|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er man fattig?Du trenger dessuten ikke å ta deg av pakkingen selv. Men det kostet enda mer hvis vi skulle ha med pakking. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Sv: Når er man fattig?
Men da flyttet dere vel ikke ut av byen eller til en ny by? |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Hvis du har en mann og mange venner er ikke dette et problem nei. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Når er man fattig?45 000,- i flytting er for de som har mye penger og så sant man ikke flytter fra en kant av landet til en annen. Jeg har flyttet fra 8. etg. og vi pakket ned, pakket opp, vasket ut bar møbler selv. Vi betalte ca 2000,- for å leie en varebil + bensin. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
© All rights reserved
|
Men du har jo en mann? |
|
|
|
|
|
#126 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er man fattig?Jeg flyttet fra Oslo til Bodø for under 10000. Pengene gikk til leie av Hertz-bil, bensin og mat på turen, samt ekstra for å ikke returnere bilen selv. Snill bror fløy ned og kjørte opp med meg. Utover det var verken noen mann eller venner involvert, og likevel var ikke prisen i nærheten av 45000, altså.
|
|
|
#127 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Joda, det har vi også gjort. 60 mil. Men den gangen var det faktisk foreldrene hans som leide et digert beist og kom kjørende ned for å hjelpe oss. Den gangen hadde vi heller ikke hvitevarer, men alt annet av møbler.
|
|
|
#128 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Jeg regner med at det var snakk om enslige mødre her, som trenger å flytte for å bo litt billigere.
|
|
|
#129 |
|
© All rights reserved
|
Ja, men jeg skjønte jeg likevel ikke helt greien med 45 000,- ? |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Jeg lånte meg sykkelvogn til flytting i studietiden. Sist redigert av Veslemøya : 31-07-10 kl 04:08. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Dette klarer jeg ikke å skjønne. Det er mindre enn hva jeg betalte i flybilett hit for meg og ungene. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sludder og pølsevev. Som tidligere nevnt er det et hav av billige leiligheter til å leie rundt omkring i byen. I hvert fall billigere enn leiligheten dama eier nå. :godt kjent med leiemarkedet i Oslo:
|
|
|
#133 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?Må man bo midt i Oslo for å jobbe i Oslo? Jeg jobber i Oslo hver dag. Og bor litt på utsiden. Her koster en 80 kvm leilighet som ser helt ok ut ca 8000 per måned. Maks. Du finner dem ned mot 5500 også. Og det går buss hvert kvarter i rushtrafikken. De aller fleste her jobber i Oslo. |
|
|
|
#134 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?Det eneste argumentet jeg kan se for at denne damen kan være bofast i et dyrt strøk er det allium påpekte langt baki her - om hun har delt omsorg for barna sine. Da må hun bo i samme skolekrets som eksen sin. Men da synker også utgiftene hennes til det halve for disse barna, for da skal han dra sin halvdel. |
|
|
|
#135 |
|
Leser
|
Da kan jeg opplyse deg om at nesten alt som står på nett i disse avisene er merkelige greier. Et eksempel på det: Jeg har etter å lest i disse avisene trodd at det nesten ikke var folk igjen på hele det afrikanske kontinentet (AIDS, sult, tørke, blodige kupp, landminer - you name it). Og så leste jeg en seriøs artikkel - og befolkningstallet i Afrika øker!
Ser at emm sier det samme, men mye kortere og fyndigere enn meg da.
|
|
|
#136 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når er man fattig?Journalisten her vil jo helst ha en sak med folk som virkelig gjør så godt de kan, men likevel ikke kan leve av det de tjener eller offentlige stønader. Vi som leser om dette vil kanskje også heller se en virkelighet med "verdig trengende", som ikke har tullegjeld og som sparer på hver krone for å gi barna det de trenger. Som kjøper rimelige og gode råvarer og lager middag fra bunnen for hele uka for 100 kroner, setter tæring etter næring og leier en knøttliten leilighet. Da passer det selvfølgelig ikke inn at jenta har en blogg der hun skriver at hun bruker penger på impulstatovering og McDonalds. Men det er jo like mye virkelighet at folk som er fattige også bruker penger på tull, og at det fins barn som ikke har det de trenger fordi foreldrene prioriterer sigaretter fremfor fritidsaktiviteter for barna, eller gave så de kan gå i bursdag. For ikke å snakke om de som har et rusproblem i en eller annen grad - gjett hva som er høyest prioritert da, øl eller pianotimer? Og hvordan kan barn beskyttes mot det å ha dumme foreldre? Det er jo også en sak. Sist redigert av Filifjonka : 31-07-10 kl 12:03. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Eller som en bekjent av meg som har mange hundre tusen i gjeld etter en akutt tarmslyngoperasjon på ferie i Usa. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når er man fattig?@Maximillia:
|