Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Rengjøring av kjøkkenmaskin - frustrasjonsinnlegg

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 19:34   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Rengjøring av kjøkkenmaskin - frustrasjonsinnlegg

Vi har en eldgammel electrolux kjøkkenmaskin, arvet etter min bestemor. Jeg bruker den nesten aldri, men i dag tok jeg den opp og tenkte jeg skulle bake brød i den. Vanligvis baker jeg Mims brød, som bare skal røres sammen, de gidder jeg ikke bruke maskin på. Nå skulle jeg bake mer vanlige grovbrød som må eltes, så kjøkkenmaskinen skulle til pers.

Når jeg var ferdig med å elte deigen husket jeg hvorfor jeg nesten aldri bruker maskinen. Eltekroken sitter fast nede i bollen, må DRAS opp fra deigen, det blir deig overalt og det er et skikkelig klin. Deretter er det et klin å få deigen ut av bollen. Rengjøre kroken tok 5-10 minutt, bollen 10 minutt. Alt for mye arbeid til at jeg gidder å bruke den en gang per uke.

Så - er det jeg som er så altfor lat - eller er mer moderne kjøkkenmaskiner enklere å rengjøre enn den gamle modellen her? Jeg ønsker meg egentlig en Kitchen Aid, den tar vel deiger på inntil 1 liter. Det holder for meg, egentlig. Men er den lett å rengjøre?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:36   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av kjøkkenmaskin - frustrasjonsinnlegg

Jeg har også en gammel kjøkkenmaskin (Kenwood) etter min mormor. Den er også et lite mareritt, egentlig. Eltekroken og vispen og alt farger av! Jeg blir helt grå på fingrene når jeg tar i dem øverst, og man må stå og dytte og skikkelig vri og gni for å få dem til å sitte fast i maskinen før man skal bruke dem. Og så bråker den som et lite helvete. Jeg vil ha ny!!
Men selve rengjøringen er ikke så ille synes jeg, jeg bare tar av kroken og bollen og setter det i varmt vann og zalo en stund, og setter det så i oppvaskmaskinen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:37   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av kjøkkenmaskin - frustrasjonsinnlegg

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Det holder for meg, egentlig. Men er den lett å rengjøre?

Ja, veldig enkel. Bollen som eltekrok står ned i er en god form som lett lar seg vaske ut, helt glatt inni, og eltekrok eller visp løsner man bare fra hodet. Det er altså to ting å vaske.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:10   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøring av kjøkkenmaskin - frustrasjonsinnlegg

På min Kenwood (ganske ny) tar man av eltekrok og bolle, skyller de og putter de i oppvaskmaskinen. Enkelt som bare det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no