|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er World of warcraft?*poff* Sist redigert av Obelix : 18-02-10 kl 12:50. Årsak: Var langt ute på viddene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Retromum
|
![]() Sv: Hva er World of warcraft?
Så hjertens enig! Jeg er en aktiv spiller i Lotro, et spill som er overlegent wow på flere måter, kanskje særlig med tanke på spillerbasen som er godt voksne mennesker som behandler hverandre med høflighet og respekt i motsetning til fjortisbaserte WoW hvor det er helt vanlig praksis å rakke ned på hverandre.
![]() |
#23 |
Tøff
|
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Jeg har selv spilt en del MMORPG og det er som det sies her, store variasjoner både i spill, hvem som spiller, hvordan man spiller og hvor mye man spiller.
![]() |
#25 |
Tøff
|
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Dokumentaren jeg nevnte heter "Exil" for dem som er interessert.
![]() |
#26 |
Retromum
|
For min del er det veldig sosialt, hvilket er hovedgrunnen til at jeg spiller nettbaserte rollespill fremfor single player spill. Det er også til tider avhengighetsskapende som ofte fører til at man bruker masse tid på å spille. Jeg er glad for at jeg har et RL utenom hvis ikke tror jeg at jeg lett kunne ha tilbrakt store deler av tiden min online. Jeg vet om flere eksempler på arbeidsledige, ofte også enslige som spiller dagen og natten lang. Det handler også om prioriteringer, jeg prioriterer mitt RL fremfor mitt online liv. Det er fullt mulig altså.
![]() |
#28 |
Tøff
|
Jada, jeg vet at det er fullt mulig, jeg har gjort det lenge, og jeg kjenner mange som gjør det. Det som er problematisk er om du er typen som ikke klarer å prioritere, og det vet du ikke før du har prøvd.
![]() |
#31 |
Retromum
|
Sant nok.
![]() |
#32 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Jeg er også blandt dem som skulle ønske jeg ikke visste hva det var. Mannen min var regelrett avhengig i over 5 år og spilte til tider ekstremt mye. Så mye at det tok all hans ledige tid og gikk utover barna og forholdet vårt. I helgene kunne han spille nær et døgn i strekk. På hverdager fra 19 til 02.
![]() |
#33 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Noen som vet hvilket program det kan være? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Fader at jeg ikke husker det da! Jeg mener det gikk på TV2 for et år siden eller noe sånt, men det hjelper jo nada.
![]() |
#35 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Exil sier pappalille programmet het. Hvordan finner en egentlig program som har gått på Tv på TV2 sine sider? Det kommer ikke opp ved søk... Hmm.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Det er en antropolog (Tom Boellstorff) som har gjort feltarbeid i Second Life - han var da antropolog også i spillet, hadde kontor og bedrev virtuell deltagende observasjon. Boka han skrev etterpå heter Coming of age in second life: an anthropologist explores the virtually human. Jeg planlegger å lese den men har ikke kommet så langt enda - hvis noen skulle være interesserte, så finnes den på flere UBer: http://ask.bibsys.no/ask/action/show...90x&kid=biblio.
Jeg har også når familie som har vært hekta på wow i åresvis, og det er ikke moro.
![]() |
#37 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Jeg så det! Det var jo helt vanvittig! Ett par som hadde funnet hverandre i Second Life og satt med ryggen til hverandre og var bare sammen som avaterer. Til alt overmål giftet de seg der inne også
![]() |
#38 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Er det ikke dokumentarprogrammet som gikk i høst/tidlig vinter dere snakker om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jaa, det er det programmet. Ei annen, gift og hadde barn og alt, reiste jo for å treffe "kjæresten" sin i spillet og se om det kunne bli noe. Jeez.
![]() |
#40 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva er World of warcraft?Mannen min spiller WoW, og det er ikke noe problem. Nå lenger.
![]() |
|
|