Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Søndags kveld - hvordan har dere tid til kos?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-10, 21:36   #41
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Søndags kveld - hvordan har dere tid til kos?

Jeg er nesten fristet til å legge ut bilde av hvordan det ser ut i stua her jeg sitter med beina på bordet og noe godt i glasset.

Ungene har i dag lekt:
-hus (med tepper, kjøkken (endel tomemballasje), seng og vegger)
-tog (dvs alle stuestolene + kjøkkenstolene står på rad og rekke med 10-20 passasjerer i (kosedyr og dukker)
-pusle-alle-puslespillene-på-en-gang

Og ingen har ryddet.

Gammel 14-11-10, 21:37   #42
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Søndagskveldene er litt travle for meg også.

Vanligvis pleier jeg
- å stryke/brette/legge på plass klær (ofte mange maskiner med klesvask i helgene, og dermed klart for etterarbeid søndag kveld)
- sortere barnas ytter- og ulltøy og legge det i poser til morgendagen
- rydde etter besøk eller et eller annet som ofte skjer i helgene (f.eks. ta av sengene etter besteforeldre på helgebesøk)

Strykinga tar lengst tid.
Mannen lager matpakker.

Noen ganger må jeg lese fagstoff foran arbeidsuka, dvs. jeg kunne valgt en annen dag, men har utsatt det til siste liten

Gammel 14-11-10, 21:39   #43
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er sikkert bare flink til å få ting unna. Jeg setter meg gjerne ned i rot.

Når det er sagt, er det gjerne noen timer med jobbforberedelse på en søndag kveld for meg samtidig som jeg gjør klar ting til mandags morgen.

Søndag kveld er ikke en spesiell kosekveld her i heimen - det er det fredag og lørdag som er.

Gammel 14-11-10, 21:40   #44
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

og diverse pinner som MÅTTE bli med inn

Denne hang jeg meg opp i... Lo godt og kjente meg igjen. Jeg prøver å si at de må parkeres på trappa (sammen med kongler og fine steiner, og bruskorker og div søppel man plukker opp på tur, men mest pinner)

Forøvrig så tittet jeg inn på vaskerommet, og lukket så døra godt igjen til i morgen. Oppvaskmaskinen går, men resten utsetter jeg til en annen dag og tar meg tid til å puste ut litt.

Gammel 14-11-10, 21:42   #45
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi var hjemme fra tur kl. 14 i dag, da rekker man litt mer før det er kveld. Det er faktisk svært sjeldent at vi er ute sent på søndagsettermiddagene når jeg tenker meg om. Jeg er lat og hang bare turklærne ut til lufting (de var ikke skitne men stinker bål).
Problemet er jo egentlig at dere kom inn så sent, hadde dere vært inne kl. 17 for eksempel, hadde alt dette vært unnagjort nå, og du hadde kunnet slange deg i sofaen med beina på bordet og hatt massevis av tid til kos. Så om dere ikke er ute så sent hver søndag, så er det vel ingen grunn til at ikke dere skal kunne få litt søndagskos?

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 21:43   #46
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg har ikke rent hus og klesvasken henger fint på tørkestativet selv om jeg kunne lagt den sammen om jeg ville. Jeg setter på tven og koser meg litt også tar jeg alle plikter i morgen, det kommer alltid en dag det er mulig å gjøre husarbeid, men i dag orker jeg ikke.

amen to that!

Gammel 14-11-10, 21:44   #47
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pinner, ja. Unger er pinadø som bikkjer når det gjelder de der pinnene!! (Men jeg husker det jo godt fra da jeg var liten. En skikkelig fin pinne var jo en SKATT! Vi hadde et gammelt paraplystativ i yttergangen som, etter hvert som paraplyer ble sånne små håndveskegreier, ble brukt utelukkende som pinnelager. Lurt, når jeg tenker på det!)

Gammel 14-11-10, 21:46   #48
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Lang tur ut i dag, men vi var hjemme igjen til kl 15. Middag kl 16, og så lekte mannen med guttungen mens jeg ryddet opp på kjøkkenet. BarneTV, grøt og legging. Mannen la, mens jeg ryddet stua (Vi legger / rydder stua annenhver dag).

Soverommet er rotete, klær ligger ferdig brettet nede, men det er ting jeg ikke ser. Og kan gjøres mens guttungen sover i morgen.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:06   #49
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig flink på å la oppvasken stå mens jeg slanger meg med ungene i sofaen.

Gammel 14-11-10, 22:16   #50
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vel litt som Nin.

Gammel 14-11-10, 22:18   #51
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg har prioritert tid med ungene, og det kommer stort sett alltid foran husarbeid.

Så flink du er, det er jo den beste prioriteringen du kan gjøre.

Det er mye viktigere det enn alt det andre.

Sist redigert av Isprinsessen : 14-11-10 kl 22:32.
Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:20   #52
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ikke når man er alene med to barn. Det den voksne ikke gjør blir da ikke gjort.

Det handler fortsatt om prioriteringer. Og jeg har vært alene selv, i mange år. Fra de var 1 og 2 år gamle.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:20   #53
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg er vel litt som Nin.

Endelig en som er like gal.

Gammel 14-11-10, 22:22   #54
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Har vært hjemme hele dagen,
har tørket støv av taklister, hyller og vindusposter og ryddet huset..
Vasket et par maskiner med klær,
sovet ca 1,5 t på sofan sammen lillesøster.
Mannen laget middag ..
Begge barna i seng til kl 19.30, og da er det koooos på mannen og meg .. Film, pc og levende lys

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:26   #55
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ryddet og styret tidligere i dag, og nå sitter jeg med beina på bordet og surfer/tvtitter og lar være å brette sammen den siste maskinen med klær, rydde briotogbanen og legge frem barnehageklær til i morra.

Gammel 14-11-10, 22:34   #56
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, vi er som regel hjemme etter middag. Vi har ryddet og vasket huset før helgen. Ungene bader på søndager, men de er såpass store at de klarer mye selv, 5 og 8. De sover fra kl.19.30 og da har vi resten av kvelden til voksentid.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 23:10   #57
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

-hjemme fra kveldsgrilling halv åtte

Litt tideligere hjem?

Sitat:

2 unger rett i dusjen med hårvask, negleklipping, greiing, tannpuss og pysjpåkledning

Dusje lørdag når du vet dere har planer søndag ettermiddag. God lue hindrer bållukt av håret.

Sitat:

- vaske turklær og rydde i gangen etter votter, luer, gensere, sko, refleksvester og diverse pinner som MÅTTE bli med inn

Jast ut pinner og sett på en vaskemaskin.

Sitat:

-ta ut av oppvaskmaskinen som ble satt på etter middag. Sette i det som ikke fikk plass da

Kjedelig jobb, men det må gjøres. Og det tar jo ikke all verdens tid? 5 minutter, max?

Sitat:

- betale et par regninger

Det kan du da gjøre i morgen? Enten det, eller du kunne har gjort det i dag tidlig, i går osv

Sitat:

- brette de siste 4 maskinene med klær

Når du lar kleshaugen vokse lager du ris til egen ræv. Sorry, men sånn er det.

Sitat:

-legge frem klær til i morgen

Hos oss legger barna frem klær selv, det har de gjort siden de var 4-5 år. Jeg ser over.

Sitat:

- pakke bag til pappauka

Tidkrevende og kjipt, men dette er vel heldigvis bare annen hver søndag?

Sitat:

- legge på rent på senga mi

Det kunne du ha gjort tidligere i helgen eller tidligere i dag.

Sorry, ingen trøst å få. Mye av arbeidsoppgavene dine i kveld er ting som har hopet seg og som du har utsatt, og da er det nok din egen feil at sofakosen ryker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 03:19   #58
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Tja, vi sørger for å komme hjem tidligere enn halv åtte.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hva med å bare vente med det som kan vente og legge bena i sofaen? Det er jeg veldig god på.

en kombo av disse to

Gammel 15-11-10, 03:44   #59
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, tid til kos. Her kom vi hjem klokken 18, ferdigspiste. Gjorde lekser med ungene, mens mannen bar ut søppelet (mye siden jeg har kjøpt halve IKEA i uka som var. ). Så så ungene barnetv mens jeg tok oppvaskmaskinen og satt på en vaskemaskin. Mannen fant noen IKEA-møbler jeg ikke hadde rukket å skru sammen enda, og gjorde det, så vi ble kvitt pappen. Så la jeg minstemann kl 19, måtte ligge litt hos ham siden han ikke er helt i slaget. Pappa spiller brettspill med eldstemann mens jeg slapper av. Om 10 minutt skal hun i seng og vi skal sitte med beina høyt og glo på Kopeboksen et par timer før det er lalletid.

Jeg har forresten begynt et nytt og bedre ryddig liv som gjør at jeg kan slappe av med verdens beste samvittighet, vel vitende om at heimen er ryddig.

Gammel 15-11-10, 12:16   #60
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om vi har tid til kos kommer an på hvordan helgen og uken ellers har forløpt. Stort sett blir husarbeidet tatt underveis, huset shines på fredag ettermiddag og helgen er i stor grad viet kos, aktiviteter og avslapning.

Men klart, hvis jeg hadde initiert en aktivitet som gjorde at vi kom hjem en halvtime før leggetid og barna måtte bades og det gjensto en hel haug husarbeid som var tvingende nødvendig å få gjort før uka begynner av en eller annen grunn hadde det ikke blitt mye tid til kos nei. Noen helger er sånn, andre helger er vi litt ute tidlig på dagen, spiser middag, legger unger mens vi rydder og kveldsroen senker seg klokka 20. Begge deler funker for meg, men det er vesentlig viktigere for meg med familiekos fredag kveld enn å slappe av søndag kveld. Hvis jeg må velge.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.