|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?
For meg hadde det definitivt vært en estetisk nytelse å hatt en sånn her:
|
|
|
#3 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jah - og jeg har hørt det finnes galegale mennesker som kjøper seg FELGER til bilen for 40-50.000 :dåner: (og det er IKKE meg!!) Nei, man får kjøpe etter sin egen lommebok og egne interesser. Det gjør ihvertfall jeg, så kan folk mene hva de vil om mitt pengeforbruk.
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?For ikke å snakke om sykler! Folk kan visst bruke ubegrenset på sykler, og må gjerne ha tre-fire.
|
|
|
#5 |
|
heimføing
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Hvorfor har ingen nevnt de stereofile her enda? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg er veldig enig. Man må bruke penger på det som betyr noe for en. Hva om Gl..eh...Tallulah går lei sofaen etter 5 år eller flytter så den ikke får plass lenger? Så har hun da brukt den nette som av 10000 kr i året på noe som gir henne godfølelsen. Og det må da være greit. Det er ikke mer enn mannen i huset her bruker på tekniske duppedingser med like god eller dårlig unnskyldning. Jeg kunne også brukt så mye på sofa hvis sofa var en ting som var viktig for meg på den måten.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Det er jo bare en designerveske eller to i året.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Vet ikke. Men for meg hadde det vært lettere å klage på en sofa til den prisen enn en fra IKEA. Jeg ville selvsagt valgt en sofa som påsto å være slitesterk også altså.
|
|
|
#9 |
|
guru advisor
|
Svigers kjøpte (svindyr) designsofa for 40 år siden som fortsatt er veldig fin. De er veldig (veldigveldig) flinke til å passe på tingene sine og liker det. Jeg, derimot, får hjertet i halsen hver gang mine sjokoladeglade unger med ikke-nyvaskede-hender nærmer seg noe i det huset. Jeg tror ikke jeg ville slappet av med bena oppunder meg og rødvinglasset i hånda i noe jeg visste var en ting jeg burde passe ekstra godt på, ettersom det hadde blitt en investering. Men så betyr interiør og ting ikke så mye for meg heller. De var utrolig stilige, særlig den første. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Vi har en ti år gammel, halvdyr sofa (i Tallulah-sammenheng). For et år siden så den fremdeles helt ny ut, men så ødela renseriet trekket på den. ( |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg tenker at man bruker glatt flere hundre tusen på en bil og da er det for meg mer mening å bruke 60 K på en sofa som man bruker mange mange timer hver dag.
|
|
|
#12 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Jeg har visst fortrengt at den nest siste sofaen vi kjøpte, dvs 2 3-setere, betalte vi 33 000 for, de hadde vi i 7-8 år og ble gitt bort da vi anskaffet skinnsofa pga nytt barn. Den ga vi 15 for, men den er ikke noe vi tenker å ha altfor lenge. Praktisk, men ikke noe mer. De vi gir bort til, blir jo også fornøyde, og sofaene går jo ikke på fyllinga. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Nå ber jeg folk synse da. Fordi jeg syns et sånt valg skal være gjennomtenkt, og det er fint å få hjelp til tenkingen. Argumentet om at vi kan endre bruksmønster igjen er godt, samme om vi greier å slappe av med en sofa i den prisklassen.
|
|
|
#14 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er fornuftig å betale for en sofa?Vi er også i tenkeboksen vedrrende sofabytte, og har igrunnen samme problemstilling som dere. Vi er blitt 5 i familien, og ønsker en modulsofa/hjørnesofa.
|
|
|
#15 |
|
intro
|
Ja, lik mye galskap - nesten verre (og ikke minst helt og fullstendig uaktuelt.
|
|
![]() |
|
|