Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-10, 00:06   #1
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Jeg er 169 cm høy, aner ikke hvor tung, men sannsynligvis veier jeg noe som gir meg en BMI på mellom 18 og 19. Jeg bruker ideelt sett str. 31 i bukselengde, men 32 kan gå en sjelden gang. Beina mine er ganske kraftige i forhold til overkroppen, og jeg har litt komplekser for leggene, som føles fryktelig stutte og i overkant fyldige. Litt sånn låra ned i skoa-følelse.

Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har gasellebein? Eller i det minste unngår låra ned i skoa-følelsen?

Jeg er ikke fryktelig glad i høye hæler, men jeg innser jo at de hjelper. Er det andre sko, typer bukser, skjørt, kjoler ... hva som helst?

Takk for tips!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 07:30   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Er det ikke høye hæler og bukser som går litt over buksene som er greia, mon tro?

LRS-komplekset ligger sikkert mest i hodet ditt. Med din BMI kan de umulig være kjempetykke, liksom. (jeg har komplekser med for tynne ankler, så alle har vel noe)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 07:44   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Høye heler ja.
Ingen reimer rundt ankel.
Lange bukser, kjoler.
Hvis korte kjoler/skjørt, heller rett over kne enn under kne.

Ikke 100 % sikker på at jeg husker riktig her, men tror det.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 07:58   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Eg har samme komplekset og einaste som funkar på mitt haud er hælar. Kjøp deg nokre GODE høghæla sko, det ER mulig å bli glad i denne type sko!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 08:09   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.475
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Kjøp sko som løfter fot og ankel, dvs. som nevn over, ikke rem rundt ankelen og ha så lite sko som mulig nær ankelen. Dyp skoutrigning kaller jeg det. Hæl hjelper så klart, men det er mulig å finne lavere sko også.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 08:33   #6
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Med en så lav BMI kan jeg ikke begripe at du på noen måte har LRS.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 08:40   #7
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Jeg har bmi på 19-20 og har det samme problemet som HI. Det er mulig, altså. (Leggene ble ikke tynnere da bmi var 17, heller)

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 09:16   #8
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg har samme komplekset og einaste som funkar på mitt haud er hælar. Kjøp deg nokre GODE høghæla sko, det ER mulig å bli glad i denne type sko!

Og hælen må skråe "innover", altså ikke gå rett ned, om leggene skal se slanke ut. Om noen forstår hva jeg mener.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 09:51   #9
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Jeg har bmi på 19-20 og har det samme problemet som HI. Det er mulig, altså. (Leggene ble ikke tynnere da bmi var 17, heller)

Ok, bare litt vanskelig å forestille seg.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 09:59   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

:melder meg inn i klubben, og har også BMI på 18-19: Jeg har dog smal fot og tynne ankler, men sko med hæler funker best av alt. Dessuten må man aldri, aldri bruke bukser eller skjørt som slutter midt på leggen, hvor den er videst.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:16   #11
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Jeg kan også melde meg inn i den klubben dessverre. Det går an. Men bortsett fra høye hæler, og selvsagt tildekking, vet jeg ikke hva som er smart.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 12:23   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Melder meg også inn! :/

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 12:51   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Høye hæler og rette bukser. Eventuelt pinstripes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 21:47   #14
SIS
Aktiv
 
SIS sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 241
SIS er litt kul
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Samme farge på legger og sko.
Altså viss du har svart strømpebukse/tights bruker du svarte sko. Dersom du har bare legger blir beina laaaange med beige/nude sko


__________________
Mamma til 3
SIS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 13:09   #15
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan kler man seg for at det skal se ut som man har lange bein (legger)?

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

Samme farge på legger og sko.
Altså viss du har svart strømpebukse/tights bruker du svarte sko. Dersom du har bare legger blir beina laaaange med beige/nude sko

Aha! Da blir det hvite sko i sommer!

Takk for svar alle sammen, jeg visste nok innerst inne at jeg ikke kom unna de høye hælene (men da trenger jeg et kurs, tror jeg), men hadde håpet at det var andre triks som var litt mer behagelige. Ja, og jeg har jo sett med selvsyn hva capribukser og skjørt som stanser under kneet gjør for figuren, så det vet jeg å styre unna.

Noen som kan anbefale behagelige sko med høye hæler? Sko man kan gå både langt og fort i, helst.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no