Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du kristen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du kristen?
Ja 61 22,76%
Nei 164 61,19%
Usikker/sånn halvveis 40 14,93%
Dustepoll 3 1,12%
Deltakere: 268. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 19:06   #301
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.344
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kristen?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Det lærte jeg da jeg studerte kristologi, og jeg kan godt moderere meg litt; om det er den store lærefaderen vet jeg ikke, men det er han JV baserer sitt syn på Kristus' guddommleighet på.


Jeg, eh, tror du er på villspor. Sånn egentlig. Eller, det er mulig at noen har trukket noen konklusjoner om det, men jeg har tilbrakt en del år innenfor JV, og har aldri hørt et pip om Arius.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:08   #302
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.344
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kristen?

...men det fører til mye interessant googling, det er sant.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:01   #303
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.077
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du kristen?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...men det fører til mye interessant googling, det er sant.

Ja, nå man kobler Jehovas og arius kom det opp en del.
Det kan godt være at Arius ikke blir omtalt innen JV, jeg kan egentlig ikke påstå annet enn at det er en læremessig kobling mellom Arianismen/Arius og vitnene.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:03   #304
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.344
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kristen?

Da vil jeg påpeke at det er itsybitsy feil å kalle Arius for vitnenes Store Lærer, eller hva det nå sto.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:24   #305
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.077
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du kristen?

Itsybitsy? Uff, jeg er så lite trendy og forstår aldri slike ord...

Det er visst bare du og meg igjen i denne tråden nå, litt sånn for spesielt interesserte.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:52   #306
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.077
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du kristen?

Her er en kobling, Hattifnatten. Hvor seriøs kilden er, vet jeg ikke.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 07:01   #307
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kristen?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Itsybitsy? Uff, jeg er så lite trendy og forstår aldri slike ord...

Trendy? Jeg tenker vi sier retro. "Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini" (1960). aC er gamlisungdom.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 08:37   #308
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.077
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du kristen?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Da vil jeg påpeke at det er itsybitsy feil å kalle Arius for vitnenes Store Lærer, eller hva det nå sto.

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Trendy? Jeg tenker vi sier retro. "Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini" (1960). aC er gamlisungdom.

Plutselig stod den teksten min i hodet mitt i natt, men jeg forstod nå likevel ikke sammenhengen med Arius

Retro ja. Kremt.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 09:46   #309
A&A
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 219
A&A er litt kulA&A er litt kul
Standard

Sv: Er du kristen?

Nei, jeg er ikke kristen. Jeg er muslim.

__________________

A&A er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 14:56   #310
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.028
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du kristen?

Nei, jeg er ikke kristen. Jeg tror at noe guddommelig har skapt universet, men har ingen tro på bibelen, andre religiøse skrifter, trossamfunn, eller at noen har sannheten. På Dagbladet.no fant jeg et sitat for en stund siden. Der sto det kreditert Cheerio, men jeg vet ikke hva det betyr:

Hi, I'm God, and I'm going to create man and woman with original sin, then I'm going to impregnate a woman with myself as her child so that I can be born. Once alive, I will kill myself as a sacrifice to myself, to save you from the sin I originally condemned you to. All because I love you heaps.

Man kan vel si at dette oppsummerer ganske bra hvorfor jeg ikke er kristen. Alle religioner har tilsvarende merkverdigheter, noe som gjør at jeg ikke er egentlig religiøs.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 18:13   #311
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du kristen?

Ja.

__________________
Gutt-91,Jente-97,Jente-99.
nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 18:30   #312
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
 
5barnsmor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 602
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Sv: Er du kristen?

Nei, jeg er muslim.

__________________
gutt 1995, jente 1996, jente 1998, jente 2002, gutt 2005 og jente 2009
5barnsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:43   #313
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du kristen?

Ja, jeg er kristen.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 17:46   #314
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du kristen?

Jeg finner det igjen passende å slenge inn en Nofx-sang:


(Kilde: youtube.com)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 22:23   #315
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.253
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du kristen?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Nei, jeg er ikke kristen. Jeg tror at noe guddommelig har skapt universet, men har ingen tro på bibelen, andre religiøse skrifter, trossamfunn, eller at noen har sannheten. På Dagbladet.no fant jeg et sitat for en stund siden. Der sto det kreditert Cheerio, men jeg vet ikke hva det betyr:

Hi, I'm God, and I'm going to create man and woman with original sin, then I'm going to impregnate a woman with myself as her child so that I can be born. Once alive, I will kill myself as a sacrifice to myself, to save you from the sin I originally condemned you to. All because I love you heaps.

Man kan vel si at dette oppsummerer ganske bra hvorfor jeg ikke er kristen. Alle religioner har tilsvarende merkverdigheter, noe som gjør at jeg ikke er egentlig religiøs.



Der har det gjerne strandet for meg også. "Han døde for syndene våre, er ikke det fantastisk?!"
"Men - HVORFOR det?!"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 13:42   #316
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du kristen?

Det jeg har en følelse av er at skolebyråden her ikke er noe spesielt kreasjonistisk anlagt. Han er bare et produkt av sitt miljø.
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Skol...7.html#1066247

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no