Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-10, 22:05   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?

Ok, å ha klær på er en FinTingTM

Og en eneste gang har kobinasjonen spontanbesøk og det å gå rett inn satt meg fullstendig ut. Da kom jeg, naken, fra dusjen, gikk via gangen ( mellom stue og bad/soveromdel) inn på rommet for å kle på meg og registrerer i øyekroken ( gjenom GLASSdøra) at nabogutten på 20ish sitter i sofaen.....

Jeg og mannen skulle ut å spise, barna var satt bort og vi hadde brylluppsdag.
Men idag ler vi hjertelig av det, men nabo`n fikk ikke kaffe men muligens traumer for resten av livet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:05   #2
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Ikke her i Oslo, men når vi er hjemme i Namsos drar vi ofte til mormor og morfar uten å si ifra at vi kommer. Jeg har alltid gjort det hos dem så for oss er det helt naturlig.

Her kunne jeg knapt ha funnet på å komme uanmeldt til naboen..

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:29   #3
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Stikker innom naboer, venner og familie uten å si ifra. Har dratt 30 mil i bil til mine foreldre uten å si fra at vi kom, men da hadde jeg sjekket med svogeren min først, at de var hjemme. Skulle overraske dem.

Dropper stadig innom svigermor uanmeldt og mer eller mindre alle venner. Kanskje vi er litt rare?

Gammel 13-09-10, 00:10   #4
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også helt enig i at det er bedre å få en sms en halvtime før, hvis folk er på vei eller rett ved, for det er naturlig nok greit å kle på seg/dusje/kriserydde. Det jeg fikk inntrykk av tidligere i tråden var mer at "jeg vil disponere min egen fritid", og at det da passet dårlig at noen velmenende sjeler stakk innom. Folk kommer jo vanligvis på besøk til deg fordi de liker deg, og det er jo bare hyggelig syns jeg!

Gammel 13-09-10, 08:13   #5
Signo
Nybegynner

Signo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hater å få uanmeldt besøk og reiser aldri på det selv.

Gammel 13-09-10, 10:54   #6
Havbris
Aktiv

Havbris sin avatar

Havbris er litt kul
Standard

Syns det er koselig jeg.
Både å få spontant besøk, og reise på spontant besøk.

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 12:06   #7
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sjelden nå.

Pre barn kunne vi godt finne på det, men ringte ofte litt i forveien for å høre om det passet. Og vi forventet ikke noen oppvartning da vi stakk innom sånn, og stort sett var det snakk om korte besøk på en times tid. Jeg trives best med et lite forvarsel selv, altså.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 19:32   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Folk kommer jo vanligvis på besøk til deg fordi de liker deg, og det er jo bare hyggelig syns jeg!

Jeg har ett menneske som liker meg mye bedre enn jeg liker henne. Hun bruker meg som søpledynge, og kommer til meg bare når hun skal klage og syte. Jeg syns ikke det er bare hyggelig, jeg blir faktisk veldig sliten av det.

Gammel 13-09-10, 20:27   #9
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har ett menneske som liker meg mye bedre enn jeg liker henne. Hun bruker meg som søpledynge, og kommer til meg bare når hun skal klage og syte. Jeg syns ikke det er bare hyggelig, jeg blir faktisk veldig sliten av det.

Det skjønner jeg da virkelig godt. Det er en uting. Heldigvis ikke representativt for de fleste.

Gammel 13-09-10, 21:09   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at det er rart at det skal defineres som usosialt å foretrekke å få beskjed på forhånd om at noen kommer på besøk. Jeg regner meg som forholdsvis sosial og gjestfri og er glad i å finne på noe spontant sammen med venner. Men det er hyggelig å få vite om at noen er på vei i hvert fall fem minutter i forveien, og da er det også lettere å si fra dersom det absolutt ikke passer.

Den eneste som kommer uanmeldt her er min mor. Hun kommer til gjengjeld ofte og blir lenge. Forventer kaffe og samtale, og det hender nok at jeg sitter og anker litt for husarbeid eller andre ting jeg egentlig heller ville gjort.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:47   #11
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Den eneste som kommer uanmeldt her er min mor. Hun kommer til gjengjeld ofte og blir lenge. Forventer kaffe og samtale, og det hender nok at jeg sitter og anker litt for husarbeid eller andre ting jeg egentlig heller ville gjort.

Trikset er å bosette seg såpass langt unna foreldre og svigerforeldre at spontanbesøk ikke er mulig. Når vi får slikt besøk er det planlagt flere uker i forveien.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:09   #12
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Aldri, liker ikke få folk inn døren uanmeldt heller

Gammel 13-09-10, 23:20   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen kommer på besøk og forstyrrer eller hindrer meg i husarbeid så må jeg si jeg blir ganske fornøyd. Så får jeg en god grunn til å utsette litt til.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:03   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gjør det ikke nei.

Det skjer en sjelden gang at vi får beskjed om at noen er i området og vil stikke innom, og det er hyggelig. 5 minutters varsel holder som oftest til å sjekke om det er trukket ned i doen, og ta på seg litt lip-gloss.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.