|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ok, å ha klær på er en FinTingTM
|
|
|
|
#2 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ikke her i Oslo, men når vi er hjemme i Namsos drar vi ofte til mormor og morfar uten å si ifra at vi kommer. Jeg har alltid gjort det hos dem så for oss er det helt naturlig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Stikker innom naboer, venner og familie uten å si ifra. Har dratt 30 mil i bil til mine foreldre uten å si fra at vi kom, men da hadde jeg sjekket med svogeren min først, at de var hjemme. Skulle overraske dem.
|
|
|
#4 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg er også helt enig i at det er bedre å få en sms en halvtime før, hvis folk er på vei eller rett ved, for det er naturlig nok greit å kle på seg/dusje/kriserydde. Det jeg fikk inntrykk av tidligere i tråden var mer at "jeg vil disponere min egen fritid", og at det da passet dårlig at noen velmenende sjeler stakk innom. Folk kommer jo vanligvis på besøk til deg fordi de liker deg, og det er jo bare hyggelig syns jeg!
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Hater å få uanmeldt besøk og reiser aldri på det selv.
|
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Syns det er koselig jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Sjelden nå.
|
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?
Jeg har ett menneske som liker meg mye bedre enn jeg liker henne. Hun bruker meg som søpledynge, og kommer til meg bare når hun skal klage og syte. Jeg syns ikke det er bare hyggelig, jeg blir faktisk veldig sliten av det.
|
|
|
#9 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skjønner jeg da virkelig godt. Det er en uting. Heldigvis ikke representativt for de fleste.
|
|
|
#10 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg synes også at det er rart at det skal defineres som usosialt å foretrekke å få beskjed på forhånd om at noen kommer på besøk. Jeg regner meg som forholdsvis sosial og gjestfri og er glad i å finne på noe spontant sammen med venner. Men det er hyggelig å få vite om at noen er på vei i hvert fall fem minutter i forveien, og da er det også lettere å si fra dersom det absolutt ikke passer. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Whatever, never mind
|
Trikset er å bosette seg såpass langt unna foreldre og svigerforeldre at spontanbesøk ikke er mulig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Aldri, liker ikke få folk inn døren uanmeldt heller
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Hvis noen kommer på besøk og forstyrrer eller hindrer meg i husarbeid så må jeg si jeg blir ganske fornøyd. Så får jeg en god grunn til å utsette litt til.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Vi gjør det ikke nei.
|
![]() |
|
|