Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Tekstmeldinger eller telefonprat?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Se resultatene: SMS eller prat?
SMS! 101 55,80%
Telefonprat! 12 6,63%
Samme forhold til begge, gjør det som er praktisk der og da. 63 34,81%
Ingen av delene 5 2,76%
Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-10, 19:47   #61
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Hver til sitt bruk. SMS til relativt korte meldinger, telefon for det som er litt lenger, eller bare mye fjas.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 20:25   #62
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har telefonskrekk, og foretrekker helt klart sms.

Som om jeg skulle skrevet det selv.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 10:44   #63
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Jeg liker å prate i telefonen med folk jeg kjenner. SMS liker jeg godt bl.a. fordi jeg da kan bla opp igjen å kontrollere feks. sted og klokkeslett for avtaler. Feks. veldig greit i forhold til ungenes fotballkamper.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 10:48   #64
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.886
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

SMS! Jeg kan ikke ha telefonen på meg på jobb, og jeg hater å ha masse ubesvarte anrop på ettermiddagen, og så viser det seg at det bare var svada som folk like gjerne kunne skrevet i en melding.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 11:04   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

SMS! Jeg kan ikke ha telefonen på meg på jobb, og jeg hater å ha masse ubesvarte anrop på ettermiddagen, og så viser det seg at det bare var svada som folk like gjerne kunne skrevet i en melding.

Åjaa det er det verste jeg også vet! Når jeg ikke kan ta tlf pga. unger som maser eller annet, og folk ringer og ringer og ringer, og så er det feks. "har du lyst å gå på kino i helgen?" eller lignende. Hvis de hadde skrevet en sms til meg hadde jeg svart med en gang, for det kan jeg gjøre uten å tenke på bråk rundt meg osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 13:28   #66
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

SMS, by far. Er ikke noe tlf menneske. Tror jeg ble litt mettet på tlfprating i tenårene :rolls:

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 13:39   #67
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Liker ikke og skrive SMS, eller noe annet egentlig, så jeg ringer for det meste.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 13:53   #68
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Jeg liker heller ikke å snakke i telefonen, men jeg har vel ikke telefonskrekk tror jeg. Eller, hvordan definerer dere telefonskrekk?

Og dere som ikke liker å snakke i telefonen eller har telefonskrekk - hvordan gjør dere det på jobb? Jeg må innrømme at det blir en del mailing i stedet for telefonsamtaler selv om sistnevnte som regel er mest effektivt for å få klarert ut ting.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 13:59   #69
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Samme forhold til begge, gjør det som er praktisk der og da.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:54   #70
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Foretrekker sms, men noen ganger er det mye enklere å ringe.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 17:23   #71
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.078
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Meldingar er fantastisk!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 19:59   #72
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

SMS. Synes det er enkelt og greit. Dessuten har jeg ingen begrensning på hvis mange SMS, betaler 300 i mnd for å ha det inkludert. Tipper jeg tjener masse på det ja. Hehe.

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 20:10   #73
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

SMS.

Jeg skriver og jobben betaler...

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 21:15   #74
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Jeg synes SMS er upersonlig, så jeg foretrekker telefonprat

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 21:23   #75
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Foretrekker absolutt sms, liker veldig dårlig å prate i tlf.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 21:23   #76
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.392
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Foretrekker sms

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 21:46   #77
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.105
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Telefonskrekk har jeg ikke, men det blir mest sms. Det vil si - hvis det blir lange sms-samtaler ringer jeg til slutt opp fordi tommelen verker. (Nei, jeg fikser ikke forkortelser.)

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 21:52   #78
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tekstmeldinger eller telefonprat?

Jeg liker ikke telefoner, enkelt og greit. Liker verken å prate i telefonene eller å skrive og sende meldinger. Jeg ringer kun nødvendige telefoner og sender kun nødvendige meldinger, ringer aldri for å "koseprate" med folk.

Hadde det ikke vært for at man "må" være tilgjengelig til enhver tid så hadde jeg muligens valgt bort hele saken.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no