Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 14:01   #61
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Er du virkelig sikker på at du ønsker All-Inclusive? Dere som er glad i forskjellig spennende mat? Og om jeg ikke minnes feil så drikker vel ikke du noe særlig alkohol.

Vi brukte mye mindre penger på mat og drikke iløpet av de 2 ukene vi var i Cran Canaria en det hadde kostet oss å betale for A-I i 2 uker. Og vi sparte ikke på noenting.

JEg syns det å tusle ned på morgenen og kjøpe frokost, for å så avnyte den på balkongen mens man ser solen stige opp er noe av det deiligst med ferie. For å ikke snakke om å finne ulike små lokale retauranter og prøve nye matretter.

Enig. Jeg ville ikke hatt All Inclusive om noen kastet det etter meg. :dukker:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:05   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Jeg har jo aldri hatt det før, så jeg aner ikke hva jeg går til. Og ingenting er jo helt bestemt enda heller.
Jeg bare tenkte det hørtes så praktisk ut, at man slapp å tenke på pengene i ferien og bare kunne spise og drikke av hjertets lyst uten å tenke på om man bør ta seg råd til ditt og datt. Og alle sier jo maten er kjempegod her. Nei jeg vet ikke, må tenke litt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 16:35   #63
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Iset- vi drakk ikke noe alkohol heller, men jeg kan love deg at vi sparte MYE på all inclusive likevel. Vi ble litt lei på slutten, og gikk en gang på biffrestaurant (kostet oss 1000,-)- og en gang på Kinarestaurant (kostet 600,-) Så skulle vi ha betalt for alle måltidene, måtte vi i allefall ha brukt 1500 pr. dag...1500 x 14 er 21000, og jeg ville gjerne ha sett hvor vi kunne ha funnet en sydentur til oss alle 6 for 23000 i høysesongen...

Men Gran Canaria er jo ikke så billig på mat lenger. Mulig regnestykket blir noe annerledes i Tyrkia...

Vi var to uker på Gran Canaria og brukte langt mindre en 21000 på mat.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 18:40   #64
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Vi regner ca 100 Euro pr dag i matutgifter på de fleste ferier, men i realiteten blir det nok en del mer. Vi spiser ikke så enormt med is og brus, da. Ikke at det er forbudt, men en is til dagen er liksom nok for ungene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 18:41   #65
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Er dere også 6 stykker, der 4 stk spiser som voksne ?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Vi var to uker på Gran Canaria og brukte langt mindre en 21000 på mat.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 18:49   #66
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Er dere også 6 stykker, der 4 stk spiser som voksne ?

Nope, 4 stykk. Med to barn på samme alder som Iset sine.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 18:59   #67
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Jeg lurer på om ikke vi brukte ca 15 000 i lommepenger på to uker sist. Og da var vi både i Palmitos Park og på badeland pluss litt shopping i tilegg til all mat og drikke.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja det er det jeg også tenker. Og det går nok med en god dose brus på ferien, tenker jeg (for å si det mildt). Ja og vann, selvsagt.

Hverken brus eller vann er noe stor utgiftspost, selv i store doser. Det er jo kjøleskap i leilghetene (for det var snakk om leilighet var det ikke) så da kan man kjøpe inn en masse brus og vann. Vi kjøpte inn masse vann på småflasker som kostet 0.25 euro stykket, så slengte vi noen av dem i fryseboksen, sånn at vi tok dem med frossne til basseng/strand.

Brusen man får på hotellet er dispenserbrus i plastbeger :urk:

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:15   #68
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.878
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Kanskje du først må tenke over hva slags ferie du ønsker, opplevelsesferie med å leie bil og kjøre masse rundt eller slapp-av-ferie og gjøre det barna vil= bade, bade bade...

Vi er vanligvis veldig på farten når vi har hatt ferie så derfor bestmte vi at denne gangen skal vi dra på rolig ferie og være på anlegget og bare kose oss i basseng og strand. Derfor valgte vi NAZAR i Tyrkia med all-inclusive hotell.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:19   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Jeg klarer ikke å bestemme meg helt. Barna vil nok trives best med en avslappende badeferieog det er jo dem jeg tenker mest på, spesielt siden jeg også synes det er deilig med bading og avslapping. Jeg ville valgt en HELT annen ferie uten barn eller med større barn, tror jeg, eller om jeg kun hadde eldste med meg. Hun er jo snart 7 år og er med på det meste. Minsten er litt mer "krevende", men på den annen side så er han jo hele ett år eldre neste sommer og ting er nok litt mer smidige.

Jeg har enda god tid, så jeg får lete litt rundt og sjekke. Vi snakker jo om å dra til slekten i Sør-Italia. Men da må vi dra med svigers siden vi ikke snakker så mye italiensk (mannen min snakker, men ikke flytende, og det er litt stress siden de ikke snakker et pøkka ord engelsk der nede), og jeg vil helst ha en ren familieferie med bare oss fire. Men så er det jo 3 år siden sist vi besøkte dem, de har aldri sett minsten og jeg synes ikke vi kan vente så mye lenger med å ta oss en tur. Men blir det Italia skal jeg definitivt bo et helt annet sted enn svigers så vi får mest familietid bare oss fire, samt leie bil (det må vi uansett når vi skal dit siden flyplassen er 6 timer unna). Jeg har lyst å dra til Gardaland men det er for langt unna Ferrandina. Må planlegge dette her litt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:23   #70
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Vi bestemmer oss ofte for å "bare slappe av" på feriene våre, men ender med å leie bil og farter rundt som gale.

Når det gjelder AI så har vi veldig delte erfaringer. Min erfaring er at jo bedre hotellet er, jo bedre mat har de når de har AI. Og motsatt. Vi har vært på hotell der vi har hatt AI og endt opp med å ikke spise der i det hele tatt fordi maten var ekkel.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:05   #71
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Skal dere reise rundt med leiebil så dra for all del ikke til Tyrkia. I det landet ville jeg aldri kjørt selv. Spania, Italia og Hellas er veldig greit å kjøre selv, i alle fall så lenge det ikke er mørkt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:10   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Jeg kjører helst ikke i slike land overhodet, da er jeg trafikkfarlig siden jeg får så fort panikk. Jeg kan kjøre uten problemer her og i Danmark, og til dels i Sverige.
Og på landsbøgda i Italia, der er det jo ingen sak. Men mannen min er helt motsatt, det er nesten så han slapper av MER jo mer stresset situasjonen er. Rart, det der. Så han kjører helt fint hvor det måtte være, uansett. Heldigvis for meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:54   #73
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Mitt forslag er flybilletter til Alicante/Murcia og leie leilighet i området Altea/Albir samt leiebil. Vi har bodd her en gang: http://www.jardinfoyablanca.no/jbf.html

Flotte leiligheter på et rolig område med kjempefint basseng. Veldig godt utstyrt kjøkken så her kan man fint lage litt mat hjemme i leiligheten (for å spare inn på matbudsjettet hvis det er ønskelig). Mange koselige småbyer i området og du kan kjøre så mye karusell som du ønsker på Terra Mitica (litt usikker på navnet, men det er visstnok en stor fornøyelsespark). Badeland er det også i området.

Både SAS og Norwegian pleier å legge ut flybillettene tidlig på høsten

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:56   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Det så flott ut, Salma. Blir skikkelig reisesyk nå. Takk for tipset, skal sjekke det ut litt mer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 11:32   #75
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.878
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor billig får man en skikkelig syden-ferie i juni?

Hvis du ønsker Spania så kan jeg tipse om stedet vi har leid for neste sommer. Jeg bestillte det i juli og har betalt forskudd så vi er sikret våre uker uansett...

Mannen som eier er kjempekoselig å prate med og vi har fått masse fin info om stedet av han på mail.
Det ligger lengre sør, på Costa del Sol. I Fuengirola, ved Malaga.

Her skal vi leie bil og kjøre langs hele kysten og utifra det jeg har sjekket så er det masse å finne på i området.
Jeg liker sånne anlegg hvor vi har felles bassengområde for storebror er så tøff og liker å prate med alle han ser så da vi var i Torrevieja i 2008 så skravlet han i vei, både på norsk-engelsk og norsk-spansk. HAn tør iallefall..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no