Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 21:49   #21
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Jeg tror jeg har tenkt å prøve meg med ett antrekk i år. Det er ikke mange dager med pentøy og jeg rekker fint å vaske det om kvelden.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:52   #22
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Må må ha et til julaften og et til 1 juledag(da har farfaren til mann bursdag)
Så vi må ha værtfall 2 skifte,men med at vi må ha tørkestativ i stua så blir det ikke vasket om vi skal ha besøk... *ønsker meg vaskerom NUH*
har en del fine hverdagskjoler som passer til besøk i julen.
I fjor hadde hun 6 finkjoler, arvekjoler :savner:
Turbo har en del fine gensere og bukser og et par 3 skjorter.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 18-11-10 kl 22:02.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 22:00   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.847
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Minstemann har ett sett. Han bør kanskje ha litt i reserve.

Jentene har masse kjoler. Mer enn nok.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 22:22   #24
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Her blir det 2 sett. Har sjelden familieselskap i jula, men det er en bursdag i familien i romjula og ørten selskap i januar/februar.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 22:24   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Mine får bare ett sett. Hvis det er behov for skift, improviserer vi. De har alltids noe brukbart i skapet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 08:08   #26
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.855
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Jentene mine skal ha bunad julaften, i tillegg har de mange kjoler/penantrekk hver. Jeg har kjoledilla, og det kommer dem til gode.
Lillebror må ha 3 penantrekk (vi reiser bort i jula og gidder ikke styre med vasking der vi skal være), vi pynter oss både julaften, 1. og 2. juledag. Storebror på 16 er en utfordring, der må vi komme frem til et passende kompromiss vi alle kan leve med (nei, t-skjorte med GAZA på er ikke ok på julaften).

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 09:02   #27
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

To. Da rekker jeg å vaske det andre settet mellom bruk.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 09:07   #28
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Jeg har kjøpt en penbukse til lillebror, han har et par fløyelsbukser som vi kan supplere med. Barna skal i alt i 3 juleselskaper ifm julen, nyttårsaften og på 4 juletrefester, så det blir jo brukt en del. Han har også tre skjorter, en v-genser og en vest vi kan veksle med. Eneste jeg må kjøpe inn er pensko.

Storesøster har to typiske julekjoler å veksle mellom, i tillegg til andre (men litt mer vår og sommerslige kjoler). Hun trenger en penskjorte å ha inni, ellers så er alt klart

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 09:27   #29
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Ett til julaften, ett til første juledag, på andre juledag resirkulerer jeg alt etter hvem vi har vært med når de hadde hva, og som regel gjør jeg det samme med nyttårsaften. Men liker og ha alternativer i tilfellet noe blir skittent og ikke kan fåes rent i tide.

Så tre antrekk, kanskje. Men vi har en del fra før, jeg kjøper sjeldent mer enn ett nytt antrekk hver til dem. Finner jeg vanvittig mye blir det kanskje to.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:35   #30
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.030
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Trenge: ett. Men vi har jo flere fine skjorter, så det er mulig for sønnen å ha på noe annet en annen dag hvis han vil, og datteren min har nok av kjoler å velge blant.

Jeg kjøper aldri mer enn et juleantrekk, men det er nok bare to ganger de trenger å kle seg pent i jula.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:46   #31
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.849
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Guttungen på 8 har en finbukse og et par-tre skjorter og 1-2 vester. Det holder. Han kan bruke buksa flere ganger vanligvis.
Minste på 3 kjøper jeg en kjole til, også har hun både en hvit bluse og noen kjoler fra før. Strømpebukser tenker jeg også vi bruker de vi har fra før.
14-åringen kjøpte seg en flott kjole fra Floyd i høst, så hun har penkjolen klar.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 21:17   #32
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

I år skal vi være på hytta på julaften og noen dager ut i romjula, så da holder det med en penkjole. Storesøster har bursdag 3 juledag og da bruker vi de samme kjolene, rekker fint å vaske i mellomtiden da . Ellers har lillesøster maange kjoler i skapet, også en festkjole som passer til nyttårsaften (etter storesøster), så da er vi i rute. Begge jentene har fått nye kjoler til julaften, lillesøster nye pensko også mangler vi visst pensko til storesøster....det må vi finne i løpet av neste uke...

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:12   #33
Raia
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6
Raia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mange pene antrekk trenger barna til jul?

Spørs hvor mange familieselskaper du skal i det da? - her har de omlag to antrekk... og burde hatt 3.... for her er det tett i år!

Raia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no