Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-10, 13:55   #1
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Lindesnes Trekkspillklubb. Fortsatt billetter.

Nei, altså, jeg mener virkelig ikke at Operaen er argument nok i seg selv for at Oslo er det beste stedet, men for meg er det ikke noe alternativ til Oslo i Norge. (Selv om jeg vurderte Bergen en kort periode, men det er fordi jeg er halvt bergenser og programforpliktet til i det minste å vurdere det.)

Jeg er sikker på at du hadde trivdes godt i Bergen også, om det var det du hadde valgt. :er ikke bergenser, altså:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 13:56   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg er sikker på at du hadde trivdes godt i Bergen også, om det var det du hadde valgt. :er ikke bergenser, altså:

Næh, jeg har vært nok i Bergen til at jeg vet at det nok ikke hadde vært så stas, klaustrofobi av fjellene og altfor langt unna, eh, verden.

Men veldig fint der, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 13:59   #3
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Næh, jeg har vært nok i Bergen til at jeg vet at det nok ikke hadde vært så stas, klaustrofobi av fjellene og altfor langt unna, eh, verden.

Men veldig fint der, altså.

OK, Oschlo it is. (det står på tredjeplass på min liste, men da må jeg skille meg først)

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 13:59   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

OK, Oschlo it is. (det står på tredjeplass på min liste, men da må jeg skille meg først)

Det kan være verdt det, altså. :flirer:

Gammel 29-03-10, 13:55   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns heller ikke Operaen er det eneste argumentet for at jeg syns Oslo er best. For meg er det miksen av kultur, mangfold, lokalisering, klima, jobbmuligheter og en hel del annet. Slik det sikkert er for de aller fleste andre som har valgt anderledes enn oss også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 13:58   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bodd både i Bergen og Trondheim, og det er helt forskjellige årsaker til at jeg valgte å flytte fra byene. Bergen flyttet jeg fra pga bergenserne. Sorry, men jeg var ikke særlig flink til å takle dem. Trondheim var en fantastisk by, men jeg taklet ikke mørket og det dårlige været. Trøndere derimot synes jeg bare det var supert å bo i by med.

Gammel 29-03-10, 14:04   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for øvrig slept med meg en østlending til Bergen, og selv han nekter å bo i Oslo.

Det hjelper jo godt å kunne bo 20 minutter unna sentrum med buss, ha sjøutsikt på ordentlig, enebolig med 1 mål tomt og fortsatt ikke bo seg ihjel pga. høye boligpriser.

Gammel 29-03-10, 14:06   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Familien min har for øvrig tilknytning til en liten bøgd utenfor Mo i Rana.
Det er ikke noe sted å vokse opp.
Himmel, der har ungene vært skitings og har lang seksualerfaring før de er konfirmert. :bygdaietnøtteskall:

Gammel 29-03-10, 14:36   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Noen av oss elsker Oslo sentrum. Dypt og inderlig.

Gammel 29-03-10, 14:37   #10
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jah, som voksent enkeltindivid elsker jeg Oslo Sentrum.
Jeg tar meg ofte i å savne, overraskende nok, ikke spesielt venninnene mine der, men selve byen.

Gammel 29-03-10, 14:40   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok da . Det avhenger jo også av hva du tenker som sentrum. Jeg mener hverken Grønland eller Majorstua. Når de som ikke bor her sier at de ikke synes sentrum er noe særlig, viser det seg at de mener Karl Johan som oftest, og det er ikke mitt favorittsted i alle fall.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 14:39   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er født og oppvokst i Oslo og er veldig glad i sentrum.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 14:41   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Karl Johan?

Neinei. Men Grønland/riktig side av Karl Johan/Akerselva (jadda!)/nedre Løkka -

Gammel 29-03-10, 14:44   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karl Johan?

Ja, selvfølgelig . Men det er ikke sentrum i mitt hode når folk utenfra snakker om sentrum. Jeg skal ikke si noe om hva Frost mente altså, for det vet jeg jo ikke, jeg snakker bare ut fra hva folk jeg kjenner IRL har ment når de har sagt sentrum. Da synes jeg det er så leit at Oslo dømmes ut fra Karl Johan og Aker Brygge.

Det overrasket meg veldig at du likte Karl Johan så godt aC, så det er bra vi fikk oppklart det .

Vel, nå har vi vel sporet en del av fra opprinnelig tema her .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 14:44   #15
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Karl Johan?

Oslo sentrum er Oslo S, Karl Johan og Aker brygge. Spør en hvilken som helst turist.

("Ja, vi gikk bortover der du sa, men så var det plutselig bare sånne folk i sånn burka der, så vi snudde, da.")

Gammel 29-03-10, 14:49   #16
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Oslo sentrum er Oslo S, Karl Johan og Aker brygge. Spør en hvilken som helst turist.

Ja jeg er turist når jeg er i Oslo, og må jo innrømme at det er dette jeg ser på som sentrum, for det er jo vitterlig sentrum? Er det et annet sentrum, men det er ikke i sentrum?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 14:51   #17
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Ja jeg er turist når jeg er i Oslo, og må jo innrømme at det er dette jeg ser på som sentrum, for det er jo vitterlig sentrum? Er det et annet sentrum, men det er ikke i sentrum?

Neida, dette er turistsentrum. Det vil si egentlig aksene fra Oslo S til slottet, og fra Oslo S til Aker brygge.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 14:47   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Folk, ass. Det er jo ikke sentrum. Det er skyggesiden.

Gammel 29-03-10, 14:52   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også veldig glad i Oslo sentrum, og særlig de østlige delene (selv om jeg har min daglige gang i Homansbyen).

De områdene av Oslo der vi (jeg) helst ville bo, er Hasle og Ekeberg. Holtet hageby, Lille Tøyen hageby, Kampen og Hasle hageby tror jeg er veldig fine steder å vokse opp. Risløkka også, der vi bodde. Noe av det beste der var nærheten til Marka, men selv om vi bare hadde 12 minutter til byen med banen, ble reisetida til jobb akkurat like lang som nå, fra Lillestrøm. Det vi har her, som vi ikke hadde på Bjerke, er nærheten til et sentrum. 5-10 minutters gange unna har vi f.eks. kino, ørten restauranter, utesteder og take away-sjapper, masse butikker hvorav en god del ikke er store kjeder. Dessuten bor vi i en rolig gate nesten uten biltrafikk, Lillestrøm er veldig sykkelvennlig og har mange fine turstier. "Alle" tog stopper her, og det er 10 minutter både til Oslo S og Gardermoen. Og så har vi et lokalt eliteserielag som vant 6-0 i går.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 15:06   #20
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror ihvertfall at jeg fostrer opp ungene mine på en bra plass. Ikke for den del, jeg tror vi kunne hatt det flott andre steder også jeg. Har ikke så mange kjepphester på at det ene er bedre enn det andre merker jeg, antar at det blir hva man gjør det til selv.

Forøvrig ville jeg nok ikke valgt å bo i sentrum av noen by, blir for trangt for meg personlig og bylufta gjør meg ikke godt, verken for hud, hår eller pust.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.