel 02-02-10, 14:25   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øhnei. Sånt gjør jeg ikke. Men, i går kveld valgte jeg hockey-stillingen siden jeg ellers antageligvis hadde sittet, fryst fast, på doringen fortsatt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 15:11   #17
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Legg ikkje på papir, sjølv om mamma dreiv på med det. Synest i grunn offentlige toalett er vemmelige, men akkurat kva som kommer på låra mine er det minste problemet. Verre med ting eg må ta i, som dørhåndtak etc. Hjelper ikkje om dere legg papir på doringen, om personen før dere tok på dørhåndtaka utan og vaska seg....

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 18:33   #18
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Man må vel ha ganske mange lag dopapir før det sperrer for noen bakterier. Jeg fatter ikke at man bruker tid på slikt.
Snart kan vel ikke folk gå ut av eget hus i redsel for at noen skal høre dem fise, eller at man kan få en fremmed bakterie på låret når man må tisse.

Gammel 02-02-10, 18:58   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Man må vel ha ganske mange lag dopapir før det sperrer for noen bakterier. Jeg fatter ikke at man bruker tid på slikt.
Snart kan vel ikke folk gå ut av eget hus i redsel for at noen skal høre dem fise, eller at man kan få en fremmed bakterie på låret når man må tisse.

Jeg må si at jeg har svært lite frykt for bakterier, tvert i mot så mener jeg litt bakterier bare gjør godt storsett. Men å sitte på et dosete som man ikke vet når ble vasket sist, og som man ikke vet hvor mange har tisset på og tørket av.....neitakk........

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 19:06   #20
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg må si at jeg har svært lite frykt for bakterier, tvert i mot så mener jeg litt bakterier bare gjør godt storsett. Men å sitte på et dosete som man ikke vet når ble vasket sist, og som man ikke vet hvor mange har tisset på og tørket av.....neitakk........

Da er det vel meg det er noe galt med ...

Emneord
hysteri, papirifisere, papirifisering

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.