Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hva er ketolyse?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-10, 10:26   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Hva er ketolyse?

???

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 10:27   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

http://www.ketolyse.no/?group=1443&s...=1444&art=2002

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1694749

En fornorsket versjon av Atkins, egentlig. Maks 15 karber per dag, mye fett, ketose osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 10:30   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

Effektivt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 10:35   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

Ketolyse er navnet på en diett "oppfunnet" av en dansk-norsk lege som. Følger man kuren går kroppen i ketose.

Det er veldig mange spm forveksler de to ordene

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 10:53   #5
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Ketolyse er navnet på en diett "oppfunnet" av en dansk-norsk lege som. Følger man kuren går kroppen i ketose.

Det er veldig mange spm forveksler de to ordene


Hva er Ketose da?

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 10:59   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

google er din venn Der finner du forklaringer på ketose som er mye bedre enn de jeg kan lire av meg

F.eks:
Ketosen som mennesker uten diabetes opplever bygger på de samme prinsipper som ketoacidosen, men er likevel forskjellig. Denne skyldes ikke for lite insulin, men for lite inntak av karbohydrater. Dette medfører at det ikke er nok glukose til produksjon av energi i cellene. Det vil si at kroppen også ved denne typen ketose må finne alternative kilder til energi. Fettsyrer blir igjen frigitt fra fettceller for å brukes til energi, og dermed dannes ketoner. Kroppen har en god evne til å bruke ketoner til energi, men det er fremdeles noen celler som er avhengig av glukose (som f.eks røde blodceller).

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 11:52   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

er det en sunn måte å gå ned i vekt da? spise masse fett liksom?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 11:59   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

Når kroppen ikke får karbohydrater må den finne annet å lage energi av. Det klarer den kun av fett. Så høyt fettinntak er nødvendig for å opprettholde energien, og det ble jo forbrent igjen for nettopp å få energi.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 12:00   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

ahh.. Kanksje jeg kan prøve dette.. men kan jeg ikke spise brød?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 12:02   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

Nei. Og på ketolyse kan du heller ikke spise sukker, poteter, pasta, ris, rotfrukter, mais, bønner, frukt... Og sikkert noe mer som jeg har glemt (er nesten 2 år siden jeg gikk på ketolyse).

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 12:02   #11
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

Ikke brød, ikke ris, ikke pasta, ikke sukker, ikke frukt eller poteter. :forenklet versjon:

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 12:04   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

Du kan ikke spise brød, (og da ei heller produkter med mel), ikke ris, ikke frukt, ikke rotgrønnsaker, ikke sukker. - Det høres veldig vanskelig ut, men det er dog veldig behagelig å slippe å telle kalorier. Det er lettere å unngå karbohydrater.

Det er ikke slik at du MÅ spise masse fett for å gå ned i vekt - men fett metter godt. Dog er dette en form for livsstil jeg tror man må gå ganske helhjertet inn for - ellers kan man lett ende opp med å gå for for mye karbohydrater og for mye fett - noe som da vil ende opp som et svært dårlig kosthold.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 12:28   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

hmm.. kanskje verdt å prøve.. men hva spiser man i stedet for brød?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 12:29   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

*bestille boken så slipper jeg å spørre*

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 12:31   #15
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

Egg/bacon, omelett, kokt egg og pålegg, salat, brøderstatning (oppskrifter på lavkarbo.no)...

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 12:36   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

Middagsrester er stort sett alltid lunsjen min. Ellers så starter jeg gjerne dagen med skyr m/bringebær. Ellers er egg fint, salat (med kjøtt, masse deilig olje og nøtter i)

Om du har et litt anstrengt forhold til egg, så anbefaler jeg deg ikke å prøve på de ulike brøderstatningene. De har mye egg i seg og tok helt motet fra meg sist jeg prøvde meg på ketose. Nå spiser jeg ikke brød - og ved å tenke "jeg spiser ikke brød" synes jeg det går bedre ennå prøve å lage brøderstatninger.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 16:23   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

Så forskjellig smak kan man ha, jeg synes nesten ingen brøderstatninger smaker egg, jeg kommer ikke på en eneste akkurat nå og jeg har prøvd sikkert 30 forskjellige. Men man har jo ulik smak. Derimot synes jeg noen smaker soyamel og det er GRØSS. Nutty cheese-muffinsene er gode, synes jeg. Karinbrødet også, det smaker overhodet ikke egg.

Disse trådene er ganske greie, Spetakkel:

Lavkarbo-oppskrifter

Lavkarbo-mattråden

Lavkarbo - hva har du spist i dag 1 (den finnes men jeg fant den ikke akkurat nå)

Lavkarbo - hva har du spist i dag 2

Lavkarbo klubbmat

Søker du på lavkarbo her inne, får du opp en HAUG med tråder. Virkelig masse info.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 16:59   #18
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

Jeg foreslår at du rusler inn på www.lavkarbo.no og leser på nybegynnertrådene der, SpetakkelRandi.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 17:09   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ketolyse?

Jeg hadde droppet Ketolyse, og heller snust på andre lavkarbovarianter - hvis jeg vurderte lavkarbo. Jeg er nok litt påvirket av at jeg ikke har sansen for ketolyse-Torkil, og heller ikke lot meg imponere så veldig av boka hans. Sofie Hexeberg sin bok f.eks, synes jeg var mye bedre. En ketogen diett ville jeg uansett ikke ha satt i gang med uten å få oppfølging av lege underveis.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no