Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-11, 16:16   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Jeg mener jeg har sett en lavkarbo oppskriftstråd her, men jeg finner den ikke? Husker jeg feil, eller er det bare jeg som ikke ser den?

Er det denne du tenker på?

Gammel 09-06-11, 00:05   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde dødd (og fått lavt blodsukker) av så lite mat.

I dag har jeg spist veldig lite og jeg rumler i magen nå:

Frokost: Tre store lavkarboknekkebrød med skinke og aioli
Lunsj: En skyr og noen ruter mørk sjokolade
Middag: Thai-kyllingsuppe fra Fjordland
Bursdagsselskap: Noen små stykker lavkarbobrownie og litt fruktsalat

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 23-01-11, 21:53   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uke 2 - dag 6
Frokost: Rugbrød (begynner å bli lei ja..) m/ost og agurk
Lunsj: 2 grillpølser
Middag: Kylling m/grønnsaker
Mellom: Bacon crisp

Dag 7
Frokost: Rugbrød m/ost og agurk
Lunsj: 2 grillpølser
Middag: Hjemmelaget pizza (ikke akkurat lavkarbo)
Mellom: SDS brownie (ikke akkurat årntli brownie....)

Gammel 05-02-11, 12:42   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Spiser du kunstig søtning? Det kan være en stopper har jeg hørt.

Gammel 05-02-11, 13:02   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Spiser du kunstig søtning? Det kan være en stopper har jeg hørt.

Lager nesten daglig en smoothie med litt søtstoff i, og drikker endel cola zero, men det gjorde jeg i forrige omgang også.

Hvis jeg må kutte ut zeroen, er nok ikke lavkarbo noe for meg tror jeg. :avhengig:

Gammel 06-02-11, 22:00   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Lager nesten daglig en smoothie med litt søtstoff i, og drikker endel cola zero, men det gjorde jeg i forrige omgang også.

Hvis jeg må kutte ut zeroen, er nok ikke lavkarbo noe for meg tror jeg. :avhengig:

Samme her. Eller ikke brus, men hvis jeg må kutte all kunstig søtning så greier jeg det ikke. Må ha noe te med søtning/saft.

Gammel 14-03-11, 20:13   #7
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Jeg er i en litt dilleperiode. To måltider som går igjen nesten hver dag for tiden. Mellom lunsj og middag: halv CC, halv skyr med bringebær, 1 ts slenda og 5-6 ferske bringebær.
Kvelds: ostechips med salsa og rømme.

Gammel 20-03-11, 12:59   #8
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Helgene blir litt tullete rent måltidsmessig, og dette er noe jeg kjenner igjen fra mitt forrige høykarbokosthold. Fordelen er at jeg nå går ned i vekt i stedenfor å øke i vekt, så da får det så være.

I går:
Frokost: Tre kokte egg, smør.
Lunsj: Møvlet noe pålegg
Middag: Lavkarbopølse med blomkålstappe
Kvelds: Bringebær med vaniljekesam.

I dag:
Frokost: Tre kokte egg, smør, te med cocosa.
Lunsj: Droppes sikkert, er ikke sulten.
Middag: Røkt svinekam med rosenkål.
Kvelds,: Bringebær med vaniljekesam tror jeg.

Señora er ikke aktiv  
Gammel 20-03-11, 13:01   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter en sykdomsperiode med alt for mye karber er jeg nå klar for å stramme inn fra i morgen av. En fordel med en slik periode for min del, er at jeg merker så utrolig godt hvor bra lavkarbo er for kroppen min.

Gammel 20-03-11, 20:46   #10
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost: to rugsprø med leverpostei og agurk
Lunsj: en banan og en avokado
Mellommåltid: en appelsin
Middag: ørret og agurksalat
Kvelds: ? Kanskje omelett

Gammel 20-03-11, 22:14   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spiser dere rugsprø, appelsiner og bananer, altså? Det er sånn mat jeg spiser når jeg ikke er på lavkarbo. Hmm...

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 20-03-11, 22:18   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

F:knekkebrød m hvitost og salami
L: en dæsj gyros og brokkoli
M: en karbonade med stekt løk og blomkål
K: Isets oppskrift på sjokoladekake i mikro, med litt krem og noen bringebær.

Gammel 20-03-11, 22:20   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

K: Isets oppskrift på sjokoladekake i mikro, med litt krem og noen bringebær.

HAr du den i farten, jeg er så gresselig sulten og sugen på noe.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 20-03-11, 23:27   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

kopiert fra innlegg på lavkarbo.

Sitat:

Denne var faktisk ikke så verst. Jeg ble plutselig så godtesyk og måtte teste ut denne. Smakte som en kakete pannekake med god sjokoladesmak. Mettende er den også.

1 ss smør smeltes i en kopp i mikroen. La det såvidt smelte bare, og rør det godt, da blir røren luftigere.
Tilsett 1 egg og rør kraftig med en gaffel. Ha i 3 ss Sukrin, 2 ss kakao, 10 dråper vaniljeessens, 1 ss kremfløte og en klype salt.

Hell det i en liiiten mikrosikker form og nuke den i mikroen i ca. 1,5 minutter. Vend den over på en tallerken og server feks. med litt pisket kremfløte og noen bringebær.

Jeg har ikke bilde, men min så ut som en litt tykk sjokoladepannekake, det avhenger av hvilken form man bruker. Det går jo an å bruke en vanlig liten skål også.

NB: det måtte såpass mye Sukrin til syntes jeg, jeg hadde bare i 2 ss og det ble litt lite søtt så neste gang blir det 3. Men mange her inne vil nok synes det er nok med 2 eller kanskje enda mindre. Smak dere frem! Det går jo an å tilsette andre ting også, feks. litt revet appelsinskall, peppermynteolje, hakkede nøtter osv.

Gammel 20-03-11, 23:35   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk!

Har ikke vaniljeessens. Er det viktig? Har vaniljepulver.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 24-03-11, 11:42   #16
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Jeg droppet vanilje. Det gikk bra!

Gammel 30-03-11, 00:19   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg er på ketogent kosthold igjen, og har nå passert en uke. Deilig! Kom i ketose på under et døgn, og har ligget på ca. 15-25 karber om dagen. Hittil har jeg blant spist en del av dette:

- Nutty cheese muffins med hvitløkspaté eller pepperpaté fra Finsbråten. (Mindre enn 1 karb pr. 100 g)
- Forskjellige oster med en mandelbrødskive ved siden av + sukkerfritt eplesyltetøy fra Lerum.
- Viltpaté fra SDS
- Karrikylling fra SDS
- Kesam + kesam vanilje + bringebærsyltetøy SDS + mandler uten skall
- Spekeskinke og honningmelon (Det er overraskende lite karber i honningmelon har jeg funnet ut.)
- Pepperonipizza fra SDS
- Reker + avokado + rømme

Gammel 30-03-11, 04:25   #18
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Hva mener du med "fra sds"?

Gammel 30-03-11, 10:21   #19
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

SDS = Spis Deg Slank

Salt er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 16:53   #20
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sen frokost: en boks makrell, litt løk, en dæsj majones og noen skiver agurk
Sen lunch: cottage cheese og mandler
Middag: løvstek, blomkål og brokkoli
Kveld: ? Vet ikke enda.

Ema er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.