|
|
|
|
#2 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: KatterevansjVil påstå det er verre med kattetiss og kattedritt i hagen din, på møbler og klærne dine, enn f.eks. å høre en gressklipper i ny og ne. At enkelte katteeiere ikke innser de kan være til plage for andre, syns jeg er rart. Når noen endatil påstår det er naboene sin feil, bikker det over mot ansvarsfraskrivelse, frekt og dårlig naboskap. Ikke rart folk blir irritert av sånt.
|
|
|
|
#3 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Katterevansj
Ja, for det er jo det vi blir irritert over - at katteeierne ikke innser at deres katt faktisk er til sjenanse for andre. Og så fremstilles det som om det er fordi vi ikke-katteeiere er lite tolerante. Det er jo BARE å ikke legge putene ute, BARE å ha deksel over sandkassa, BARE å la være å ha sko ute, BARE å ha myggnettingdør på terrassedøra osv. Det innskrenker jo vår frihet på egen tomt, og jeg syns ikke det er bare jeg altså.
|
|
|
#4 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ser poenget ditt, det er ikke det man vil lære barn.
|
|
|
#5 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KatterevansjKatter er jo særdeles frittgående dyr, som også desverre finnes i halv-ville eksemplarer. Mulig jeg er litt inhabil som katteeier selv, da jeg sjeldent ser på andres katetr som noe problem. Med katter i området så kan det av og til hende at man finner en kattebæsj i blomsterbedet.
|
|
|
#6 |
|
saftig
|
Nei, det var ikke det som ble sagt. Og da blir det litt vrient å diskutere på en ordentlig måte.
|
|
|
#10 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel ingen her som har sagt at kattehold er den aller verste egoistiske handlingen som noensinne finnes?
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Det var nettopp det som ble sagt, ja. |
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det var ikke det som ble sagt altså... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: KatterevansjMen er det sagt noe sted at det er naboens feil her? |
|
|
|
#16 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KatterevansjAah! Lenge sidan forrige kattetråd no.
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
Sv: KatterevansjJeg for min del diskuterer om "ofte rendyrket egoisme og ansvarsfraskrivelse" er det samme som "den aller verste egoistiske handlingen". Og om den som skriver noe en annen ikke leser skikkelig skal ta til etteretning at det kan misforstås om det ikke leses skikkelig.
|
![]() |
|
|