Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Bekjempelse av ugrass

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-10, 21:19   #1
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.793
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Bekjempelse av ugrass

Trenger råd her. Håper det ligger på riktig sted.

Vi har en liten hage som oversvømmes av løvetann, kløver, osv. Det blir snart ikke plass til grasset. Jeg drar opp løvetann daglig, men får aldri med meg hele rota, og da dukker de jo opp igjen med en gang. Kløver og sånn har jeg ikke en gang begynt å gjøre noe med.

I butikken finnes det hauger av typer med plenrens som skal hjelpe på problemet. Alle lover gull og grønne plener, men hvem virker??? Noen som har noen gode råd - tips til hva som faktisk fungerer og også hva som IKKE gjør det?

På forhånd takk!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 21:24   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.852
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekjempelse av ugrass

Vi kjøpte en spiss liten dings (jeg er så veldig flink til å forklare...) på plantasjen, den stikkes ned i jorda og da får vi med roten til løvetannen. Det hjalp faktisk en god stund på plenen her, hadde vi bare vedlikeholdt litt hadde det virket enda bedre tror jeg..

Lykke til! Her har vi ikke gress, men mose. Det er i alle fall mykt og godt.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 21:29   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.674
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekjempelse av ugrass

Vi har mose med løvetann...

kløver (små trekløver med noen firkløver, evt små hvite blomster, kanskje ikke rødkløver...) anser jeg ikke som ugress, det hadde jeg verdsatt...

Vi har ekkel mose, som er for tykk, i flak som kattene har revet opp når de "graver". Rett ekkelt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 22:49   #4
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekjempelse av ugrass

Vi har ikke helt tro på å bruke for mye gift, så jeg fjerner løvetann manuelt med en slik dings Bokormen nevner. Det er absolutt blitt mindre løvetann med årene, men nå tror jeg vi har nådd en grense på hvor lite det blir. Vi bor like ved et friområde, og utpå sommeren er lufta helt hvit av løvetannfrø som kommer og slår seg ned hos oss.

Kløver trenger ikke å være ugress, spørs hva man tenker på det som. Jeg tror til og med det finns plenfrø å få kjøpt som inneholder kløver.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no