Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mange av mennene lager middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Lager mannen i huset middag?
ALDRI 19 11,31%
1-3 ganger i måneden 35 20,83%
1-3 ganger i uken 41 24,40%
Lager middag stort sett hver dag 17 10,12%
Vi deler ganske likt på middagslagingen 34 20,24%
Mannen lager middag oftest 22 13,10%
Deltakere: 168. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 15:45   #1
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange av ektemennene lager middag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Når man ikke kan svare på flere alternativer, ble "Lager kaker også" stående litt alene. Skal jeg fjerne det (så kan du heller lage en ny spørris om baking), og legge til "Lager middag omtrent like ofte begge to"?

Kan jeg endre den selv.....?

Gammel 16-02-07, 15:43   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så og si aldri.

Er alltid jeg som lager middag, alltid! Men jeg er flinkest til det også da, elsker jo egentlig å lage mat. Allikevel hadde det vært deilig å bare kunnet slappe av en lørdag mens mannen fikser middagen.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:44   #3
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Stemte "aldri"...(pizza 2 ganger i året )

Gammel 16-02-07, 15:46   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gubben lager middag nesten hver dag. Og han kan lage kaker også.
Jeg er derimot best på kaker, men kan også lage middag.
Vi utfyller hverandre perfekt, synes vi selv.

Gammel 16-02-07, 15:49   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her deler vi ganske likt på hvem som faktisk tilbereder maten. Men det er jeg som er flinkest til å planlegge, så det blir ofte til at jeg bestemmer hva vi skal spise, selv om det er mannen som lager det.

Gammel 16-02-07, 15:52   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager alltid middag. Uten unntak. Men det er fordi jeg liker det sånn selv. Han rydder derimot etter maten og gjør utrolig masse annet i huset.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:03   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med tre unger i huset så skal jeg lovet at den som ikke lager middag får ligge å slappe av på sofaen. Nå i det siste har det stort sett blitt jeg som lager middag/begynt på middagen mens han henter ungene i barnehagen, men ellers så tenker jeg vi deler på det ganske likt. Bare han vet hva som skal lages og ordnes så gjør han det. Han er ikke like flink til å finne på hva vi skal ha til middag. Da blir det stort sett pannekaker eller pizza om han blir satt på den saken.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:11   #8
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg stemte 1-3 ganger i uken, men det er fordi han jobber mye kveld, og ikke er hjemme ved middagstid.

Når vi er hjemme begge to deler vi likt, selv om det er en tendens til at jeg lager hverdagsmaten og han lager festmaten. Men så er han kokk også da, så det har bare "blitt sånn". I de siste åra har jeg begynt å ta over litt mer av festmaten, det er jo mye morsomere!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:30   #9
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Før lagde han all maten, nå står jeg for hverdagsmaten og han helgematen.
Det er egentlig helt teit at vi har det sånn, for han liker å lage mat, det gjør ikke jeg.

Jeg får ikke lov til å sitte i sofaen da, for han vil ha selskap på kjøkkenet.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:44   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Han er veldig flink til å lage mat, og er den han som lager får jeg ihvertfall ikke blande meg inn. Jeg er for det meste hjemme først på ettermiddagene siden det er han som leverer om morgenen, og det har gjort at jeg har fått interesse for matlaging gradvis etterhvert. Da vi møttes var absolutt han den flinkeste.
Når det gjelder festmaten er det som oftest han som er sjefen, men vi samarbeider.
Men baker gjør han absolutt ikke! Hvis ikke jeg ber om litt hjelp til et eller annet.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 16-02-07 kl 20:12.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:30   #11
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange av mennene lager middag?

Gubben lager når det passer best og jeg når det passer best. Jeg er glad i å lage mat, og han ikke, så jeg lager middag oftest. Jeg mer opptatt av å spise sunt og næringsrikt, mens han foretrekker Grandiosa og pølser... blæææ.....

Nå står han og lager kebab i pitabrød. Lettvint og enkelt....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:33   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Her lager vi middag tre til fire ganger i uka hver, og det må vel sies å være god deling.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 14:50   #13
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i huset deles det ganske likt, men i det siste har mannen min laget middag litt oftere enn meg.

Mandino

Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 17:04   #14
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1-3 ganger i md svare jeg.....

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 23:55   #15
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg svarte 1-3 ganger i måneden. Hadde det ikke vært for at han sjeldent er hjemme før kl 18 så hadde vi nok delt likt.

Gammel 05-03-07, 00:41   #16
tutta
Passiv

Standard

Min samboer lager middag 1-3 ganger max i mnd . Han synes at jeg er så flink kokk og jeg vil ikke ha halvfabrikat...... Hans form for å lage mat er vel i form av å betale for take away........

Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 00:50   #17
Smula
Fullverdig medlem

Smula sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Smula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sjelden mannen lager middag her i huset. Jeg liker å lage middag, så derfor er det som regel jeg som gjør det.

Smula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 15:50   #18
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer som regel først hjem på hverdagene, og er dermed den som må sette igang for at det skal bli middag sånn i skjepelig tid. I helgene er det ofte han som lager maten.

Gammel 16-02-07, 15:53   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare. Vi deler på det, men han lager oftere enn meg. Så da krysset jeg av for "stort sett hver dag".

Gammel 16-02-07, 15:58   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På hverdagene er det så å si alltid den som henter i barnehagen som lager middag (og vi deler ganske 50/50 på å hente). I helgene er det stort sett jeg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.