Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kan noen gi meg en god oppskrift på indrefilet av svin?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-10, 10:03   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Kan noen gi meg en god oppskrift på indrefilet av svin?

Kjøpte ikke mindre enn 5 fileter på tilbud pga dato her om dagen

Vanligvis surrer vi den i bacon, har fløtepoteter, soppstuing, broccoli og peppersaus til. Kan av og til bytte ut fløtepoteter med provencepoteter og sånn.
Men nå har jeg lyst å finne på noe nytt.

Tips mottas med takk

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:08   #2
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen gi meg en god oppskrift på indrefilet av svin?

Ovnsstekte potetbåter eller saltbakte poteter.

Hjemmelaget bernaisesaus (eller smakssett hollandaise) eller rødvinssaus.

Og så synes jeg det funker best å langtidssteke den.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 17:22   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen gi meg en god oppskrift på indrefilet av svin?

Svinefilet i form

600 g svinefilet
150 g sopp
5 tomater
150 g røkt skinke
2 1/2 dl matfløte
1 ss maizena maisstivelse
1 hvitløkfedd
2 ss grov sennep
1 1/2 dl revet ost
smør
salt pepper

Sett ovnene på 225 grader. Skjær kjøttet i ca 2 cm tykke skiver og brun dem i smør, ca 2 min på hver side. Krydre med salt og pepper.

Rens og skjær soppen i skiver og stek i stekepanne.

Skjær tomatene i skiver og kle bunnen og kantenen på en ildfast form med tomatskiver. Fordel kjøtt og sopp i formen.

Skjær skinke i terninger. Stek dem i stekepannen og tilsett fløte blandet med maisstivelse. Tilsett hvitløk og sennep. Smak til med salt. Hell sausen over svinefileten og dryss ost over.

Bak midt i ovnen i ca 20 min, Server med ris og grønn salat.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 17:24   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen gi meg en god oppskrift på indrefilet av svin?

Indrefilet av svin surret med Seranoskinke/Parmaskinke e.l.

Pepre svinefileten før du surrer skinkebitene rundt fileten. Bruk hyssing for å binde fast. Stekes med steketermometer i ovnen.

Tilbehør er paprikasaus og snøfriskegg, samt pasta tagliatelle.

Paprikasaus:

del 4 paprika i to og ta bort kjerner og hvite hinner. Legg de i langpanne eller ildfast form og stek de i ovnen med litt olivenolje over til skallet bobler og er helt svart! Da de så ut av ovnen og avkjøl de i en lukket plastpose.

Når du kan ta i de river du skallet av. Kjøttet moses i en foodprosesor eller med stavmikser sammen med litt olivenolje. Bland deretter i en liten skvett appelsinjuice. Krydre med salt, peppe og frisk basilikum!

Snøfriskegg:

Bland 2 pk snøfrisk med en halv boks lettrømme. Krydre med salt, pepper og frisk basilikum og en liten sprut sitron. lag "egg" av røren og sett de på et fat i kjøleskap noen timer før du skal servere.

Kok pasta.

Detter er sinnsykt godt, alle som har smakt det elsker det.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 17:28   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen gi meg en god oppskrift på indrefilet av svin?

Surr dem i fløtesaus med portvin og salvie og tilsett pillede reker helt til slutt.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 17:38   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen gi meg en god oppskrift på indrefilet av svin?

Vi syns svinefileten er veldig god når vi marinerer den i Caj P's chilimarinade.
Steker den litt i stekepanna og så inn i stekeovnen hvor den stekes ferdig.

Serverer med ris, fløtesaus og grønnsaker/salat etter ønske.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 21:57   #7
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Kan noen gi meg en god oppskrift på indrefilet av svin?

MMMMMMMMMMMM nå ble jeg sulten Her var det oppskrifter jeg aldri har prøvd før. Tusen takk

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 22:02   #8
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen gi meg en god oppskrift på indrefilet av svin?

:abonnerer:

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no