|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?
Jeg tror du har helt rett, og jeg er helt enig med deg, og derfor flyr jeg selvsagt ikke Ryanair ettersom jeg har såpass inngående kjennskap til flybransjen. Jeg kan da ikke forsvare den forretningsvirksomheten som Ryanair står for. Det finnes andre og mer seriøse alternativ som fortsatt kaller seg lavpris, f.eks. Norwegian, EasyJet og AirBerlin.
![]() |
#2 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Når jeg kan få en tur til f.eks Dublin for 700 kr t/r fra Rygge som ligger 15 minutter unna med bil, så slår jeg til. Det kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg aldri har flydd RA før, men til det motsatte er bevisst har jeg ikke noen problemer med det. Den billige billetten og den nærliggende flyplassen er utslagsgivende for at turen blir et faktum. Sist redigert av Fruktflua : 14-07-10 kl 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har ikke noe problem med å forstå den jeg, Fruktflua
![]() |
#4 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Billigselskap: går greit ved strømlinjeforma reiser uten problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Interessant lesning dette! Jeg flyr med Norwegian, men aldri med RyanAir. Det har jeg gjort en gang, som 21-åring, og da så flyvertinnene ut til å være yngre enn meg. Jeg fikk en følelse av manglende seriøsitet ifht hele opplegget, og denne følelsen har sittet i meg slik at jeg aldri har ønsket å fly med dette selskapet igjen. Utifra linkene og diskusjonen her tenker jeg at dette ser ut til å ha vært mer enn bare en tilfeldig magefølelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ræv med ører
![]() Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Selv om jeg også synes at personalpolitikken til RyanAir høres problematisk ut, synes jeg likevel at det er søkt å sammenligne 5-åringer som syr T-skjorter i Bangladesh og voksne, vestlige arbeidstakere.
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Jeg flyr som regel billig på korte turer, og dyrere på lengre turer. Har flydd masse med Ryanair, og ikke hatt noen problemer bortsett fra den gangen vi ikke hadde lest de 15kg greiene godt nok. Reiser man flere sammen blir det en del kø ved gaten, men reiser man alene kan man jo bare dukke opp til slutt, så slipper man køen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Jeg sjekker alltid pris på mange selskaper før jeg skal fly. Skal jeg fly i jobbsammenheng så velger jeg SAS eller annet med en eller annen businessløsning. Skal jeg betale selv gjør jeg en kalkulasjon på hvor mye ubehag jeg er villig til å risikere å få på turen og hva jeg er villig til å betale ekstra for av assistanse dersom jeg skulle trenge det. Flyr jeg RA til Italia vet jeg at i aller, aller verste fall så kommer jeg meg alltids hjem uansett. Skal jeg fly med mellomlanding ørten steder feks så vil jeg ikke velge RA. Men det kan godt hende jeg vil velge Norwegian. |
![]() |
![]() |
#10 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Halleluja!
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Elin: Selvfølgelig sjekker vi totalpris hver gang. Men ved de to siste turene til meg og mannen har skullet ta, så har det altså kostet 30 % av prisen å fly RA. (Ikke 30 % avslag, men 30 % av totalprisen.) Siden det har vært snakk om flyturer på under 3 timer så kan jeg klare å fullstendig avstå fra servicetilbud med en slik prisforskjell. Min oppgave er ikke å sponse SAS selv om de er langt mer humane arbeidsgivere.
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Jeg hadde med meg en romslig pc-sekk på denne turen. Det er plass til en obskur mengde greier i den altså. |
![]() |
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Vi opplevde å være "strandet" på Torp etter at flyet vårt (til London) måtte ned på bakken igjen rett etter take-off. Problemet var at Ryan-air ikke har noen teknikere i Norge, så vi måtte vente i 9 timer på at tekniker skulle flys inn fra Dublin.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
Mens vi måtte vente 7 timer på et SAS-fly. Har man uflaks, så har man uflaks. Dog er Gardermoen en bedre flyplass å vente på, rett skal være rett.
![]() |
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
Oi. Ja, da føler jeg meg ikke så uheldig likevel.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Vi handler tax free på ankomstflyplassen mens vi venter på bagasjen helt uavhengig av hvilket selskap vi har fløyet med.
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Jeg har ventet ni timer på SAS. Skulle fra Oslo til Stockholm, så om de i det minste kunne opplyst hvor lang tid det ville tatt så kunne jeg tatt bilen. |
![]() |
![]() |
#18 |
Kunne du forklarer mer om denne hendelsen...? Til Stockholm flyr nemlig SAS rimelig mange avganger pr.dag, så da vil jeg tro det var en helt prekær situasjon som gjorde at dere i så fall måtte vente 9 timer.
![]() |
#19 |
Passiv
|
Prekær og prekær. |
![]() |
![]() |
#20 |
Nuvel... vil vel si at det var en ganske spesiell dag ja
![]() |
|
|