|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#5 |
|
...we have cookies
|
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg har strikket en lue til min kjære, og skal strikke enda en tenker jeg. Av samme slaget, men den første slenger jeg i vaskemaskina for toving, den andre strikker jeg lengre for at han skal kunne bruke den med oppbrett. |
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg er igang med etpar sokker til min tenåringsniese, de er deilige og tankefrie. Jeg har lett litt etter det perfekte mønsteret til dette garnet og dette valget er jeg jammen fornøyd med. Hun har nesten like store føtter som meg (40) men sokkene blir litt store kanskje - i "verste" fall får jeg ta dem selv |
|
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva strikker du nå II?Ohhh, Amylin, den var fin. Jeg er blitt litt fan av Nepal, har lue og votter i det garnet og de har blitt brukt nonstop i hele vinter og er fortsatt like fine.
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå II?
Jeg vil og ha VM genser - de er så fine. Jeg så en i butikken, men den kosta 1500 kr - det er litt i overkant. |
|
|
|
|
#9 |
|
Hertuginne
|
De er veldig fine, det er derfor mannen ønsket seg en. Nå nærmer jeg meg ferdig med bolen, får nok strikket meg ferdig med det i løpet av kvelden, og da er det "bare" montering og hals igjen.
|
|
#10 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg strikker sokker, pulsvarmere og tovevotter og luer. |
|
|
|
|
#11 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva strikker du nå II?Da har jeg begynt å strikke pledd til sofaen. |
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg strikker klukka-kjole for tiden. I sjokoladebrun med blå blomster nederst.
|
|
|
#14 |
|
Vet det er endel som har strikket den i Falk. |
|
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men blir ikke falk altfor tynt garn til den kjolen, i så fall må man gjøre noe drastisk med maskeantallet? Nå som jeg strikker i Lett Lopi så strikker jeg på pinne 5. Da blir strikkefastheten helt som den skal, og ser ut til å stemme størrelsesmessig også. Når jeg strikker i Falk, så bruker jeg pinne 3,5.
|
|
|
#17 |
|
De som har strikket den i Falk sier at den blir bra, men ikke vet jeg for jeg har strikket to i lett loopi, men man kan sikkert strikke den i flere garntyper. |
|
|
|
|
#18 |
|
Snakket med min vennine og hun sier: |
|
|
|
|
#19 |
|
Sv: Hva strikker du nå II?Da er det en kvikklunsjlue på pinnene i kveld(julegave) |
|
|
![]() |
|
|