Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bryllupsmarsj

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvilken bryllupsmarsj liker du best?
Mendelssohn's 15 32,61%
Wagners 1 2,17%
Annet (spesifiser gjerne) 30 65,22%
Deltakere: 46. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-10, 11:56   #1
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Av de to du foreslår går jeg for Wagner! (by default) Ellers liker jeg Nordraak sin veldig godt.

Selv fikk jeg en spesialkomponert og oppkalt etter meg, som senere har blitt brukt av komponisten/organisten i en annen vielse.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 12:06   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde Bach, Preludium i Ess-dur. http://orkdalsmenighetene.no/vigsel/...ach-essdur.htm

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 13:02   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde også Bachs Preludium og fuge i Ess-dur, men til utmarsj. Veldig majestetisk og flott (og så giftet vi oss i en 1000 år gammel kirke med en superdyktig organist )

(Kilde: youtube.com)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 13:28   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde Nordraak Purpose inn og Mendelsohn ut.

Wagner hadde jeg absolutt ikke valgt, den er så pompøs og "all american" at jeg kunne spy, men meg om dét!

Gammel 23-06-10, 15:04   #5
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruremarsj frå Jämtland.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 20:25   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Bruremarsj frå Jämtland.

Enig!

Vi sang denne med et kor jeg måtte gå i en gang. Den er utrolig fin acapella.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 22:52   #7
Gardenia
Aktiv

Gardenia sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Gardenia har et hav av muligheter foran seg
Standard

HER er brullupsmarsjen dere skulle hatt vettu LilleLeo !!

Gardenia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 22:55   #8
Gardenia
Aktiv

Gardenia sin avatar

Standard

"Beacause you`ve only got one night " !!!

Gammel 25-06-10, 11:17   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gardenia, her.

(Kilde:

)

HER er brullupsmarsjen dere skulle hatt vettu LilleLeo !!

Gud, hvor jeg hater den der. Jeg kan ikke fatte at folk synes den der er så kul.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 01:28   #10
Gardenia
Aktiv

Gardenia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Gud, hvor jeg hater den der. Jeg kan ikke fatte at folk synes den der er så kul.

Jeg tenkte ikke nødvendigvis på denne sangen , men noe ala dette - selve ideen .....med en sang som hadde vært av betydning for brudeparet personlig!

Jeg synes det var morsomt og overasskende med en sånn entrance, og hadde nok passet godt å funnet på noe sånt for et par som likte det humoristiske og ville overasske litt !

Også var det ment som en aldri så liten humoristisk/fleipeforslag til den kommende brura !

Uansett hvilke bryllupsmarsj dere velger LilleLeo - er jeg sikker det kommer til å bli nydelig uansett ! (skulle gjerne vært der med dere imorgen ! )

Gammel 23-06-10, 15:12   #11
Lorien
Pauset

Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Av de to i pollen, ville jeg valgt Wagner om jeg var deg. Men syns begge er fullstendig oppbrukte og klisjé.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 18:57   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Har dere knallgod organist og bra orgel er denne stilig til utgang:

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 23:47   #13
Christinamor
Superaktiv

Christinamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Har dere knallgod organist og bra orgel er denne stilig til utgang:

(Kilde:

)

Sukk, denne hadde vi som utgangsmarsj.....Den gikk ikke SÅ fort, men den er utrolig flott. Virkelig en festmarsj!

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 19:09   #14
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Den fineste er den fra "Sound of music" (finner ingen link just nu).

Gammel 23-06-10, 19:12   #15
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Brudemarsj fra Lødingen http://www.orkdalsmenighetene.no/vig...k/lodingen.htm gjerne med tekst av Halvdan Sivertsen.
Min fetter og en tremening sang Kjærlighetsvisa i kirken. I tillegg hadde vi Kjærlighet fra Gud samt en salme til (som jeg ikke klarer å huske ...).

Gammel 24-06-10, 01:02   #16
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Brudemarsj fra Lødingen http://www.orkdalsmenighetene.no/vig...k/lodingen.htm gjerne med tekst av Halvdan Sivertsen.
Min fetter og en tremening sang Kjærlighetsvisa i kirken. I tillegg hadde vi Kjærlighet fra Gud samt en salme til (som jeg ikke klarer å huske ...).

Vi hadde også Kjærlighetsvisa og Kjærlighet fra Gud til salmer + en til som organisten anbefalte, men som jeg ikke husker hva heter.

Vi hadde også ei bekjent som spilte (er det kornett det heter ) sammen med organisten både på innmarsj og utmarsj i kirka ...Helt nyyydelig

Vi har forresten 3 års bryllupsdag i dag vi, og jeg ble jammen litt rørt av å høre på alle disse bryllupsmarsjene igjen . Forlovet oss St. Hans aften 2003 og giftet oss St.Hans aften i 2007

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 19:56   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes alt for få bruker The Imperial March som bryllupsmarsj.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 19:58   #18
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Da vi gikk inn i kirken sang noen flotte tenåringsjenter
"Dette er dagen som herren har gjort"

Vi hadde "Brudemarsj fra Løddingen", min forlover sang den, hans forlover spilte piano, og en kamerat spilte fiolin til, ved utgangen

Salmene våre var
O Jesu åpne du mitt øye
No la oss takke Gud (men vi sang den på gassisk)
All to Jesus I surrender

Gammel 24-06-10, 10:23   #19
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

"Dette er dagen" har jeg aldri hørt i vigsel, men den passer jo helt perfekt.

Da min lillesøster gifta seg for 1,5 år siden sang niesene og nevøene denne i kirka. Det var rørende vakkert!

Gammel 24-06-10, 19:24   #20
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Så flott musikk og salmevalg! "Dette er dagen" har jeg aldri hørt i vigsel, men den passer jo helt perfekt.
Jeg har forresten hørt "No la oss takke" på gassisk en gang flerstemt. Vakkert!

Takk!
Ja, vi sang firstemt i kirken også. Relativt musikalsk forsamling i bryllupet vårt ;-)

Jeg er vokst opp i Egil Hovland-land, og hva kunne passe bedre enn "Dette er dagen" fra signingsmusikken, liksom ;-)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.