Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-10, 19:07   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]IKEA - elsk eller hat?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er ikke ofte på Ikea, men liker å dumpe innom iblant. Vi har endel møbler derfra, men det er langtfra alt som passer inn her. Vi liker mer gammeldags stil, men bruker mye av oppbevaringsløsningene.

Er det veldig vanlig å boikotte Ikea, synes du? For meg var det helt ny info at han er nazist, for eksempel. Men jeg sier som Agenten, det er ikke ofte jeg spør bedriftseiere ut om deres politiske ståsted før jeg benytter meg av tjenestene.

Det _er_ litt forskjell på å være tilhenger av nazisme og det å være aktiv i KrfU liksom...

Ellers så liker jeg IKEA i teorien, men det blir aldri like kult og strømlinjeformet når jeg skal prøve ut noen av ideene. Dessuten så synes jeg oftere at møbler blir vaklete og dårlige i festene når de kommer derfra.

Gammel 07-10-10, 06:59   #2
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

IKEA er en kjekk ting, men jeg tilbringer ikke mer tid der enn nødvendig.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 08:04   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skulle gjerne hatt IKEA litt nærmere enn Haparanda eller Trondheim.

Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 08:08   #4
Albertine
Passiv

Standard

Jeg elsker IKEA.

Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 08:27   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hater Ikea, jeg nekter å handle av en nazist, og nekter å støtte svensker økonomisk som utnytter leverandører så til de grader som IKEA gjør. Det finnes ikke ikea-varer i huset vårt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 08:32   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg ante ikke noe om nazizme, bor 15 minutter unna Ikea, og har et hus med mye ikea-møbler. Trives der også jeg.

Gammel 07-10-10, 08:58   #7
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Litt elsk-hat. Trenger jeg noe er Ikea en fin ting, men å tilbringe masse tid der?

Gammel 07-10-10, 09:01   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsk, men jeg vet at det er dobbelmoralsk. Klarer ikke å la være å handle på IKEA selv om jeg er fullt klar over at de har fjorten tusen svin på skogen og det med nazifortiden til eierne er bare toppen av kransekaka.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:14   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Langt mer elsk enn hat i denne gården. Jeg liker en god del av produktene deres og kjøper dem hvis det passer seg sånn. Men jeg er der sjelden, alle de år jeg har bodd på Sørlandet og vi ikke har IKEA ...dog skjer det en stor endring der 21. oktober og IKEA ligger bare 15 minutter unna. Jeg kan som Agenten vandre på i IKEA i timesvis og bare kose meg, så meg om det!

Gammel 07-10-10, 09:21   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler gjerne på IKEA. Har ikke fått med meg de nazigreiene. Kommer nok til å fortsette å handle der når jeg føler for det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:30   #11
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, jo, jeg havner vel i kategorien elsker. Tidligere var det mye værre, jeg kunne katalogen utenatt og kunne vandre rundt i timesvis. Nå er jeg relativt ofte på Ikea, men har full oversikt over hva som er hvor, så det er mer fort inn og fort ut igjen.

Gammel 07-10-10, 09:55   #12
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Tja, vi bor jo 2 timer unna, men har noe derfra. Men mest oppbevaringsmøbler, og snart kommer det en Hemnes dagseng i hus.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:01   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Egentlig en uaktuell problemstilling her nord siden IKEA ikke finnes her oppe

Gammel 07-10-10, 10:05   #14
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke så veldig interiør-interessert, og er endt opp med en del IKEA i huset fordi det er billig og fordi det er kjekt å finne alt på et sted. Visste ikke om nazi-fortiden til eieren.

Gammel 07-10-10, 11:16   #15
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Ikea
Jeg kan også gå der i timesvis, med eller uten barn, og koooose meg

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:23   #16
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Elsker IKEA bare så synd at mannen ikke gjør det. Ikke så ofte jeg får handlet på IKEA siden jeg bor litt langt i fra (altså ikke pga mannan)

Gammel 07-10-10, 17:39   #17
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker IKEA!

Gammel 07-10-10, 09:27   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg handler på Ikea og har sovet på Ikea-hotellet. Vi har en del Ikea hjemme, men ikke så mye at det er påfallende kjedelig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:31   #19
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

JEg synes IKEA er ok, men ikke mer enn det. tror jeg gikk lei da vi bygget hus for 6 år siden og ha ikke helt kommet over alle turene jeg Måtte ta.
Jeg er der noen ganger i året og kommer stort sett hjem med full bil (opel corsa )

Gammel 07-10-10, 09:36   #20
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Ikea er helt ok. Det er noen ting og tang her som kommer derfra. Men dette er ikke noe utpreget Ikeahjem nei.

Jeg visste heller ikke om nazifortiden. Men er det sånn at familien har hatt nazistiske tendenser i krigsårene? Eller er det slik at han som står på tronen nå er gjennomsyret nazist? Det er en ganske stor forskjell på det i mine ører.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.