Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvordan feller man av?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-10, 19:47   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feller man av?

Hehe, min ble helt rar også om det er noen trøst. Jeg økte en på annenhver pinne frem til midten, og tok bort en på annenhver pinne fra midten og ut igjen, men det ble mye lengre og bredere på andre siden, og jeg måtte felle inn mye fortere for å avslutte så det ikke skulle bli så alt for langt, og for at jeg ikke skulle gå tom for garn. Men det ble fint da. Om jeg skal gå løs på teppe, så kommer jeg nok til å strikke lapper og sy sammen.

Gammel 15-02-10, 22:05   #2
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er godt jeg ikke er alene! Trøsten er at man lærer underveis, til slutt skal du se vi blir superstrikkere og strikker kjoler og det hele vi også!

Lappeideen var egentlig ganske lur, og jeg kan tenke meg at det er litt mer motiverende å strikke små lapper som en faktisk blir ferdig med relativt fort. Spørsmålet er jo bare om de noen gang hadde blitt sydd sammen til et teppe. *kjenner seg selv*

Gammel 15-02-10, 22:08   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes lappestrikking virker veldig lite motiverende for meg, det ville aldri bli et teppe.

Å strikke på skrå synes jeg var greit, økte en maske på hver pinne første halvpart, og reduserte en maske på hver pinne på andre halvpart. Litt lengre blir det i den siste enden, pga at det strekkes, strikketøyet er tungt, men etter en vask så ser det vesentlig bedre ut

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.