Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva er World of warcraft?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-10, 12:08   #21
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er World of warcraft?

*poff*

Feil spill.

Sist redigert av Obelix : 18-02-10 kl 12:50. Årsak: Var langt ute på viddene.
Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 12:18   #22
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det finnes mange andre nettrollespill enn WoW.Personlig synes jeg Lord of the Rings Online er bedre på alle måter.

Så hjertens enig! Jeg er en aktiv spiller i Lotro, et spill som er overlegent wow på flere måter, kanskje særlig med tanke på spillerbasen som er godt voksne mennesker som behandler hverandre med høflighet og respekt i motsetning til fjortisbaserte WoW hvor det er helt vanlig praksis å rakke ned på hverandre.

Deilig med en tråd hvor en nettrollespill junkie kan få litt utløp.

Gammel 18-02-10, 12:19   #23
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg har selv spilt en del MMORPG og det er som det sies her, store variasjoner både i spill, hvem som spiller, hvordan man spiller og hvor mye man spiller.

Det kan være veldig sosialt, og det kan være veldig ødeleggende for det sosiale livet ditt. Man vet ikke hvordan det vil virke på akkurat deg før du prøver. Det gikk en norsk dokumentar også for ikke veldig lenge siden. På TV2 tror jeg.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 12:23   #24
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

....Starcraft......

Gammel 18-02-10, 12:25   #25
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Dokumentaren jeg nevnte heter "Exil" for dem som er interessert.

My drugs of choice var Anarchy Online, Everquest II og LotRo.

Terry Pratchett
Gammel 18-02-10, 12:32   #26
mocci
Retromum

mocci sin avatar

mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det kan være veldig sosialt, og det kan være veldig ødeleggende for det sosiale livet ditt. Man vet ikke hvordan det vil virke på akkurat deg før du prøver. Det gikk en norsk dokumentar også for ikke veldig lenge siden. På TV2 tror jeg.

For min del er det veldig sosialt, hvilket er hovedgrunnen til at jeg spiller nettbaserte rollespill fremfor single player spill. Det er også til tider avhengighetsskapende som ofte fører til at man bruker masse tid på å spille. Jeg er glad for at jeg har et RL utenom hvis ikke tror jeg at jeg lett kunne ha tilbrakt store deler av tiden min online. Jeg vet om flere eksempler på arbeidsledige, ofte også enslige som spiller dagen og natten lang. Det handler også om prioriteringer, jeg prioriterer mitt RL fremfor mitt online liv. Det er fullt mulig altså.

Gammel 18-02-10, 12:41   #27
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg vet såpass mye at mannen er hekta, men det går i perioder. Der stopper kunnskapene mine.
Spilles online via xbox.

Vel, det finnes kun til PC, så det tviler jeg i grunnen litt på

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 12:47   #28
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

For min del er det veldig sosialt, hvilket er hovedgrunnen til at jeg spiller nettbaserte rollespill fremfor single player spill. Det er også til tider avhengighetsskapende som ofte fører til at man bruker masse tid på å spille. Jeg er glad for at jeg har et RL utenom hvis ikke tror jeg at jeg lett kunne ha tilbrakt store deler av tiden min online. Jeg vet om flere eksempler på arbeidsledige, ofte også enslige som spiller dagen og natten lang. Det handler også om prioriteringer, jeg prioriterer mitt RL fremfor mitt online liv. Det er fullt mulig altså.

Jada, jeg vet at det er fullt mulig, jeg har gjort det lenge, og jeg kjenner mange som gjør det. Det som er problematisk er om du er typen som ikke klarer å prioritere, og det vet du ikke før du har prøvd.

Terry Pratchett
Gammel 18-02-10, 12:49   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Vel, det finnes kun til PC, så det tviler jeg i grunnen litt på

Sorry.
Jeg tenkte selvfølgelig på Modern Warfare.

Same shit, different name.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 12:57   #30
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Sorry.
Jeg tenkte selvfølgelig på Modern Warfare.

Same shit, different name.

Det er det visst andre som spiller også. Har jeg hørt......

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 13:03   #31
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jada, jeg vet at det er fullt mulig, jeg har gjort det lenge, og jeg kjenner mange som gjør det. Det som er problematisk er om du er typen som ikke klarer å prioritere, og det vet du ikke før du har prøvd.

Sant nok.

Gammel 18-02-10, 13:44   #32
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er også blandt dem som skulle ønske jeg ikke visste hva det var. Mannen min var regelrett avhengig i over 5 år og spilte til tider ekstremt mye. Så mye at det tok all hans ledige tid og gikk utover barna og forholdet vårt. I helgene kunne han spille nær et døgn i strekk. På hverdager fra 19 til 02.
Skumle saker når man ikke har god nok kontroll ! Han er helt ferdig med wow nå og kommer aldri til å spille noe lignende igjen, han er også svært tydelig på at denne formen for spill heller ikke er aktuel for andre her i huset i fremtiden.

Gammel 18-02-10, 21:17   #33
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har ikke turt å prøve det siden jeg tror jeg ville blitt hekta. Men jeg har sett et annet spill på TV som kan minne om WoW, men som ser bedre ut grafikkmessig, og der man kan gifte seg, innrede boligen sin osv? Nesten som Sims, egentlig, bare i WoW-stil. Jeg så det på et program om spilleavhengighet, mange hadde blitt ekstremt hekta, gått fra partneren for å ha et forhold med personen de hadde et forhold med i spillet osv. *jeez*

Noen som vet hvilket spill det kan være? Det så nemlig litt kult ut, selv om jeg kanskje ikke burde prøve.

Noen som vet hvilket program det kan være?

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 21:22   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fader at jeg ikke husker det da! Jeg mener det gikk på TV2 for et år siden eller noe sånt, men det hjelper jo nada.

Gammel 18-02-10, 21:23   #35
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Rabarbra er litt kul
Standard

Exil sier pappalille programmet het. Hvordan finner en egentlig program som har gått på Tv på TV2 sine sider? Det kommer ikke opp ved søk... Hmm..

Gammel 18-02-10, 21:33   #36
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Second Life er ikke et spill, det er en "alternativ verden" der man i praksis kan gjøre hva man vil. Det har eksistert siden 2003 og er et av de mest overhypede internetfenomenene noensinne.

Det er en antropolog (Tom Boellstorff) som har gjort feltarbeid i Second Life - han var da antropolog også i spillet, hadde kontor og bedrev virtuell deltagende observasjon. Boka han skrev etterpå heter Coming of age in second life: an anthropologist explores the virtually human. Jeg planlegger å lese den men har ikke kommet så langt enda - hvis noen skulle være interesserte, så finnes den på flere UBer: http://ask.bibsys.no/ask/action/show...90x&kid=biblio.

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg er også blandt dem som skulle ønske jeg ikke visste hva det var. Mannen min var regelrett avhengig i over 5 år og spilte til tider ekstremt mye. Så mye at det tok all hans ledige tid og gikk utover barna og forholdet vårt. I helgene kunne han spille nær et døgn i strekk. På hverdager fra 19 til 02.
Skumle saker når man ikke har god nok kontroll ! Han er helt ferdig med wow nå og kommer aldri til å spille noe lignende igjen, han er også svært tydelig på at denne formen for spill heller ikke er aktuel for andre her i huset i fremtiden.

Jeg har også når familie som har vært hekta på wow i åresvis, og det er ikke moro.

Gammel 18-02-10, 21:44   #37
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fader at jeg ikke husker det da! Jeg mener det gikk på TV2 for et år siden eller noe sånt, men det hjelper jo nada.

Jeg så det! Det var jo helt vanvittig! Ett par som hadde funnet hverandre i Second Life og satt med ryggen til hverandre og var bare sammen som avaterer. Til alt overmål giftet de seg der inne også Galskap!

Styr unna WoW forresten.
Det er drepen for forhold og god tone og alt som er! Hos oss var det krangletema nr.1 det første året vi bodde sammen (da vi var unge og kule studenter).
Tidskonsumerende, avhengihetsskapende virituell felle! Sikkert gøy for de som klarer å kontrollere bruken, men de fleste jeg kjenner som har drevet med det har på ett eller annet tidspunkt hatt ett mindre sunt forhold til spillinga.

Det gikk jo bra å slutt når han bestemte seg (les: innså at det kanskje tok litt vel mye av fritid og livskvalitet) og sluttet av egen fri vilje.
Det kunne aldri vært forenelig med "voksenlivet" vi lever i dag med barn å ta seg av, en jobb og stå opp til etc.

Mitt barn kommer aldri i mitt liv til å få ett slikt spill mellom hendene så lenge jeg er den som bestemmer.

Gammel 18-02-10, 21:47   #38
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Rabarbra er litt kul
Standard

Er det ikke dokumentarprogrammet som gikk i høst/tidlig vinter dere snakker om?

Gammel 18-02-10, 21:50   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg så det! Det var jo helt vanvittig! Ett par som hadde funnet hverandre i Second Life og satt med ryggen til hverandre og var bare sammen som avaterer. Til alt overmål giftet de seg der inne også Galskap!

Jaa, det er det programmet. Ei annen, gift og hadde barn og alt, reiste jo for å treffe "kjæresten" sin i spillet og se om det kunne bli noe. Jeez.
Jeg husker faktisk ikke når det gikk, men det var før sist sommer, hvertfall.

Gammel 18-02-10, 21:55   #40
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen min spiller WoW, og det er ikke noe problem. Nå lenger. Det er viktig med regler, iallfall her i huset. Nå, etter snart 5 år har han et mer sunt forhold til det hele, og spiller 1-4 timer noen kvelder i uka. Da han begynte var det gjerne 8 timer per dag, selv om folk stod og snakket til han eller babyen lå og gråt. DET var ikke greit. Vi (=jeg) lagde raskt regelen om at spillet kun var lov når barnet sov, så da har det funket greit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.