Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er dere opptatt av merke?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-10, 19:56   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

Jeg er opptatt av merker på den måten at jeg er opptatt av kvalitet på yttertøyet. Og jeg har erfaring med at enkelte merker funker. Og erfaring med at det blir dyrere å forsøke å finne erstatninger som er noe billigere ofte, fordi jeg da ender med å måtte bytte midt i sesongen. Kjøper på salg når jeg kan. På vanlige barneklær er jeg ikke så opptatt av merker, men jeg har enkelte dyre plagg. Fordi jeg har falt for dem i gjerningsøyeblikket. Og så er jeg opptatt av rettferdig handel, og bruker litt ekstra penger for å handle i butikker jeg handler i med god samvittighet.

Til meg selv er jeg ikke merkebevisst på den måten at jeg må ha enkelte merker, men enkelte merker har oftere klær jeg liker enn andre.

Gammel 04-03-10, 19:56   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper alt av ytterklær av gode merker, på grunn av at jeg liker at klær holder det produsenten lover.
Kjøper også kun dyre merker sko pga fotproblemer, men ser ofte etter sko på salg.
Det går også veldig mye i ull, både til liten og stor her i huset. Da blir det mye Janus, men følger med i kundeavisene til OBS og handler på tilbud.
Av inneklær kune jeg ikke brydd meg mindre, kjøper det som er rimelig, ser greit ut i kvalitet, og ser fint ut.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 20:11   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, er litt opptatt av merker. Spesielt på yttertøy er jeg veldig kvalitetsbesvisst. MEN, handler også på Lindex og HM om jeg finner klær jeg /jentene liker. Har også handlet en del brukt av ei jeg ble "kjent" med på NM. Også kjøper jeg endel merkeklær fordi jeg synes de er fine/stilige og synes det er veldig gøy å kle ungene i noe som ikke "alle" går med. Klær blir kjøpt for å brukes og har veldig få plagg som ikke kan brukes i barnehagen (gjelder vel kun et par-tre kjoler/skjørt som blir brukt til pent.

Blir på ingen måte stressa/sur om det kommer malingsflekker e.l på en Dieselbukse/genser......(dessuten er jeg blitt ett råskinn på å få vekk vanskelige flekker ).

Eldstejenta hadde en periode i fjor at det kun var Wesc, Billabong og lignende merker som dugde....og greit, passet på å kjøpe når det var salg og regnet med at den greia nok ville gå over etterhvert....Og det har det gjort. Nå kan hun like godt finne klær på Bik Bok, Gina Tricot og HM m.m og så har hun noen dyrere plagg.

Altså; en mix av dyre og billige plagg

Liker IKKE alt det dill dallet som er på klærne i kjedebutikkene....glitter, prinsesser osv....men innser at minstejenta er i rette alder og har dermed noen få Hello Kitty og Disney plagg. Klærne på f.eks Lindex og HM er jeg ikke spesielt glad i, hverken av kvalitet eller passform. En gang i ny og ne finner jeg et OK plagg (eller jentene finner) og da blir det med hjem.

I forrige barnehagen vesla gikk, ble det faktisk kommentert (negativt) til alle merkeklærne hennes. Ikke direkte til meg, men til noen andre.....

Sist redigert av Liljekonvall : 04-03-10 kl 22:57.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 20:16   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Er opptatt av funksjonalitet, form og litt utsende. Så blir den del merkeklær.

Selv bruker jeg mye bergans da kvaliteten, funksjonen og spesielt passformen passer meg veldig godt.

A har mye ull fra forskjellige merker. Eiger ikke fleece. Han har og Reima, skogstad, POP og navigare.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 20:04   #5
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er opptatt av merke når det gjelder yttertøy, ull, sko og treningsklær (og jeans til meg selv). Om jeg finner riktig størrelse til neste sesong på salg kjøper jeg gjerne det, og da trenger ikke merkeklær bli spesielt dyrt. Ellers handler jeg merkeklær og H&M om hverandre både til meg selv og barn.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 20:13   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest opptatt av at ting skal være fine. Jeg vil "glede meg" til å finne frem klær for dagen - så det må være stilig, med fine farger, myke materialer og totalt resket for mikke mus/spin-off og flammer etc. (Jeg har et barn, ikke en biker eller hip-hop'er, liksom). Det er ikke merket i seg selv som betyr noe, men likevel er det en kjennsgjerning at jeg liker merkeklærne bedre enn mye annet.

Truser og sokker og basic-gensere er stort sett bare HM.

Til ytterklær krever jeg at klærne er myke, vind- og vanntette i barnehagen - de overnevnte kravene til mer "byklær".

Gutta har stort sett bare merkeklær, men er superheldig med verdens flinkeste barneklærskjøper - som selger brukt til meg

Gammel 04-03-10, 20:21   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør som Teo og tar utgangspunkt i noen merker som jeg vet er god kvalitet fordi vi har behov for det. Spesielt når det gjelder sko og yttertøy(når det kommer til bil er det far som har siste ordet).
Jeg er avhenging av andres erfaringer når det gjelder dette, men kan like gjerne hive meg på anbefalingen om den blillige dressen fra ICA som en Reimadress.
I tillegg er snitt og fasong viktig for meg og da er det nok blitt sånn at noen merker passer meg, mens andre ikke gjør. Det er en erfaring som er kommet etter at jeg i snart 30 år har kjøpt klær til meg selv og familien for egne penger.

Gammel 04-03-10, 21:16   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanskelig spørsmål. Jeg er opptatt av merke i den forstand at jeg kjenner til mange merker og er bevisst på kvaliteten hos de forskjellige. Jeg handler aldri klær fra billigkjedene, men det blir feil å si at det er pga selve merket - det jeg liker er plagget, at det er god kvalitet, pent å se på og at ikke alle barna i barnehagen har det samme, er litt stas det også. Jeg liker pene ting, så shoot me.

Gammel 04-03-10, 21:21   #9
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg liker å kjøpe kvalitet til dem. Dvs jeg trenger ikke ha bare bomullsklær fra katvig etc, men på utetøy liker jeg å kjøpe f eks skogstad. Det er ikke det dyreste merket, men det er et bra merke som vi er godt fornøgd med og litt midt på treet prismessig. Jentene har bergans jakker, de er vi fornøgde med. Syns det er stor forskjell på en bergans jakke og en annen regnjakke. Ofte stivere m.m. Liker også å kjøpe skikkelige sko, slik som f eks ecco, viking etc. Men dette gjelder jogge-fjell-sko/vintersko. Kan godt ha endel billige småsko fra sparkjøp etc, men det blir mer sånn dra på butikken, stranda, osv type sko.

Gammel 04-03-10, 21:34   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, mer av stil. Og noen merker har mye klær i den stilen jeg liker, og noen merker har fint lite. Shopper jeg på nett kan jeg shoppe rundt etter et bestemt merke, fordi jeg vet at de har mye jeg liker, eller jeg titter i butikker jeg vet har mye av sorten.

Jeg liker enkle klær, uten dilldall, grimme figurer, voldsomme mønstre osv.

På yttertøy vil jeg ha kvalitet, og kjøper merker jeg har god erfaring med og stoler på.

Gammel 04-03-10, 21:55   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja og tja. I yttertøy og tekninsk tøy kjøper jeg ofte velkjente merker, fordi jeg ikke tør å gamble på kvalitet. Ellers er jeg nok ganske opptatt av at jeg vil ha noe annerledes, både til meg selv og Glitterbarnet. I tilleg har jeg en litt særegen stil. Derfor kjøper jeg minst mulig fra kjedebutikker, eller merker som alle har, som Ida T og Småfolk f.eks. til Glitterbarnet, eller de kjente motemerkene for dame.

Det er allikevel merker jeg vet at jeg både får kvalitet og liker mesteparten av klærne til, både meg selv og Glitterbarnet, og kjøper følgelig mye derifra.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 21:57   #12
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg overtar gjerne den brune Odd Molly-strikkejakken!

Men den hadde jo vært kul om den hadde hett Ole Polly også. :eier Christian Digo-klokke fra spansk marked:

Gammel 04-03-10, 21:57   #13
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja og nei, vil jeg si. Til meg selv er jeg kresen, og der blir det endel merkeklær, men jeg handler ikke klær altfor ofte, så da jevner det seg nok ut. Samtidig elsker jeg basistoppene fra Cubus, som koster 179 kroner for to, og undertøy kjøper jeg også gjerne der. Til snuppa har vi alt mulig rart, men hun er jo baby, og vokser i forrykende tempo. Jeg ser allerede tendenser til at jeg ikke velger Lindex og Kappahl når det gjelder bodyer, for de har ikke det jeg synes er fin fasong og holder ikke særlig bra. Men vi bruker mest ull nå på denne årstiden, og der har vi alt, fra H&M til Nøstebarn, men en hel del Joha, Cubus, Reflex, Janus....

Jeg tror nok at vi kommer til å prioritere yttertøy og sko etterhvert, men hvis det er snakk om klær som brukes ofte, er det lettere å legge i mer penger enn hvis det er snakk om forbruksvare.

Gammel 04-03-10, 22:06   #14
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg prioriterer uteklær i merker jeg har god erfaring med til ungene, men kjøper stort sett inneklær i kjedebutikkene. Jeg liker veldig godt Molo og Katvig og kjøpte en del derfra til ungene tidligere, men nå er økonomien dårligere og da tyr vi til kjedebutikkene selv om jeg vanligvis ikke liker klærne der like godt.

Gammel 04-03-10, 22:03   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jah. Jeg, som tidligere i denne tråden, skrøt av at mellomsøster var fornøyd med klær fra BikBok, har nå fått bønn (og et bedende blikk) om nye skiklær fra Kari Traa.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:05   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En grunn til at jeg kjøper litt dyrere klær innimellom er å få klær som har passform Mange merker (inkl HM, cubus, mexx og omtrent alt av dyrt fransk) har klær med en stil som til enhver tid passer barn som er hakket eldre enn de de er laget for. Når barnet vokser inn i stilen, vokser det ut av størrelsen på klærne. Danske merker og norske merker har babysnitt på klærne i større størrelser, og barneklærne ser ut som barneklær.

Gammel 04-03-10, 22:10   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neisj, så lenge det virker så bryr jeg ikke om hvilket navn som er brodert på yttersiden.

Det er selvsagt noen merker som går igjen, men sånn er det jo generelt med ting man er fornøyd med - da kjøper man det neste gang også.

Forresten er det et punkt jeg er skikkelig sær på: Jeg nekter plent å stå på andre alpin-ski enn Rossignol eller Dynastar. Får jeg ikke det, skal jeg ikke ha.

Gammel 04-03-10, 22:14   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Forresten er det et punkt jeg er skikkelig sær på: Jeg nekter plent å stå på andre alpin-ski enn Rossignol eller Dynastar. Får jeg ikke det, skal jeg ikke ha.

Og hva er galt med Blizzard, lizzom?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:45   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og hva er galt med Blizzard, lizzom?

Ikke annet enn at det har jeg aldri stått på, og at jeg ikke har noen planer om å prøve heller. Hvorfor bytte ut noe som virker, lizzom?

Forresten er vi også til dels opptatt av skomerker til voksne her i huset. Som at Ecco for evig og alltid er bannlyst som vintersko, etter at de ble ødelagt etter kun kort tid sist mannen brukte mye penger på det.
Det er ikke alltid man får det man betaler for, gitt.

Gammel 04-03-10, 22:17   #20
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Både ja og nei. Jeg er opptatt av kvalitet, og jeg kjenner og ser at kvaliteteten på merkeklærene er bedre. Flekker går bedre av og klærne holder seg finere lenger.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.