Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En helt alminnelig norsk kvinne...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 18:23   #141
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Jeg skal se på det iværtfall.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 18:28   #142
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

100 $ var vel litt i minste laget da, sist jeg sjekket var kontantstøtten på mer enn 7-800 kr.

Barnetrygd har vi jo også ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 18:34   #143
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Trine må jo ha gjort godt inntrykk da, siden produsenten til Oprah har tatt kontakt og vi ha henne til å være Europakorrespondent for showet!

Ifølge Trine selv, så har hun mast og mast på Oprah om å få lov til å være med. I årevis, faktisk. Hun ga vel opp til slutt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 19:51   #144
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.982
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ifølge Trine selv, så har hun mast og mast på Oprah om å få lov til å være med. I årevis, faktisk. Hun ga vel opp til slutt.

Jeg så Trine på God Morgen Norge (jada, hemmafru for tiden), og der hevdet hun at hun ikke hadde mast om å få være med på showet, men på å få intervjue Oprah siden hun hadde fått til TV i så mange år. Noe intervju har hun aldri fått, og hun hevdet også at hun ikke hadde noe egentlig ønske om å eksponere seg selv mer. (Hmh?)

Uansett forekommer det meg å være ganske sært å sende så mange mailer til et TV-tryne. Gjennom 16 år.

Og jeg så henne på Oprah nå, og ble hverken skremt eller imponert. Krysser derfor av på "vet ikke" eller "nøytral".

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 19:55   #145
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Og jeg så henne på Oprah nå, og ble hverken skremt eller imponert. Krysser derfor av på "vet ikke" eller "nøytral".

Helt enig.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 20:05   #146
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Er kontantstøtten på 100 dollar i måneden? Og ble dette tatt opp i 2005? Hun sier vitterligen at man har gratis lege til barn under syv, men det er jo faktisk tolv år fra 2006.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:01   #147
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.032
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Fikk dere sett det, altså? Her ble skjermen svart under reklamepausen etter hun eskimodama og var svart til etter til 8. Bare på TV3; alle andre kanaler fungerte. Hadde håpet at det var noe galt fra TV3 sentralt sånn at de fikk en storm av krav om å sende programmet på nytt...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:09   #148
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er kontantstøtten på 100 dollar i måneden? Og ble dette tatt opp i 2005? Hun sier vitterligen at man har gratis lege til barn under syv, men det er jo faktisk tolv år fra 2006.

Hun mente nok 100 dollar i uka, som tilsvarer omtrent kontantstøtten, litt mindre. Ganske synd at hun sa det så feil, egentlig, for det er jo snakk om ganske stor forskjell.
Det var gratis lege til barn under 7 i 2005, da dette ble tatt opp, var det ikke? Så hun visste vel ikke om dette med 12 år enda.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 22:44   #149
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hun mente nok 100 dollar i uka, som tilsvarer omtrent kontantstøtten, litt mindre. Ganske synd at hun sa det så feil, egentlig, for det er jo snakk om ganske stor forskjell.
Det var gratis lege til barn under 7 i 2005, da dette ble tatt opp, var det ikke? Så hun visste vel ikke om dette med 12 år enda.

Jo, det var til og med syv år i 2005, det var derfor jeg spurte. Så synd at de sender så gamle program, da gitt. Og så syns jeg godt Jensemann kunne ha bedt henne si noe om lovverket som beskytter barn, det er ganske fantastisk sammenliknet med mange andre land. Vi hadde for eksempel verdens første barnevernslov.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 22:46   #150
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hun mente nok 100 dollar i uka, som tilsvarer omtrent kontantstøtten, litt mindre. Ganske synd at hun sa det så feil, egentlig, for det er jo snakk om ganske stor forskjell.
Det var gratis lege til barn under 7 i 2005, da dette ble tatt opp, var det ikke? Så hun visste vel ikke om dette med 12 år enda.

Programmet ble tatt opp i 2006.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:00   #151
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Programmet ble sendt første gang 23.oktober 2006, jeg så det.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:11   #152
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.496
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Gi nå dama litt slækk. Jeg har riktignok ikke sett programmet, men jeg kan fint forestille meg at man sier litt feil eller ikke er helt oppdatert på alt i en slik situasjon. Samme hvor vant man er til å være på norsk TV i et program med mange takes.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:12   #153
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Søren klype! Jeg glemte hele sendingen idag... var så opptatt med å amme barnet og komme gjennom kveldstellet til de to eldste. Har prøvd å finne tv-programmet for imorgen for å se om det kommer i reprise.

Kanskje jeg bare skulle sjekke ut på tv3.no?

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:12   #154
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

En ting er sikkert. Hun er gift med en fjott.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:16   #155
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

.......

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006

Sist redigert av Pope : 31-01-07 kl 23:17. Årsak: Leste litt feil....:rødme:
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:28   #156
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Gi nå dama litt slækk. Jeg har riktignok ikke sett programmet, men jeg kan fint forestille meg at man sier litt feil eller ikke er helt oppdatert på alt i en slik situasjon. Samme hvor vant man er til å være på norsk TV i et program med mange takes.

Enig! og det kan hende at hun stokket kortene litt med hensyn til oversettelse av hhv kontantstøtte og barnetrygd, og velger vi å tro at hun har tenkt på barnetrygden så er ikke $100 fryktelig langt unna sannheten.
Forøvrig synes jeg hun gjorde det veldig greit i programmet jeg. All ære til Trine, og jeg tviler på at det hadde blitt sååååå mye bedre om noen annen hadde stilt opp.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:29   #157
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

En ting er sikkert. Hun er gift med en fjott.

og den fjotten har jeg ..... med

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."

Sist redigert av Elin : 01-02-07 kl 16:26.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:33   #158
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

og den fjotten har jeg klina med!!

Hvem har ikke det!


...ikke jeg...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:45   #159
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.032
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Søren klype! Jeg glemte hele sendingen idag... var så opptatt med å amme barnet og komme gjennom kveldstellet til de to eldste. Har prøvd å finne tv-programmet for imorgen for å se om det kommer i reprise.

Kanskje jeg bare skulle sjekke ut på tv3.no?

Står på TV3 at Oprah kl 14.10 på hverdagene kommer til å være reprise av sendinga kl 19 dagen før - så da kommer det vel igjen i morra.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 08:13   #160
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En helt alminnelig norsk kvinne...

Er han en fjott? Jeg som alltid har hatt et godt inntrykk av ham.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no