|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: Henter du barna i tide?Sitter nå og funderer på om jeg skal begynne å gi bøter til dem som glemmer å komme til utviklingssamtalen - gang etter gang etter gang...
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Ja, to timer før stengetid blir mini hentet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ute på tur
|
Sv: Henter du barna i tide?Vi har aldri kommet for sent, henter stort sett kl 16 og det er 1 time før stengetid. Jeg vet at barnehagen vår opererer med bøter, om folk kommer etter 17, men jeg har ikke inntrykk av at dette er noe problem. Hadde jeg kommet for sent en gang, uavh av grunn, så hadde jeg syntes det var en selvfølge at jeg betalte den ansatte, som var "gissel" etter arbeidstid.
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Sv: Henter du barna i tide?Har aldri hentet for sent - de siste årene har vi hentet ca. 1,5 time før stengetid. Barnehagen stenger 1715, men det har aldri vært noe problem med at folk henter for sent - barnehagen har derfor ikke en gang vurdert å innføre bøter.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Jepp, barna mine blir hentet i tide de. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Barna har alltid blitt hentet før barnehagen stenger. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Henter du barna i tide?Det har aldri skjedd, og jeg ser for meg at det aldri kommer til å skje. Da må det ha skjedd noe rimelig drastisk med både meg, memmoen, mormor, en onkel og et vennepar... Samtidig.
Bonusgutten 06 Storebror 07 Lillesøster 09 Sist redigert av Serafin : 22-06-10 kl 21:57. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg har aldri hentet poden forsent. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Henter du barna i tide?Jeg har aldri hentet for seint.
|
|
|
|
#10 |
|
Peppy!
|
Sv: Henter du barna i tide?At mange her kan fortelle at de har kommet for sent på grunn av bilulykker som har stanset trafikken etc er jo helt plausibelt. Men jeg tror det er en del barnehager som sliter med generelt lav respekt for stengetidene. Og det er jo helt sprøtt. Jeg mener - å ikke hente barnet sitt fordi man spekulerer i at ansatte sitter barnevakt av plikt er jo grimt. Jeg opplevde det samme i fjor, da vi arrangerte barnebursdag med hele avdelingen invitert. Fire foreldre kom mer enn 15 minutter for sent, og det siste barnet ble hentet en hel time etter at festen var over. Respektløst, og dårlig gjort overfor barnet sitt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Henter du barna i tide?Det har aldri hendt at vi har hentet etter stengetid, nei. Barnehagen har også kalkulert litt med dette. Den er åpen til 16.30, men den stenger "få folkemunne" kl. 16.10, og på den måten har de unngått at mange ikke henter før kl. 17, slik de hadde problemer med tidligere. Jeg henter en gang mellom kl. 15.15 og 16.00.
|
|
|
#12 |
|
Hvor: Akershus
Sv: Henter du barna i tide?
Jeg synes det er helt hårreisende at en barnehage kan stenge så tidlig. Folk jobber da ofte til kl 16 eller 17.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Vår stenger 1615 - 1630. Det vet man om når man velger den.
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Jeg vet kun om 1 barnehage i denne byen som har åpent etter 1630. Mulig det er flere, men jeg har inntrykk av at 1600 eller 1630 er det vanlige. Jeg slutter på jobb 1615, får litt flex på slutten av dagen og har 50 meter til barnehagen så jeg rekker det med et nødskrik.
|
|
|
#15 |
|
Nå også i farger
Sv: Henter du barna i tide?Jeg henter ca. to timer før barnehagen stenger. En gang ringte jeg og så jeg ble litt sen, men da fikk jeg beskjed om at barnehagen var jo åpen til kl. 17. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
16.30 er det aller vanligste her også. Og åpningstid fra 7.30. Der jeg skal jobbe fra september av har vi åpent fra 7-17, det er heller sjeldent, har jeg inntrykk av.
|
|
|
#17 |
|
Hvor: Akershus
Nå er det vel ikke alle som kan velge barnehage heller da....
|
|
|
#18 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Henter du barna i tide?Vi har vært for sene et par ganger. Da pga trafikkulykke som har stoppet trafikken.
|
|
|
#19 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Barnehagen stenger 16.30 og vi henter mellom 15 og 16. Har aldri hentet etter stengetid. Men jeg har jobbet i barnehage selv der barn har blitt hentet sent. Og det er veldig synd for barnet som alltid må være den siste ut...
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Som en som ofte har vært sistemann eller en av de siste til å hente ungene - hvorfor er det ille å være det siste barnet som blir hentet? Jeg har nemlig ikke oppfattet at mine barn har opplevd det som ille i det hele tatt. Litt avhengig av den ansatte, de takler det rimelig ulikt. Noen setter barna på benken i garderoben mens de selv rydder, låser og slukker lys slik at når man kommer 15-20 minutter før stengetid føler man det som om man kommer tilsvarende tid etter at barnehagen har stengt. Da er det ikke så veldig kjekt å være barn heller, de må føle på det samme. Mens andre ansatte sitter sammen med de barna som er igjen og enten leser en bok eller rydder sammen med dem. Det er da en helt annen stemning.
|
![]() |
|
|