|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Er dere opptatt av merke?Jeg er opptatt av merker på den måten at jeg er opptatt av kvalitet på yttertøyet. Og jeg har erfaring med at enkelte merker funker. Og erfaring med at det blir dyrere å forsøke å finne erstatninger som er noe billigere ofte, fordi jeg da ender med å måtte bytte midt i sesongen. Kjøper på salg når jeg kan. På vanlige barneklær er jeg ikke så opptatt av merker, men jeg har enkelte dyre plagg. Fordi jeg har falt for dem i gjerningsøyeblikket. Og så er jeg opptatt av rettferdig handel, og bruker litt ekstra penger for å handle i butikker jeg handler i med god samvittighet.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere opptatt av merke?Jeg kjøper alt av ytterklær av gode merker, på grunn av at jeg liker at klær holder det produsenten lover. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere opptatt av merke?Ja, er litt opptatt av merker. Spesielt på yttertøy er jeg veldig kvalitetsbesvisst. MEN, handler også på Lindex og HM om jeg finner klær jeg /jentene liker. Har også handlet en del brukt av ei jeg ble "kjent" med på NM. Også kjøper jeg endel merkeklær fordi jeg synes de er fine/stilige og synes det er veldig gøy å kle ungene i noe som ikke "alle" går med. Klær blir kjøpt for å brukes og har veldig få plagg som ikke kan brukes i barnehagen (gjelder vel kun et par-tre kjoler/skjørt som blir brukt til pent. Sist redigert av Liljekonvall : 04-03-10 kl 22:57. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere opptatt av merke?Er opptatt av funksjonalitet, form og litt utsende. Så blir den del merkeklær. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere opptatt av merke?Jeg er opptatt av merke når det gjelder yttertøy, ull, sko og treningsklær (og jeans til meg selv). Om jeg finner riktig størrelse til neste sesong på salg kjøper jeg gjerne det, og da trenger ikke merkeklær bli spesielt dyrt. Ellers handler jeg merkeklær og H&M om hverandre både til meg selv og barn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er dere opptatt av merke?Jeg er mest opptatt av at ting skal være fine. Jeg vil "glede meg" til å finne frem klær for dagen - så det må være stilig, med fine farger, myke materialer og totalt resket for mikke mus/spin-off og flammer etc. (Jeg har et barn, ikke en biker eller hip-hop'er, liksom). Det er ikke merket i seg selv som betyr noe, men likevel er det en kjennsgjerning at jeg liker merkeklærne bedre enn mye annet.
|
|
|
#7 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Er dere opptatt av merke?Jeg gjør som Teo og tar utgangspunkt i noen merker som jeg vet er god kvalitet fordi vi har behov for det. Spesielt når det gjelder sko og yttertøy(når det kommer til bil er det far som har siste ordet
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er dere opptatt av merke?Vanskelig spørsmål. Jeg er opptatt av merke i den forstand at jeg kjenner til mange merker og er bevisst på kvaliteten hos de forskjellige. Jeg handler aldri klær fra billigkjedene, men det blir feil å si at det er pga selve merket - det jeg liker er plagget, at det er god kvalitet, pent å se på og at ikke alle barna i barnehagen har det samme, er litt stas det også. Jeg liker pene ting, så shoot me.
|
|
|
#9 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere opptatt av merke?Jeg liker å kjøpe kvalitet til dem. Dvs jeg trenger ikke ha bare bomullsklær fra katvig etc, men på utetøy liker jeg å kjøpe f eks skogstad. Det er ikke det dyreste merket, men det er et bra merke som vi er godt fornøgd med og litt midt på treet prismessig. Jentene har bergans jakker, de er vi fornøgde med. Syns det er stor forskjell på en bergans jakke og en annen regnjakke. Ofte stivere m.m. Liker også å kjøpe skikkelige sko, slik som f eks ecco, viking etc. Men dette gjelder jogge-fjell-sko/vintersko. Kan godt ha endel billige småsko fra sparkjøp etc, men det blir mer sånn dra på butikken, stranda, osv type sko.
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er dere opptatt av merke?Nei, mer av stil. Og noen merker har mye klær i den stilen jeg liker, og noen merker har fint lite. Shopper jeg på nett kan jeg shoppe rundt etter et bestemt merke, fordi jeg vet at de har mye jeg liker, eller jeg titter i butikker jeg vet har mye av sorten.
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er dere opptatt av merke?Nja og tja. I yttertøy og tekninsk tøy kjøper jeg ofte velkjente merker, fordi jeg ikke tør å gamble på kvalitet. Ellers er jeg nok ganske opptatt av at jeg vil ha noe annerledes, både til meg selv og Glitterbarnet. I tilleg har jeg en litt særegen stil. Derfor kjøper jeg minst mulig fra kjedebutikker, eller merker som alle har, som Ida T og Småfolk f.eks. til Glitterbarnet, eller de kjente motemerkene for dame.
|
|
|
#12 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Er dere opptatt av merke?
|
|
|
|
#13 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Er dere opptatt av merke?Ja og nei, vil jeg si. Til meg selv er jeg kresen, og der blir det endel merkeklær, men jeg handler ikke klær altfor ofte, så da jevner det seg nok ut. Samtidig elsker jeg basistoppene fra Cubus, som koster 179 kroner for to, og undertøy kjøper jeg også gjerne der.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er dere opptatt av merke?Jeg prioriterer uteklær i merker jeg har god erfaring med til ungene, men kjøper stort sett inneklær i kjedebutikkene. Jeg liker veldig godt Molo og Katvig og kjøpte en del derfra til ungene tidligere, men nå er økonomien dårligere og da tyr vi til kjedebutikkene selv om jeg vanligvis ikke liker klærne der like godt.
|
|
|
#15 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er dere opptatt av merke?Jah. Jeg, som tidligere i denne tråden, skrøt av at mellomsøster var fornøyd med klær fra BikBok, har nå fått bønn (og et bedende blikk) om nye skiklær fra Kari Traa. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Er dere opptatt av merke?En grunn til at jeg kjøper litt dyrere klær innimellom er å få klær som har passform Mange merker (inkl HM, cubus, mexx og omtrent alt av dyrt fransk) har klær med en stil som til enhver tid passer barn som er hakket eldre enn de de er laget for. Når barnet vokser inn i stilen, vokser det ut av størrelsen på klærne. Danske merker og norske merker har babysnitt på klærne i større størrelser, og barneklærne ser ut som barneklær.
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er dere opptatt av merke?Neisj, så lenge det virker så bryr jeg ikke om hvilket navn som er brodert på yttersiden.
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Og hva er galt med Blizzard, lizzom? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Ikke annet enn at det har jeg aldri stått på, og at jeg ikke har noen planer om å prøve heller. Hvorfor bytte ut noe som virker, lizzom?
|
|
|
#20 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere opptatt av merke?Både ja og nei. Jeg er opptatt av kvalitet, og jeg kjenner og ser at kvaliteteten på merkeklærene er bedre. Flekker går bedre av og klærne holder seg finere lenger. |
|
|
|
![]() |
|
|