Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 12:28   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

Vi tenker vi snart må venne pusen på å være ute alene? Nå er den 5,5 mnd, og helt snål etter å komme seg ut. Den ligger mye på en veranda i 2. etg, men med en gang det går i ei dør nede prøver den å pile ut. Den klarer det av og til, men vi hansker den fort inn.
Den får daglig tur ut i bånd i hagen.
I dag er det 20 grader her, og jeg vil ha verandadøra åpen. Katten smatt selvfølgelig ut. Jeg ser den går i blomsterbeddet ute, og jeg tenkte at den bare skulle få være ute litt alene nå...
Er det sånn man gjør det?

Og når bør den begynne på p-piller? vi vurderer om vi skal ha et kull på den, så utsetter derfor steriliseringen litt.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:41   #2
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta...

Skjønner du synes det er skummelt å slippe ut katta alene, det syntes jeg også i begynnelsen. Vår var vel omentrent like gammek som din når den begynte å være alene ute. Hadde også vår i bånd lenge først, så hun var på en måte kjent i området før hun begynte å være alene ute.
Men det gikk veldig bra altså.
Kun en kveld hun ble lenge borte, og vi måtte ut å lete etter henne med lommelykt noen runder før vi fant henne (ble litt engstelig da, ja), men ellers gikk det kjempefint!

Du kan jo kanskje følge med henne i dag, være litt sammen med henne uten å ha henne i bånd, for å se litt hvor hun går og sånn?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:43   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta...

La katten få seg en luftetur, er stor nok til det synes jeg. Men om dere skal ha henne ute bør dere gi henne p-piller med en gang, hun bør helst være fullvoksen før hun får ett kull. Fruktbar er hun en god stund før det. Så kan dere evt sterilisere henne senere.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 13:40   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

Min pus er 5 mnd nå og er endel ute. Jeg har kontroll på han og han kommer når jeg roper på han.
Jeg tør ikke enda å la han være ute mens jeg er på jobb, men på ettermiddagene kan han være ute 3 timer i slengen, dog med at jeg roper han til meg noen ganger.
Han møter nabokatter, lekesloss litt og storkoser seg.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 13:41   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

Og katter stikker ikke bare av altså. De holder seg i nærheten og utvider sakte men sikkert er min erfaring. De kan dog la seg avlede bort (sommerfugl f.eks), men jeg tror trygt du kan la den lufte seg litt.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:35   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

Den var ute i 15 min før hønemoren meg fanget den inn igjen. Vi har en vei bak huset med en del traffikk (en barnehage og blokk i enden, 50 sone). Marie begynte å springe etter en annen katt, og jeg fikk litt noia.. Og da hun krysset vegen (uten å se seg for ) så tok jeg henne med inn igjen... Nå sitter hun ved døra og mjauer. Får vel prøve en tur til etterpå....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:36   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

min erfaring er at puser har enorm retningssans og finner i de fleste tilfeller tilbake.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:54   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

Vi slapp ut pus mye tidligere - har skjønt herfra i ettertid at det var feil. Han var vant til å være ute før vi fikk han også, siden han ble født på en gård. Vi begynnte å slippe han ut etter at han hadde bodd hos oss i ca tre uker tror jeg.

Uansett, vi lot han først være på verandaen, så korte turer ut i hagen sammen med oss, og etter en uke eller to kom og gikk han som han vil. I begynnelsen holdt han seg mest i hagen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:33   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

Vår var nesten ute helt fra starten av. Gikk fint det.
Men begynne med p-piller om du ikke tenker sterilisere ja!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:39   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

Våre kommer alltid fint tilbake fra ung alder. De vet godt hvor de hører til og hvor de får mat. Våre ble sluppet ut rundt 4,5/5 måneders alder på egen hånd.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:48   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

Jeg synes det er å plage katten å holde den inne, de har mye energi og uforskertrang og trenger å få bevege seg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:50   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes det er å plage katten å holde den inne, de har mye energi og uforskertrang og trenger å få bevege seg.

Denne var kanskje litt bombastisk all den tid det anbefales å ikke slippe dem ut alene før de er 6 mnd.
Jeg har prøvd alt jeg kan å gjøre ting etter boken, så min pus blir ikke forlatt mo spikk alene ute over lang tid før den er så gammel.
Ute er den jo.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:59   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Denne var kanskje litt bombastisk all den tid det anbefales å ikke slippe dem ut alene før de er 6 mnd.
Jeg har prøvd alt jeg kan å gjøre ting etter boken, så min pus blir ikke forlatt mo spikk alene ute over lang tid før den er så gammel.
Ute er den jo.

Formuleringen min var nok litt bombastisk ja.
Men de kan godt være ute fra tidlig alder dersom man er ute selv. Så utforsker de litt og litt av verden rundt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 16:18   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...

lykken: det har vi gjordt hele veien. Men jeg sliter med å la henne være ute uten at jeg er der.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no