Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 10:37   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Kjører dere i kollektivfeltet før avkjøring fra motorvei når det er kø? Det lurer jeg på i dag, nemlig.

Jeg prøver å unngå det, men jeg må jo hvertfall kjøre av 50 meter før man skal hvis jeg skal ha mulighet til å komme meg av, siden de fleste kjører av lenge før man skal. Noen kjører av minst 500 meter før, og dundrer forbi køen, og jeg må innrømme at jeg koser meg når de blir tatt - men syns det er altfor få kontroller. Det er ikke så gøy å prøve å komme fra 10-80 på et halvt sekund så man unngår å bli meid ned av en utålmodig idiot.

Jeg har forresten funnet ut at det er et klart flertall av Audier som kjører av lenge før avkjøringen. Ved bruk av vitenskapelig metode altså, ingen fordommer

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 10:40   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.101
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Det skiltes ganske godt når kollektivfeltet opphører og man kan ta av. Problemet er at hvis man venter så lenge, så kommer det så innmari mange bakfra. Jeg står ikke i kø på daglig basis, så derfor venter jeg til jeg faktisk har lov. Vet ikke om jeg hadde vært like tålmodig hvis jeg brukte 5 minutter på dette hver eneste dag.

Jeg gleder meg også over de som blir tatt, men det skjer jo ikke så ofte (men ofte nok til at min kollega som bor i Asker har kjøpt seg el-bil).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 10:42   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Ja, jeg vet jo hvor man skal, men problemet er jo at når man kommer dit har alle kjørt av allerede, så det blir nesten umulig å komme seg ut. Jeg skjønner jo at alle disse menneskene har Mye Viktigere Ting å gjøre enn å stå i kø, men da kan de jo kjøre en time tidligere og slippe hele greia.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:34   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 261
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Du bor ikke tilfeldigvis i Bergen, vel?


(ikke at jeg kan komme på noe sted hvor det er kollektivfelt v/motorveien her, men JEG ER VIKTIG OG HAR DET TRAVELT-mentaliteten finnes i alle fall)

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:37   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Nei, akkurat det gjør jeg vel svært sjelden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:39   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Gjør ikke det, men man må passe på som en hauk for å komme av pga alle idiotene som gjør det. Jeg har forresten Mercedes.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:40   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Ah, de gangene jeg har kjørt Mercedes i det siste har jeg selvfølgelig benyttet meg av Mercedesreglene. "Selvfølgelig kan jeg kjøre her. Jeg har Merce." og "Selvfølgelig er det parkeringsplass her!", og min favoritt: "Fløttdæ!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:41   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ah, de gangene jeg har kjørt Mercedes i det siste har jeg selvfølgelig benyttet meg av Mercedesreglene. "Selvfølgelig kan jeg kjøre her. Jeg har Merce." og "Selvfølgelig er det parkeringsplass her!", og min favoritt: "Fløttdæ!"

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:42   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Fineste bilen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:45   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.488
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Jeg har forresten funnet ut at det er et klart flertall av Audier som kjører av lenge før avkjøringen. Ved bruk av vitenskapelig metode altså, ingen fordommer

Har audi, og gjorde dette på søndag! Men det er egentlig fordi jeg er fersk sjåfør og ble forvirret, så jeg trodde det var avkjøringsfilen.

Ellers gjør jeg det ikke, og oppfatter det ikke som noe problem å komme meg ut heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:49   #11
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Nope, jeg er lovlydig og livredd for dyre bøter. Jeg kjører ikke ut før kollektivfeltet opphører.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:53   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Har audi, og gjorde dette på søndag! Men det er egentlig fordi jeg er fersk sjåfør og ble forvirret, så jeg trodde det var avkjøringsfilen.

Ellers gjør jeg det ikke, og oppfatter det ikke som noe problem å komme meg ut heller.

Der ser du! Jeg syns ikke det er noe problem å komme meg av til vanlig jeg heller, bare når det er stillestående kø på motorveien og alle Audiene dundrer forbi i 100 i kollektivfeltet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 13:55   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Denne artikklen fikk jeg tilsendt når jeg selv kjørte Audi (også kalt Dorull-Racer) Jeg ligger ikke unødvendig lenge i kollektivfeltet, men jeg kan finne på å bruke kollektivfeltet som akslerasjonsfelt. *hmm.hvordan skrives det ordet tro?*

[Sitat] Hva er det med folk som kjører Audi? Hvorfor har de alltid dårligere tid enn oss andre — og alltid behov for å snike i køen?

Dette er intet forsøk på å slenge ut en usaklig og lite underbygd påstand. Min observasjon er basert på flere års erfaring som bilist fra Drammen til Oslo (og tilbake, etter at dagens brød er opptjent).
Audi-bilistene kommer brautende inn på E18 fra Lier, fra Asker, fra Sandvika, fra Blommenholm, fra Høvik — you name it — og samtlige har det til felles at de ønsker seg litt raskere frem til hovedstaden enn oss andre, og det køen/situasjonen tillater.

Oppstår det en luke på tre-fire meter til bilen foran i venstre fil, kan du være sikker på at en audiot slenger seg inn foran deg — og gjerne tilbake i høyrefilen hvis den plutselig skulle ha bedre flyt.

Og er du endelig kommet inn i Oslo — og til et lyskryss med rødt — kan du være sikker på at Audi-bilisten i filen ved siden av deg (som er svært godt synlig merket med at den går til høyre i krysset), egentlig skal rett frem — og vil gi bånn pinne for å ta deg i starten.

På vei ut av Oslo ligger audioten vanligvis et par-tre-fire-fem hundre meter lenger enn lovlig i kollektivfilen, og blinker seg bare rett inn i køen når han føler at en buss eller taxi nærmer seg faretruende bakfra.

Da forventer han (det er som oftest en han) at vi andre — som tydeligvis ikke har like preserende oppgaver denne dagen, eller alle andre dager — skal gi plass.

Audi A4-bilistene er suverent verst, fulgt av A6-kjørerne — mens A3-sjåførene (og de få A8-menneskene som finnes her til lands) er å regne som «en av oss», i all sin mangel på utagerende turbotestosteronadferd.

Det er høyst forunderlig at akkurat A4 er betegnelsen på fartøyet til dem som kjører så unormalt grisete og hensynsløst. Finnes det en psykolog som kan fortelle oss om mindreverdighetskomplekset som kan utvikle seg hos dem som kjører en tysk nestenluksusbil? [sitat slutt]

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 07-09-10 kl 14:03.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 13:58   #14
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Jeg gjør det ikke når jeg kjører bensinbilen vår. Men så koser jeg meg desto mer når jeg kjører elbilen vår. Og så synes jeg det er litt pussig at det fortsatt er en del som ikke har fått med seg at elbiler kan kjøre i kollektivfeltet, ettersom de sperrer kollektivfeltet, ignorerer at de har vikeplikt for trafikk i kollektivfeltet når de skal kjøre utpå, tuter på meg osv. Eller så er det bare ikke synlig nok at elbilen er en elbil.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:08   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Ha ha! Skal sende den til pappa - han kjører A4 og blir like snurt hver gang jeg klager over slemmingene som kjører Audi

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 18:06   #16
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nei, akkurat det gjør jeg vel svært sjelden.

har du bil?

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 18:12   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

har du bil?



Fra min egen søster!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:29   #18
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Motorvei, avkjøring og kollektivfelt

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.



Fra min egen søster!

ups....

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no