|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Hagens kronikk i AftenpostenJeg leste kronikken hans i dag, og skjønte liksom ikke hva dette hadde å gjøre som en kronikk, i Aftenposten. Jaja, han og datteren hans er uenige med ex-svigersønn om barna skal se han som transe, men blir det noe bedre (familien mindre utsatt) om Hagen går ut i media? Nå vet ihvertfall langt flere hvem dette omhandler.
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenJeg har ikke lest kronikken, men så litt om det å TV2 Nyhetene nå og synes ikke dette har noe i media å gjøre.
![]() |
#3 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenJeg lurer litt på hva Aftenposten har tenkt på i dette tilfellet. Opplagstall?
![]() |
#4 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenDet fremstår som en underlig redaksjonell vurdering.
![]() |
#5 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenHan kan godt diskutere dette på generell basis, men å dra inn ex-svigersønn som eksempel blir for privat. Han har helt klart noe imot denne mannen, men da får han ta oppgjøret ansikt til ansikt og ikke via media. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenHer syns jeg Aftenposten har tatt en høyst merkelig avgjørelse, med å la Hagen vaske familiens skittentøy i offentlighet - under påskudd av å rette søkelys mot personvern og etikk - beskyttelse av barn - i media.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 20-05-10 kl 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenI denne saka her syns eg både Hagen og ex-svigersønnen bæsjar litt på leggen.
Deretter skriver han dette:
Dersom det ikkje eksisterer fordommar eller diskriminering i samfunnet skulle vel ikkje legninga skape noko problem for barna?
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenJeg hørte intervjuet med Hagen på Dagsrevyen og han var bare en ekkel, fordomsfull gammel mann som mener man skal følge konvensjonene eller dø.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenEr dette han fyren som sto fram i avisen og fortalte at han var nektet all kontakt med barna sine fordi han er transe for litt siden? Og er han da svigersønnen til Carl? |
![]() |
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hagens kronikk i Aftenposten... Og om Hagen er så bekymra for sine barnebarns ve og vel, på grunn av dette tv-programmet... Vel, jeg har ikke sett "Jentene på Toten," jeg antar det er fler enn meg som ikke har sett dette programmet, og som ikke ante hvem hans eks svigersønn er.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenOgså skjønner jeg ikke helt greia. En transe går i både manne og kvinneklær. Men er det sånn at han må gå i kvinneklær hver onsdag? Jeg kjenner et par transer som gjerne trekker i drag på byen på lørdag, men som aldri går på jobb som kvinne. Jeg trodde det burde være en grei sak å la være å dukke opp i drag på SFO siden dette da er et problem for ungene? |
![]() |
![]() |
#12 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenDe burde ikke trykket dette nei, det har ingenting i media å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hagens kronikk i Aftenposten
Nå kjenner jeg ikke helt til Jentene på Toten, eller denne eks-svigersønnen. Men det er altså forskjell på å "trekke i drag i helgene" og å føle seg som en kvinne fanget i en mannskropp.
![]() |
#14 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenJeg har jo forståelse for at både ekspartner, barn og resten av familie/svigerfamilie kan oppleve at de har blitt holdt for narr om en mann plutselig viser seg å oppleve seg som kvinne, en kvinne plutselig viser seg å forelske seg i et annet kjønn enn tidligere hevdet osv.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Ja, det er det. Men denne mannen går i manne-klær på jobb, så han kunne sikkert klart å ha på manne-klær når han hentar på SFO også.
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenDette er ikke drag-queens, dette er menn som føler seg som kvinner og opplever seg fanget i mannekroppen, de har det kjempetøft.
(http://no.wikipedia.org/wiki/Transkj%C3%B8nnethet)
(http://www.fpenorge.no/default.asp?id=15)
![]() |
#17 |
Passiv
|
Jo - det er stor forskjell. Nå fikk jeg lest det Hagen skrev også. Han er åpenbart transseksuell - ikke bare transvestitt. |
![]() |
![]() |
#18 |
Leser
|
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenJeg kjenner jeg hadde vært mer fordomsfull til en svigersønn som stilte på virkelighets-TV enn en transvistitt. (Jeg liker ikke Hagen sin kronikk, men jeg kan forstå de følelsene han har for ex-svigersønnen. At Aftenposten valgte å trykke den! Say no more!! Og at ex-svigersønnen står frem på virkelighets-TV uten å ha snakket med barn, ex-kone, kone, whatever - jeg er enig i at det er lite hyggelig gjort mot barna.)
![]() |
#19 |
Epikur
|
"Kan de ikke bare være normale? Er det så mye forlangt?"
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Hagens kronikk i AftenpostenMen mim - sålenge han konsekvent stiller i mannsklær på jobben så kan han velge å ta hensyn til barna sine og stille i mannsklær blant deres venner også? Det er jo mulig å ta hensyn? Vondt - sikkert. Men mulig - ja. |
![]() |
![]() |
|
|