|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?En tidligere vinterelsker har blitt til hater, enest grunnen er storesøsters eksem og astma. Den blusser opp voldsomt når kuldegradene kommer, og jeg hater å se hun plages noe så inni hampen. Vi kunne fint hatt jevn sommertemperatur året gjennom. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Jeg liker vinteren veldig godt på fjellet. I byen, not so much. Dvs, jeg kunne fint levd med to måneder stabil vinter i byen også. Men erfaringsmessig er vinter snø, regn, is, snø, regn, is i en evig runddans.
|
|
|
#3 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?[quote=Milfrid;2502973]Jeg liker vinteren veldig godt på fjellet. I byen, not so much. Dvs, jeg kunne fint levd med to måneder stabil vinter i byen også. Men erfaringsmessig er vinter snø, regn, is, snø, regn, is i en evig runddans. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Jeg liker vinteren når jeg slipper å måtte kjøre bil. Eller å stable meg rundt på holka. Hvis det er skikkelig vinter med ca 5 minus og snø, kan vinteren være veldig vakker, men her har det en tendens til å regne dagen etter snøen har kommet - og så fryser det på og etterlater seg en holke i flere uker før det kommer mere snø.
|
|
|
#6 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Det er vått, kaldt, glatt, surt.
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Hvit jul er fantastisk, det kan jeg godt ha igjen i år. I fjor var det jo helt magisk. En sjeldenhet her, men kanskje det blir sånn hvert år nå?
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja, du kan så tro. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Ja, jeg håper det. Det eneste aberet er at varmepumpa må stå på døgnet rundt ellers fryser den, men vi har ekstremt lav strømregning her uansett så det får så være.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Hvilken pumpe har dere da?
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Den var her da vi flyttet inn, Panasonic-et eller annet. Funker veldig bra, men fryser når det er maange minus altså. Men jeg leste jo stadig om varmepumper som frøs i fjor, det virket som om det var utrolig utbredt. Jeg laget denne tråden om det da jeg ikke skjønte hvorfor pumpa oppførte seg så merkelig.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Vinter kan være bra det, men ikke enda! Vente litt! Nå er det sånn deilig, klart høstvær ute som jeg bare elsker. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Jeg vil egentlig ha høst til desember, så kan det godt være snø ut januar og så vil jeg ha vår.
|
|
|
#14 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Jeg har leddgikt, jeg stivner og får vondt når gradestokken kryper mot blå. Det er veldig vondt! Og jeg blir stiv, fungerer ikke.
|
|
|
#15 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Noe slikt noe ja, eller kanskje et lite snødryss på julaften.
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Jeg liker ikke at det er så mørkt så lenge, spesielt ikke når jeg står opp! Jeg er heller ikke fan av alle klærne og kulden, synes det er ukomfortabelt å gå i vintersko og hater å ha på lue! Jeg liker heller ikke å kjøre på glatt føre eller i snøføyke. Jeg er sommermenneske delux!
|
|
|
|
#17 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Nå er det is med vann oppå ute. Hvis jeg glir, låser ryggen seg. Dette kommer vel ta å vare hele vinteren i år også.
|
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?Jeg er ekstremt frossen av meg. Har problemer med å stå opp om morgenen når det blir kjøligere i huset. Kan fryse selv med flere lag tøy og dunjakke i -2 grader, og føler at jeg rett og slett blir handicappet når senhøsten/vinteren slår til. Lever ikke helt, for jeg fryser konstant (og derfor skal jeg også få sjekket dette nå). |
|
|
|
![]() |
|
|