|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?
Jeg tror man må se det litt omvendt også; Hvor mye ekstra er man villig til å betale for å fly Norwegian kontra Ryan Air?, SAS/KLM kontra Norwegian? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Selvsagt, kan man tenke omvendt også, men som flere andre kommer inn på her, så merker mans sjelden forskjellene før det oppstår problemer og uregelmessigheter, det være seg forsinkelser, tapt bagasje, mistet videreforbindelse, refusjon og endring av billetter, hva som er inkludert i prisen rett og slett.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Jeg har tenkt på det samme, for jeg kom nettop hjem fra London med ryanair, og jeg er så utrolig fornøyd nå for 2 gang, med en helt perfekt flytur, ankomst alltid en halvtime før og alt går som en drøm hver gang jeg skal reise med de. Greit nok de har runda med noen skrapelodd, men alt ellers er helt topp. Greie flyvertinner, god service i flyet, og en meget behagelig flytur hver gang. Har aldri vært så LITE redd på fly ( jeg har en anelse flyskrekk) |
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Ja greia med Ryanair er at man må kjenne reglene. Gjør man det, så går alt glatt. |
|
|
|
#5 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Hva er reglene da? Ikke å overstige baggasjevekten? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Det viktigste er at du kjenner bagasjereglene. Pakk i myke lette bager og ikke overstig 15 kg.Husk at du ka faktisk ha 10 kg i håndbagasjen. |
|
|
|
#7 |
|
--
|
Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?På Rygge (regner med det var der du fløy fra?) så er det de samme som tar deg imot ved gaten og innsjekk uansett flyselskap. De jobber i Norport Handling. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Ja, vi fløy fra Rygge. Rygge er jo ikke noe sted man kan sammenlikne de dyre og de billige selskapene ettersom det bare er billige selskaper som flyr derifra. Nå var det forsåvidt merkbar forskjell på lengden på køene til Norwegian og Ryanair da vi dro. Det var i det hele tatt sinnsyke køer både på Rygge og på Stansted.
|
|
|
#9 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?Info ved aske fra Island er DÅRLIG med Norvegian hvert fall. :erfart:
|
|
|
#10 |
|
Hvor: oppi der :peker:
Det var det sannelig med AirFrance også, da jeg var strandet på en flyplass i junaiten i dagesvis på grunn av askefaenskapet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hvor: Akershus
Sånn i praksis så KAN du bli belastet for overvekt ja. Hva som i praksis skjer varierer veldig. Er det et fly med få passasjerer og lite cargo-last (dvs. et lettvekts-fly) så kan det være at man er litt rausere enn om dersom flyet er stappfullt med passasjerer og masse bagasje (f.eks. dagene før jul, når nesten alle passsjerer har overvekt...)
|
![]() |
|
|