|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnJeg har stort sett kjøpt for hver gang, men av og til har det blitt rimelig stress-shopping for å si det mildt.
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnJeg kan legge til at vi bor 7 minutter fra nærmeste leketøysbutikk (1,5 minutt fra bhg), så det er virkelig nix pes å kjøpe personlige presanger.
|
|
|
#3 |
|
Originala
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnHar ikke noe stort lager, men det hender jeg kjøper noe hvis jeg kommer over tilbud. Ofte har vi et par ting liggende. Om det passer personen, så gir vi det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnEr det forresten så forskjellig hva ungene ønsker seg og passer til hos dere? Her er det de samme ønskene det går i hos alle egentlig. Ikke noe problem å ha gavelager, det er så godt som alltid noe som passer i den posen.
|
|
|
#5 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barn
Jeg synes det har blitt vanskeligere med tilfeldige gaver etter at de bikket seks-syv år. Da er ikke interessene like sammenfallende lenger, så det er vanskeligere å treffe.
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnTja. Iben vil ofte kjøpe ting til vennene sine som ikke passer i det hele tatt. Plastdrit og ting hun egentlig ønsker seg selv. Det er ikke ofte hun får viljen sin i butikken, men hun får alltid valget mellom noen få ting, så på en måte velger hun selv. Dessuten ønsker jo ofte ungene seg ting som er in og det er rett og slett ikke alt sånt jeg ønsker å kjøpe. Blir mye lego, bøker, aktivitetsting og sånt.
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnVi har ikke noe lager, men kjøper til hvert bursdagsbarn, og Poden har alltid pleid å være med på det. Jeg spør ofte om hva barnet ønsker seg når jeg takker ja til invitasjon. (Det er ikke så ofte det er bursdager, og vi bor sentralt og Poden går på skolen i byen, så det er ikke noe vanskelig å komme seg innom en lekebutikk eller bokhandel).
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnVi har et lite boklager fra ulike salg, og de gis til barn vi vet setter pris på dem, Sånn sett blir ikke vårt lager noe mindre personlig enn om vi skulle gått i butikken og kjøpt samme boken med det aktuelle barnet i tankene.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnLageret her har ganske mye småesker med lego og det funker stort sett alltid. Nå er det nesten bare guttebursdager mine gutter er i og biler, lego og lignende er safe å ha i lageret. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnLitt begge deler, bøker og bra ting på salg tar jeg gjerne med meg litt av og har hvis tiden blir knapp i forbindelse med bursdagsracet vi har gjennom året. En rask gjennomgang av kalenderen viste at eldste hadde vært i 20 barnebursdager i fjor. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnKjøper hver gang som regel, men mange liker mye av det samme i en viss alder, så kunne nok hatt et lager sånn sett. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? Barnvi kjøper hver gang for rundt 200 kroner. Men om vi finner noe på salg sier vi ikke nei takk til det. Prøver å velge noe som passer den vi skall til og snuppas gaver blir alltid veldig populære. Jeg er faktisk litt nøye med å kjøpe en gave barnet liker og ikke politisk korrekte gaver som foreldrene liker. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Min erfaring med begge mine barn er at gaver som "ungene liker" aka "blir begeistret for akkurat der og da", ofte blir liggende i en krok etter svært kort tid. De gavene som er mest populære over tid og som ungene leker med mange, mange ganger, er ikke alltid de som var mest populære akkurat da de ble pakket opp. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper dere bursdaggaver hver gang eller har dere et lager på lur? BarnVi har lager. Det blir en del bursdager med tre barn, og en del kommer med ganske kort varsel.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
jo da selvfølgelig men jeg tenkte mer på slike "ønskelister" fra foreldrene- feks forrige bursdag strømpebukser i ull var ett av ønskene til foreldrene. og de har mye penger så det er ikke snakk om å hjelpe til på en eller annenn måte. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bedreviter
|
Når ble det politisk korrekt å sette strømpebukser på ungenes ønskelister? (Gitt at det ikke er ettåringer det er snakk om da.) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Strømpebukser?? Man gir jo ikke til foreldrene men til barnet. Den er for drøy synes jeg.
|
![]() |
|
|