Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 10:07   #1
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har startet å strikke på en tunika fra Sandnesgarn til storesøster. Den er i det nye heftet 1101, og går i grått, lyng og rosa

Macky er ikke aktiv  
Gammel 16-01-11, 13:59   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har hatt så mange bestillinger på halser i vinter og strikket endel pulsvanter... Så kåpen min ligger i trauet sitt, i form av garnnøster. Litt har jeg fått gjort, men på langt nær så mye jeg skulle ønske. Men NÅ!! *Skal bare få unna noen pulsvanter først*

Helt greit å strikke småprosjekter altså - greiere å ha med seg. Håper å ha en kåpe klar til våren ihvertfall.

Spoon - Griselekker kjole.

Gammel 16-01-11, 16:58   #3
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg har startet på et teppe.
Strikker det av to kjempenøster à 350g, og har startet med 3 msker og øker 1m for hver pinne. Starter å felle når jeg sarter på nøste nr 2.

Gammel 16-01-11, 17:26   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det her, men i grått, lilla og hvitt for det var det jeg hadde hjemme i alpakka:

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 16-01-11, 17:11   #5
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

kjolen er straks ferdig, en liten skulderstropp (15 masker, 4 cm lang), festing av tråder, og å sy i fire små knapper.

Så skal jeg feste trådene på ermene på bodyen. Så er begge de ferdige og klare til å vises frem, og jeg kan begynne på "hentesettet" til lillejenta. Hun skal IKKE hentes i det altså, med mindre planen om hjemmefødsel ikke lar seg gjennomføre, men et sånn jakke-buksesett treger hun jo.

Gammel 17-01-11, 15:03   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ferdig med halsen og har det luksusproblemet at jeg har for mye jeg har lyst til å starte på, ja,ja det går seg nok til.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 18-01-11, 01:10   #7
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ble kvikklunsjlue til junior og jeg har i kveld strikket ferdig lunsj.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 18-01-11, 09:08   #8
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg holder på med en babylue i alpakka

Gammel 18-01-11, 09:46   #9
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har i alle fall strikket prøvelappen til "hentesettet" til lillejenta....

(Og siden det er en ny opplevelse i seg selv måtte jge visst dokumentere den også i bloggen... sånn i påvente av noe skikkelig strikketøy å vise frem...)

Gammel 18-01-11, 16:46   #10
Tinka

Standard

Kvikklunsjluen er ferdig strikket, festet tråder og junior er godt fornøyd.

Så da må jeg rote i garnlageret mitt og finne garn til en hals til junior.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 19-01-11, 10:03   #11
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Har begynt på lue til Jålebukken.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 27-01-11, 17:43   #12
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Kvikklunsjluen er ferdig strikket, festet tråder og junior er godt fornøyd.

Så da må jeg rote i garnlageret mitt og finne garn til en hals til junior.

Hvilken oppskrift bruker du? Garntype og pinner? Jeg har kjøpt inn freestyle og skal strikke til 9-åringen.

Gammel 27-01-11, 19:12   #13
Tinka

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Hvilken oppskrift bruker du? Garntype og pinner? Jeg har kjøpt inn freestyle og skal strikke til 9-åringen.

Den ble helt på frihånd og av noe restegarn uten magebånd;-), hvis det var halsen du mente?

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 19-01-11, 10:12   #14
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jakka er påbegynt.

(Men kjolen er ikke ferdig, og ikke bodyen heller, det mangler knapper. For jeg mangler ei nål jeg klarer sy dem på med. Og knapper, i bodyens tilfelle.)

Gammel 21-01-11, 15:33   #15
Malama

Malama sin avatar

Standard

Stilig.

Gammel 23-01-11, 15:16   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Min spede start på den første kjolen jeg strikker ovenfra og ned ...

Skal strikke denne, Dale Akvariet:

Gammel 23-01-11, 16:17   #17
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg har et litt teit spm ang disse kjempenøstene som ejg ser rundt om kring.. De som ser litt flettet ut. Kan man strikke rett fra dem, eller må man gjøre som før - lage et nøste

Gammel 23-01-11, 16:29   #18
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Jeg har et litt teit spm ang disse kjempenøstene som ejg ser rundt om kring.. De som ser litt flettet ut. Kan man strikke rett fra dem, eller må man gjøre som før - lage et nøste

Du tenker på hesper? De må nøstes opp.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 23-01-11, 16:41   #19
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

slike tenkte jeg på.. er det hesper?

Gammel 23-01-11, 17:02   #20
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er hesper ja. De må nøstes opp til garnnøster før du begynner å strikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.