Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

30-årsdag = 18-årsdag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-10, 23:37   #41
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Her var Koskenkorva Vargtass en stor slager. Men tror det var ganske lokalt, eller bare det at den av en eller anna grunn var lov å selge på utesteder med 18-års aldersgrense, og derfor var noe av det sterkeste vi hadde lov å kjøpe...

Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 23:42   #42
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

BuffaloSko eller andre sko med høy såle, vide bukser, bar mage, korte stramme topper, store øreringer, Rød Hooch rusbrus eller Sol med lime. Også rumpevesker til visakortet, røyken og sminken. Ring i navlen og juksering i nesa var også en slager. Juksetatoveringer kunne man kjøpe overalt.
Eventuelt kunne man gå i en helt annen stil; miniminikjoler eller topper som kun dekket litt forran men hadde åpen rygg med noen bånd på kryss og tvers.

For å si det sånn så må jeg nok ned noen kilo før jeg kan innta den moten atter igjen...

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 00:08   #43
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Jeg var russ i 98 og ble tjueellve i går... Av drikke gikk det i Eple Hooch med isbiter og sugerør. Og ØL. Vodka og Battery var en populær nykommer. (Har drukket lite av begge deler de siste 10 årene for å si det sånn.)

Når det gjelder musikk så var jo 1998 Jay-Z store kommersielle gjennombrudd med Hard Knock Life. Will Smith var jo stor, Madonna kom med Ray of Light albumet, Backstreet Boys med Everybody og Alanis Morissette kom vel med Uninvited om jeg ikke husker feil. Og så var jo Aqua store på den tiden. Holdt jo på å glemme Celine Dion med My Heart Will Go On, mener å huske at Titanic kom i 98. Jeg hørte mye på TLC.

I klær så gikk det for det meste i jeans og Fruit Of the Loom gensere, boblevest, treningsklær, treningsklær, treningsklær (treningsgal ungdom), vinterstid; snowboardklær. Buffalo skoene hoppet jeg over, joggesko, Converse og DC skatesko gikk det mest i.

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 06:57   #44
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Jeg hadde skatesko, husker jeg. Buffalosko hadde jeg aldri råd til. Ikke miss sixty-bukser heller. Jeg tror jeg var litt goth wannabe i den perioden også, eller var det tidligere kanskje? Husker jeg ble litt inspirert av filmen the craft.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 10:23   #45
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.009
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

18-årsdagen feiret jeg ved å snike meg inn på diskotek med 20-årsgrense. Enda jeg er verdens mest lovlydige i utgangspunktet. Drikke den tiden var noe jeg aldri ville smakt på i dag (=søtt kliss); Cinzano Bianco med appelsinjuice.

I 1998 var det forresten også in med sånne smale stretchbukser med tilhørende miniskjørt, eller lave stretchbukser som var trange i lårene med kjempesleng, gjerne med splitt bak. Æsj. Og klumpete sko med platå. Jeg får angst når jeg tenker på alle de halvnakne toppene jeg gikk i på den tiden. Jeg hadde dessuten kjempekort hår som jeg tvinnet til sånne "totter" som stod rett opp, med uanstendige mengder voks.


(Buffalo har forresten veldig fine sko, også. Jeg har blant annet et par tøffe hvite støvletter med stilett derfra, og et par røde lakksandaler med 10 cm stilett, samt et par tøffe ankelboots. Bare for å forsvare merket.)

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 10:30   #46
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Jeg levde litt på en annen planet, skjønner jeg. Nyinnflyttet i Oslo, Doc Martens var det store på beina og svart ellers. Svart Levi's faktisk. Jeg drakk øl og hang på So What og hørte på Smashing Pumpkins, Alanis Morisette, DumDum Boys og The Verve.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 10:48   #47
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Jeg er noen år eldre enn deg, men av musikk, så hørte jeg mye på blant annet Madrugada, Massive Attac, Depeche Mode, Chumbawamba, Spain, Morphine og Eels. Og eldre musikk.

Av klær brukte jeg mye Doc Martens, gamle jakker (60-tallskåper eller militærjakker), lange skjørt, eventuelt sorte jeans. Og så tror jeg det var den sommerne jeg hadde ganske langt hår som jeg aldri fikk klippet. Og ikke fikk jeg ordnet med noe skikkelig å ha håret i, heller. I mangel på noe bedre, surret jeg håret rundt en blyant som jeg stakk gjennom håret. Så jeg gikk stadig rundt med en blyant i håret. Men akkurat det var kanskje ikke typisk for denne tiden.

Jeg tror vi hadde ganske høy pizza- og tacofaktor. Og vi drakk mye øl og viner til under hundrelappen. Cato Negro, husker jeg vi kjøpte en del av.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:14   #48
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

I 1998 var jeg ferdig med hovedfaget mitt og begynte å jobbe ... Jeg flyttet fra Trondheim til Eidsvoll i august og husker at "alle" jentene på skolen jeg jobbet på på Eidsvoll hadde buffalosko. I Trondheim kan jeg ikke huske å ha sett noen. Kan de ha vært en østlands-"ting"?

Og Finnmark, i så fall.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:45   #49
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Jeg va student i 98. På fest og på byen var det kort genser og bar navle med piercing. Åltrange bukser og platåsko.
Var svært veltrent på den tiden til mitt forsvar
Ellers var tettsittende bukser med stretch som var greia, mørke blå eller beige. Skjorter i pasellfarger, halstrøkle i silke.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 14:11   #50
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Martini Asti, når jeg tenker meg om.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 16:56   #51
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.472
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Martini Asti, når jeg tenker meg om.

Og Gallianoshots!
I 1998 hadde vi begynt å woke husker jeg. En venninne delte raust oppskriften; så og så mye soyasaus (helt ny ingrediens for meg ihvertfall) blandet med vann og salt og pepper.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 17:36   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Galliano gikk det MYE av da jeg var 18-19 iallefall

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 17:42   #53
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Galliano gikk det MYE av da jeg var 18-19 iallefall

Å ja! Det var virkelig lekre saker.

Ellers husker jeg Martini med sprite og Koskenkorva peach.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 18:38   #54
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Og Gallianoshots!

*Grøss* At jeg kunne glemme det...


Kanskje ikke så rart... Har vel fortrengt det

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 18:59   #55
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Åh gud, Martini Bianco med cola..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 19:09   #56
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Jeg var fattig, så det ble cincano i stedet for martini. Men det smakte det samme (altså høgg) uansett. Blanda med sprite eller scweppes lemon. :kvalm:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 19:13   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Jeg var vel stort sett ferdig med festeperioden min på den alderen, begynte tidlig. Så jeg husker ikke hva jeg drakk engang, drakk så sjelden.
Men tror jeg fikk dilla på Rammstein i den perioden? Eller kanskje det var i -99. Jeg husker i hvert fall at jeg feiret 18-årsdagen min og da gikk "Just a perfect day" på cdspilleren HELE tiden, og jeg fikk cd-singelen i bursdagsgave, så den var skikkelig poppis akkurat da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 19:55   #58
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Ferdig med festperioden da du var atten?
Nå kommer det virkelig fortrengte tilbake til meg. Tequila boom boom.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:16   #59
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.900
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

I 1998 var jeg student og 24 år ca. jeg hadde svarte bukser med ferdig påsydd miniskjørt utenpå og litt platåaktige sko. Men Buffalosko har jeg aldri sett live - bare på bilder her på FP!

Jeg eide ikke noen dongeribukser på den tiden tror jeg, eller det var kanskje da jeg begynte å gå over fra mine stretch bukser i alleslagsfarge til dongeri?? jeg hadde en dongeribukse fra Vero Moda med farget strass i stjernemønster og alle bbuksene hadde bootcut? Jeg hadde Miss sixty bukser en gang også. Fikk fin rumpe i de jeg. :small behind:

Gallianoshots hadde vi på alle vorspiel.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:39   #60
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 30-årsdag = 18-årsdag?

Jeg ser at når det gjelder drikke så var det ikke store forandringene fra slutten av 80'tallet til slutten av 90'tallet. Det meste av det dere skriver om var slikt jeg også drakk rundt 18-års alderen. Med unntak av Hooch og de nye spritzdrinkene som kom på flaske.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no