|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Retromum
|
![]() Dårlig mat er omsorgssviktJeg har enda ikke barn selv men reagerte litt på denne artikkelen i Stavanger Aftenblad hvor ernæringsfysiolog uttaler blant annet at det er bedre å la barna gå uten mat enn å gi dem ferdigmat.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktDet er bedre å ikke gi mat enn å gi ferdigmat? |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktDet er jo idiotisk å si at barn bør sulte, men det hun tydeligvis egentlig mener er at det er sunnere meg grovbrød med pålegg, enn posesuppe. Hun kunne med hell formulert seg anderledes.
Sist redigert av Tallulah : 14-10-10 kl 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJeg leste det sånn at hun mente at det var bedre å gi brød med pålegg i stedet for ferdigmat til middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJupp. Hun har jo ikke feil engang - det bare ble så festlig tabloid at det ble vanskelig å bøye seg i støvet for ekspertisen. |
![]() |
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktKjære.
![]() |
#7 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktVi spiser posesuppe og hjemmelagde grove pannekaker. Vi er altså halvsviktende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJeg synes hun skyter aldeles skivebom, ut i fra ideen om å ikke gjøre det beste til det godes fiende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktNår man leser artikkelen så sier hun rett ut at det er bedre å ikke gi mat enn ferdigmat, men i samme setning (eller setningen etter) at det er bedre å gi grovt brød med godt pålegg. Så helt konsekvent er hun ikke.
![]() |
![]() |
#11 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktI går fikk ungene Spaghetti a la Capri på boks, og gaflet det innpå til høylytt nytelse. :dårlig skikket til å være mor:
![]() |
#12 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktÅ diskutere denne artikkelen blir jo KJ all over again. Grunntankegangen er helt sikkert både god og gjennomtenkt, men så overskygges det av forsøk på slående spissformuleringer. Da blir det bare patetisk. Jeg er forøvrig helt enig med Teo, dette fremmedgjør budskapet.
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJeg vil mye heller gi ungene (og meg selv) Toro tomatsuppe enn brød de gangene vi har det travelt. Ikke fordi jeg ikke kjøper argumentet om at brød er sunnere, men fordi 1) vi liker å spise varm middag, og 2) et brødmåltid gir ikke på langt nær den samme familiekosen som vi har når vi spiser middag sammen. For meg er hyggen, nærheten, samtalene rundt bordet en minst like viktig del av middagen som det ernæringsmessige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJa, det sierseg jo selv: En uke helt uten mat eller en uke med ferdigmat; klart at det første er å foretrekke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktOmsorgssvikt faktisk ...
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssvikt
Definitivt. Og hvis ungene ikke har undertøy av ubehandlet ull, kan de like gjerne leke i snøen nakne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktDet er jammen rart at jeg overlevde oppveksten og attpåtil greide å utvikle meg normalt, som i stor grad er flasket opp på Toro, fiskepinner og kneipp meed Nugatti. :barn av åttitallet:
![]() |
#18 |
I mål
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssvikt
Enig. Men nok en gang mener jeg at man ser resultatet av at det er lett å uttale seg om et spesifikt område når man overhode ikke tar andre faktorer med i betraktning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Dårlig mat er omsorgssviktJeg synes det at "ikke spis det bestemoren din ikke ville gjenkjent som mat" var litt morsomt jeg da. Det betyr at jeg må slutte å spise sushi, snegler, ryper, kylling (jepp, på en del gårder i Trøndelag er fugl ikke bra mat og de spiste det ikke), tofu, bønnespirer etc.
![]() |
|
|