Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Arbeidsavklaringspenger fra NAV og ferie

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-10, 09:08   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Arbeidsavklaringspenger fra NAV og ferie

Jeg er kronisk kreftsyk. Jeg blir ikke frisk av min spredning av brystkreft. Det betyr at jeg er under kreftbehandling resten av livet. Jeg ønsket midlertidig uføretrygd i håp om at jeg etterhvert kan jobbe noen prosent. Siden jeg har midlertidig uføretrygd så går jeg under det som nå blir kalt arbeidsavklaringspenger fra NAV.

Idag sier de på nyhetene at de som går på arbeidsavklaringspenger ikke får reise ut av landet. En må i såfall søk og man kan ikke reise hvor som helst. Da jeg var på attføring gjaldt det samme.

Vi har tenkt å reise til syden i sommer. Jeg er frisk nok til det nå. Vår familie har aldri hatt råd til å reise sammen på ferie til syden. Neste sommer vet jeg ingenting om. I verste fall lever jeg ikke eller jeg er i så dårlig form at jeg ikke orker. Selvom at jeg har håp om at jeg er i god form da Men jeg kjenner ikke veien videre. Jeg syns det er helt forferdelig at det skal være så vanskelig å få lov til å leve det livet og den tiden en har. En fra NAV sa på radioen idag at de som var på arbeidsavklaringspenger var mange kronisk syke og da var de gjerne under behandling og da kunne de ikke reise.... For en holdning. Han var lite rund i kantene da han uttalte seg.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 09:20   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsavklaringspenger fra NAV og ferie

Jeg håper inderlig det ordner seg, Jessica - dere trenger en slik tur som familie, syns jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 09:22   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arbeidsavklaringspenger fra NAV og ferie

Jeg håper det jeg og. Vi trenger det uansett og det å kunne reise alle sammen har jeg drømt om lenge. Det er en type ferie jeg kan orke. Bilferie til nord-Norge som vi alltid har hatt blir slitsomt. Jeg vil slappe av og ha overskudd til å ha en god ferie med familien.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 09:24   #4
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.475
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Arbeidsavklaringspenger fra NAV og ferie

Dette bør du helt klart få dispensasjon til! Hvis du får avslag så får du stå fram i aftenposten eller noe, da blir det nok fart på sakene...

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 09:24   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arbeidsavklaringspenger fra NAV og ferie

Blir ikke dette det samme systemet som ved vanlig sykmelding? Du søker og legger ved attest fra legen om at reisen ikke er skadelig for sykdommen. Så får du dra. Det virket som en ren formalitet den gangen jeg gjorde det.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 09:29   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arbeidsavklaringspenger fra NAV og ferie

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Blir ikke dette det samme systemet som ved vanlig sykmelding? Du søker og legger ved attest fra legen om at reisen ikke er skadelig for sykdommen. Så får du dra. Det virket som en ren formalitet den gangen jeg gjorde det.

Det er vel det som er poenget at det skal være det samme som for sykmelding. Nå håndheves det vel ikke spesielt nøye der heller. Men i prinsippet ser jeg ikke noe galt i dette. Dessverre melkes systemer, og de må legge inn kontroller.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
arbeidsavklaringspenger, midlertidig uføretrygd, nav


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no