Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du deg selv her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?
Oppfører meg som jeg oppfører meg i RL 150 83,33%
Bruker ofte en tøffere tone her på FP enn jeg gjør i RL 7 3,89%
Bruker ofte en tøffere tone i RL enn jeg gjør her på FP 23 12,78%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 12:25   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du "deg selv" her på FP, eller lever du ut dine mørke sider?

Opprinnelig lagt inn av maske, her.

Er meg selv jeg

Med maske og det hele?

Gammel 23-02-07, 13:50   #2
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:49   #3
Enel
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2007
Enel har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er meg selv. Har som alle andre steder. Skjønner ikke poenget med å utgi seg for å være en annen enn den man er !!!

Enel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:53   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enel, her.

Jeg er meg selv. Har som alle andre steder. Skjønner ikke poenget med å utgi seg for å være en annen enn den man er !!!

Det kan du si. Men det kan være OK å prøve ut litt andre sider ved seg selv enn man kanskje gjør i det daglige - f.eks. diskuterer mange andre ting på et forum enn de gjør med venner og kolleger til vanlig. Og ganske mange oppdager at de fremstår som annerledes skriftlig enn i RL. (Det skal jo mye til å formidle akkurat det samme med ord og smileyer som man ellers gjør med stemme og generell fremtreden.)

Det er heller ikke en planlagt taktikk for meg å utgi meg for å være mindre sarkastisk enn jeg "egentlig" er - det er heller slik at sarkasmen min (som også andre egenskaper) brukes i ulik grad i ulike sammenhenger. Å skrive på et åpent forum med hundrevis av ukjente lesere er noe ganske annet enn å snakke over kafebordet med en håndfull gamle venner, som igjen er noe annet enn å snakke fag med kolleger.

Gammel 23-02-07, 15:54   #5
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det kan du si. Men det kan være OK å prøve ut litt andre sider ved seg selv enn man kanskje gjør i det daglige - f.eks. diskuterer mange andre ting på et forum enn de gjør med venner og kolleger til vanlig. Og ganske mange oppdager at de fremstår som annerledes skriftlig enn i RL. (Det skal jo mye til å formidle akkurat det samme med ord og smileyer som man ellers gjør med stemme og generell fremtreden.)

Det er heller ikke en planlagt taktikk for meg å utgi meg for å være mindre sarkastisk enn jeg "egentlig" er - det er heller slik at sarkasmen min (som også andre egenskaper) brukes i ulik grad i ulike sammenhenger. Å skrive på et åpent forum med hundrevis av ukjente lesere er noe ganske annet enn å snakke over kafebordet med en håndfull gamle venner, som igjen er noe annet enn å snakke fag med kolleger.

Gode poeng!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 09:13   #6
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er vel ganske meg selv.
Er kanskje hakket mer engasjert i diskusjoner i RL, men her er det tidvis vanskelig å få til å diskutere skikkelig (feks politikk ) så jeg hopper heller over det.

Gammel 24-02-07, 12:21   #7
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg føler jeg er meg selv.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 19:32   #8
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er meg selv, men jeg er vel hakket lavere i stemmen på nett, kanskje. Mindre fargerikt språk og sånn...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 21:03   #9
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mer reservert i RL enn noen steder på nett. Jeg er like fullt meg selv i begge settinger.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 10:47   #10
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Husker en strålende kommentar på en eller annen reality serie:

"Jeg har vært meg selv 100% - hele tiden! Og heretter skal jeg være meg selv enda mer!!!"

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 12:32   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er snillere på nett enn RL. Mye som blir misforstått ved det skrevne ord, og stor usikkerhet over hvem mottageren er på nett. Derfor er jeg nok mye mer direkte, krass og i diskusjonshumør i virkeligheten

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:00   #12
Wit
Av og på bruker

Wit sin avatar

Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er alltid meg selv

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:09   #13
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

En ting jeg finner besynderlig, er at en del av de personene jeg opplever som de røffeste på forumet sier at de er rundere, mer diplomatisk, snillere o.l på nett en RL

Selv er jeg slik det er naturlig for meg å være... i ulike situasjoner... på nett og RL. Men jeg tror at jeg kan oppfattes som snillere og rundere i kantene RL ettersom folk da ser smilet og kroppsspråket.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 00:40   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

En ting jeg finner besynderlig, er at en del av de personene jeg opplever som de røffeste på forumet sier at de er rundere, mer diplomatisk, snillere o.l på nett en RL

Ja, så du kan bare FORESTILLE deg hvilke monstre vi er IRL!!

Gammel 02-03-07, 10:39   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, så du kan bare FORESTILLE deg hvilke monstre vi er IRL!!

Gammel 02-03-07, 10:55   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 11:11   #17
Wit
Av og på bruker

Wit sin avatar

Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:29   #18
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg er mer utadvendt i rl. Her på nett er jeg mer redd for at ting skal misforstås, pga manglende kroppsspråk osv.

Gammel 05-01-09, 15:14   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SE hva som skjer når det ikke er avslutningsdato på poller!

Gammel 05-01-09, 15:28   #20
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Jeg er meg selv. Diskuterer riktignok mer her enn jeg gjør med folk i RL. Jeg skjønner ikke hva jeg skulle fått ut av å spille en rolle her inne?

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.