Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hemmeligheter i parforhold

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-10, 00:08   #1
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 5.000
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Hemmeligheter i parforhold

Jeg leser i en annen tråd at noen ville anse det som tillitsbrudd å ha hemmeligheter for partneren sin. Jeg for min del fikk hakeslepp og satte mel ... Jeg mener rødvinen i halsen. Har jeg hemmeligheter for mannen min? (På forhånd unnskyld språket) Hell yeah! Og det har jeg tenkt å fortsette med. Jeg hadde et liv før jeg traff ham, i det livet gjorde jeg en del ting jeg ikke nødvendigvis ser behov for å dele. Har det ikke betydning for vårt liv sammen har han ikke noe med det, med mindre jeg bestemmer at han skal få vite det. Mener nå jeg.

Hva mener dere andre? Vil dere virkelig vite alle partnerens hemmeligheter?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:13   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Jeg er veldig på linje med deg her, og ønsker for min del heller at begge stoler på at den andre selv vurderer hva som skal deles og hva som ikke skal deles, enn at det skal være noen uttalt eller uuttalt regel om "full disclosure".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:14   #3
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold.

Det kommer helt ann på hvilke hemmeligheter man har, og om de er før man innledet forholdet. Det er ikke alt man trenger og vite om hverandre, slik som fylletabber i ungdomstiden feks.

Jeg vil også legge tid at og holde unna hemmligheter i forholdet ikke er bra vist hemmligheten går utover partneren i lengden.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:14   #4
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Jeg har ikke noe behov for å dele alt med min mann, nei. Hvorfor skulle jeg det? Hadde fått helt noia om noen hadde følt de så til de grader eide meg med hud og hår i så stor grad at de hadde krav på det. Jeg forventer heller ikke at han deler absolutt alt.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:16   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Jeg synes det er litt forskjell på å hemmeligheter som ligger bakover i tid, enn nåværende dagligliv. (Min mann f.eks vet ikke at jeg har blitt fridd til to ganger før han sto for tur. :tester om mannen leser forumet: ) Også tenker jeg at hvilke spilleregler man følger i forholdet har litt å si. Hvis man har totalt delt økonomi f.eks så er det vel kanskje ikke noe stort tillitsbrudd at partneren har samlet seg opp noen kroner på sparekonto. Har man total fellesøkonomi og tror at alt av økonomisk informasjon foreligger, så stiller det seg litt annerledes.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:16   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Jeg kommer ikke på at jeg har noen "hemmeligheter" for mannen min. Det er vel ikke alt han vet om meg, men det er mest fordi jeg ikke har kommet på å fortelle det. Ikke fordi det er viktig at han ikke får vite det.

Jeg røper ikke andres hemmeligheter til ham så klart. Det er noe annet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:16   #7
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 5.000
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Bare for å presisere det; har det ikke betydning for vårt liv sammen har han ikke noe med det.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:19   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Eh..jeg skrev visst noe sånt. Det var da snakk om ting som f.eks å ha en hemmelig konto som ikke partneren visste om. Det ville jeg aldri hatt, og jeg ville faktisk ansett det som et tillitsbrudd hvis han lurte unna en god del penger hver måned for å ha i tillfelle han skulle finne på å stikke en dag. Eller jeg. Hemmeligheter fra før jeg traff han har jeg selvfølgelig, og det har sikkert han også. Det var ikke fortiden jeg snakket om i de andre tråden iallfall. Jeg mener ikke at jeg må vite hver minste detalj om han nå heller, men hemmelig sparekonto ville jeg betraktet som et tillitsbrudd. Helt klart.


Sist redigert av rine : 10-04-10 kl 00:26.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:22   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes det er litt forskjell på å hemmeligheter som ligger bakover i tid, enn nåværende dagligliv.

Tja. Tja? Jeg synes forskjellen ligger mer i om det er snakk om ting partneren "burde" vite (om det altså er snakk om en form for bak-lyset-føring eller bedrag) enn om hvorvidt det er nåtidige eller fortidige ting det er snakk om.

Så er det såklart et viktig spørsmål hvem som skal vurdere hvor grensen går for hva partneren "bør" få vite, og det er der jeg altså foretrekker å basere meg på tillit til partners (og egen) vurderingsevne, i stedet for å ha en regel om full innsynsrett.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:23   #10
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Når det er snakk om hemmeligheter i forholdet er det vel heller snakk om å leve et hemmelig liv som partneren ikke har tilgang til, type flørting og venner/venninner som man ikke forteller partneren om?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:24   #11
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.886
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Hvisker: Jeg har en japp her, den smuglet jeg inn i veska mi. Den blir ikke delt med hverken mann eller barn.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:24   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Du vet at mannen din er på forumet, Pappalille?

Anyhow, jeg sliter med å finne riktig balansegang der. Siden jeg har opplevd forhold hvor, vel, stort sett det meste var et problem, "hvorfor ser du ham i øynene?", og derfor etterhvert ikke fortalte noe som helst, vil jeg nå veldig gjerne ha en mer åpen greie, også på fortid. Dog, det er himla mye i min fortid som ikke har relevans, og det er veldig mye i han jeg henger med nå sin fortid som jeg strengt tatt ikke vil vite, kjenner jeg.

:fortsatt i tenkeboksen:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:25   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tja. Tja? Jeg synes forskjellen ligger mer i om det er snakk om ting partneren "burde" vite (om det altså er snakk om en form for bak-lyset-føring eller bedrag) enn om hvorvidt det er nåtidige eller fortidige ting det er snakk om.

Joda, jeg er helt enig med deg. Jeg tror allikevel at tillitsbruddgreia oftere trer fram i forhold til ting som skjer i perioden man er sammen. Men klart, det er jo kjekt å informere om at man myrdet eksen med øks og har hatt et forholdsvis langt fengselsopphold på baken. Sånne ting.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:25   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Eh..jeg skrev visst noe sånt. Det var da snakk om ting som f.eks å ha en hemmelig konto som ikke partneren visste om. Det ville jeg aldri hatt, og jeg ville faktisk ansett det som et tillitsbrudd hvis han lurte unna en god del penger hver måned for å ha i tillfelle han skulle finne på å stikke en dag.

Men hvis han hadde en hemmelig sparekonto bare for å ha en sparekonto, og ikke med tanke på å stikke av, ville du se det som et problematisk tillitsbrudd da også? Jeg skjønner selvsagt at tanken på at partneren planlegger å stikke av er noe man reagerer på, men jeg klarer ikke å se det å ha en egen, privat sparekonto som et svik. Med mindre det er snakk om å "lure unna" penger som etter avtalen egentlig skulle gått med til fellesutgifter, eller noe sånt. Hvis man har en avtale om at hver av partene har x tusen til eget bruk hver måned, og den ene parten da velger å sette en del av dette på en egen, privat konto, så kan jeg ikke se noe galt i det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:26   #15
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 5.000
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

rine; det var ikke din kommentar i den andre tråden jeg reagerte på. Det var en generell uttalelse om at det var som tillitsbrudd å regne med hemmeligheter i forhold, og det var uttrykt på en slik måte at jeg oppfatter det å gjelde alle former for hemmeligheter.

Som jeg har nevnt før; jeg snakker om slike ting som ikke har innvirkning på parforholdet. Dobbeltliv og stjeling fra felles økonomi går helt klart utover parforholdet.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:27   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Joda, jeg er helt enig med deg. Jeg tror allikevel at tillitsbruddgreia oftere trer fram i forhold til ting som skjer i perioden man er sammen. Men klart, det er jo kjekt å informere om at man myrdet eksen med øks og har hatt et forholdsvis langt fengselsopphold på baken. Sånne ting.

Nemlig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:29   #17
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Joda, jeg er helt enig med deg. Jeg tror allikevel at tillitsbruddgreia oftere trer fram i forhold til ting som skjer i perioden man er sammen. Men klart, det er jo kjekt å informere om at man myrdet eksen med øks og har hatt et forholdsvis langt fengselsopphold på baken. Sånne ting.

Eller har et barn fra før...

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:31   #18
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Jeg svarte vel noe sånt som at jeg ikke holder noe hemmelig for min mann i den tråden, og det står jeg faktisk for. Han vet det meste om meg, både fra tidligere tider, og fra vår tid sammen.

Selvfølgelig er det vel ting jeg ikke har fortalt, men det er ikke for å hemmeligholde noe. Er vel heller det at det ikke er noe som er av betydning, eller at det rett og slett aldri har vært naturlig å si.

Jeg er vel enten altfor åpen, eller så lever jeg, og har levd, et altfor kjedelig liv

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:36   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Jo mer jeg tenker på det, jo mer urimelig høres det ut å kreve at man ikke skal ha noen hemmeligheter for partneren. (Ikke at jeg synes det er noe galt eller rart i å velge å ikke ha noen hemmeligheter, altså, men det er det der med å mene at man i utgangspunktet har rett til å få vite absolutt alt om den andre.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:38   #20
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmeligheter i parforhold

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men hvis han hadde en hemmelig sparekonto bare for å ha en sparekonto, og ikke med tanke på å stikke av, ville du se det som et problematisk tillitsbrudd da også? Jeg skjønner selvsagt at tanken på at partneren planlegger å stikke av er noe man reagerer på, men jeg klarer ikke å se det å ha en egen, privat sparekonto som et svik. Med mindre det er snakk om å "lure unna" penger som etter avtalen egentlig skulle gått med til fellesutgifter, eller noe sånt. Hvis man har en avtale om at hver av partene har x tusen til eget bruk hver måned, og den ene parten da velger å sette en del av dette på en egen, privat konto, så kan jeg ikke se noe galt i det.

Jeg hadde ikke reagert hvis han hadde penger igjen hver måned, nei. Mest sannsynlig har han vel også det. Siden han tjener mer og bruker mindre, mener jeg. Med jevne mellomrom snakker vi jo økonomi, og hvis vi f.eks hadde lurt på å pusse opp badet, men ikke var sikre på om vi hadde råd, ville jeg blitt ganske lei meg hvis jeg seinere fant ut at han satt med 80.000 på hemmelig konto. Jeg hadde ikke blitt lei meg pga av badet, men fordi han ikke fortalte meg at han hadde så mye "hemmelige" penger.

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

rine; det var ikke din kommentar i den andre tråden jeg reagerte på. Det var en generell uttalelse om at det var som tillitsbrudd å regne med hemmeligheter i forhold, og det var uttrykt på en slik måte at jeg oppfatter det å gjelde alle former for hemmeligheter.

.

Da svarer jeg at det kommer helt an på hvilke hemmeligheter: Pengerot og utroskap, slike ting sier vel seg selv at er tillitsbrudd? Hvis jeg f.eks synes at den nye naboen har knallfin rumpe, ville jeg nok ikke umiddelbart fortalt det til mannen, nei.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no