Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 13:39   #1
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.477
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Ja, storesøster er veldig glad i å ta bilder så jeg tenkte at hun sikkert blir glad for å få et sånt digitalkamera for barn til bursdag/jul.

Er det noen som har et slikt kamera? Er de ok, har dere an/av-befalinger mtp. merke?

Alt mottas med takk!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:42   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.905
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Vi har Vtech sitt, det tar helt greie bilder.
Det duger hvertfall til poden sitt bruk.

Det tåler vedlig mye hvertfall, poden har mistet det flere ganger i bakken og ned trappen, det er like helt.


Sist redigert av Chablis : 18-11-10 kl 13:56.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:52   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.518
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Jeg tror jeg ville kjøpt et enkelt "vanlig" kamera i stedet for et barnekamera. Da får du mye bedre bilder, og de er slett ikke særlig avanserte. Begge mine bruker mitt gamle kompaktkamera (de er 4 og 8), og har ingen problemer med det. Det fins jo noen som tåler litt ekstra også, men de er kanskje dyrere?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:53   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

enig med Kristine. Kjøp et litt robust vanlig kamera i stedet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:59   #5
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Vi har VTech kamera som duger som leketøy. Mye moro, men bildene er heller dårlige. Tror ikke vi har tatt over et eneste bilde fra det kameraet siden kvaliteten er så dårlig. Det er noen år siden kameraet ble kjøpt så det kan jo ha blitt bedre siden.

Kanskje du kan satse på et ordentlig kamera til en 5-åring. Det koster omtrent like mye. Finnes jo også ordentlige støtsikre kameraer som tar bra bilder.

Minstemor på 4år fikk nytt knallgult kamera til bursdagen og det har blitt brukt mye. Det kan ta bilder undervann og vi har hatt mye moro med det.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:59   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.906
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Jeg har også lurt litt på dette, og vurderer å kjøpe barnekamera til både Liv og fetteren til jul. Da tenker jeg at bildekvaliteten ikke er avgjørende. De har en variant på tilbud hos BR-leker, tror jeg, til 349. Det er fra VR Tech, ser jeg. Skal man ha et vanlig kamera som er ekstra robust, må man vel opp i mange ganger den prisen. Når de bare er 4-5 år, ser jeg på kameraet mer som en leke enn en "ordentlig" ting, egentlig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:15   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Jeg tenker at unger på 5 år kan tåle å høre at det ikke er en ren leke, men at de må være forsiktige med det, sånn som de må være med en DS for eksempel.

Knalldyrt behøver det slettes ikke å være:
http://www.elkjop.no/product/foto-vi...easyshare-c183
699,- på Elkjøp

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:19   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.905
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

[quote=Bean;2541900]Vi har VTech kamera som duger som leketøy. Mye moro, men bildene er heller dårlige. Tror ikke vi har tatt over et eneste bilde fra det kameraet siden kvaliteten er så dårlig. Det er noen år siden kameraet ble kjøpt så det kan jo ha blitt bedre siden.

quote]

Vi har allerede tatt over masse bilder vi, bildene er faktisk klare og fine.
Å vi har også vtech.
Men mulig det hr blitt bedre ja, vi har kjøpt i år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:23   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.906
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg tenker at unger på 5 år kan tåle å høre at det ikke er en ren leke, men at de må være forsiktige med det, sånn som de må være med en DS for eksempel.

Knalldyrt behøver det slettes ikke å være:
http://www.elkjop.no/product/foto-vi...easyshare-c183
699,- på Elkjøp

Det ser fint ut - ikke nødvendigvis knalldyrt, men med dobbelt så høy pris som det andre er det likevel utenfor mitt budsjett. :gnien: Min 4-åring aner for øvrig på ingen måte hva DS er (og knapt nok mor heller. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:25   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Vi kjøpte ett "billig" kamera til datteren her - og det ble en stor skuffelse, bildene ble så dårlige og det var ikke billedstabilisering - så alle bildene ble uskarpe og dårlige.
Vi byttet derfor til Canon Ixus is90 (nå er det vel 105 eller noe som er på markedet)
Dette er utrolig enkle kameraer å betjene - *selv min mor klarer dette* - så jeg anbefaler å legge ett par hundrelapper ekstra i kamera og få mer glede ut av dette.

Her tas det også endel film, noe som også går ann med disse kameraene. Koster 995,- på Elkjøp

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:31   #11
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.912
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Kan anbefale Canons kompaktkamera. De tåler litt røff bruk, er lette å betjene og gir bra bildekvalitet. is-serien som Fløyel har er et godt tips.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:50   #12
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.477
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Takk for svar!

Hadde 5-åringen vært den yngste i huset hadde hun nok fått et vanlig kamera, men siden hun har to yngre søstre, på 2.5 år så aner det meg at de også kommer til å få tak i kameraet (før eller senere). Det er grunnen til at jeg tenker at et lekekamera er tingen for oss, enn så lenge.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:52   #13
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.477
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

Minstemor på 4år fikk nytt knallgult kamera til bursdagen og det har blitt brukt mye. Det kan ta bilder undervann og vi har hatt mye moro med det.

Hviket merke er dette?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 11:11   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det ser fint ut - ikke nødvendigvis knalldyrt, men med dobbelt så høy pris som det andre er det likevel utenfor mitt budsjett. :gnien: Min 4-åring aner for øvrig på ingen måte hva DS er (og knapt nok mor heller. )

jeg skjønner det, men jeg bruker heller 700 - 900 på noe ordentlig, enn 400 på noe som bare er 'skrap' - det blir jo en slags prioritering - hvis man har noe man kan prioritere bort da.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 11:12   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vi kjøpte ett "billig" kamera til datteren her - og det ble en stor skuffelse, bildene ble så dårlige og det var ikke billedstabilisering - så alle bildene ble uskarpe og dårlige.
Vi byttet derfor til Canon Ixus is90 (nå er det vel 105 eller noe som er på markedet)
Dette er utrolig enkle kameraer å betjene - *selv min mor klarer dette* - så jeg anbefaler å legge ett par hundrelapper ekstra i kamera og få mer glede ut av dette.

Her tas det også endel film, noe som også går ann med disse kameraene. Koster 995,- på Elkjøp

Det var flott, tror storesøster skal få et sånt til jul.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 11:56   #16
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hviket merke er dette?

Vi kjøpte Samsung WP10. Tror ikke det er støttsikkert, men det har gått i gulvet noen ganger og virker ennå Har billedstabilisator og bra å holde i for små hender.

Storebroren på 7år har Canon Powershot D10 som er støtsikkert, men mere klumpet. Minstemor har problemer med å håndtere dette kameraet.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 12:04   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.906
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Digitalkamera til barn - hvilket merke?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

jeg skjønner det, men jeg bruker heller 700 - 900 på noe ordentlig, enn 400 på noe som bare er 'skrap' - det blir jo en slags prioritering - hvis man har noe man kan prioritere bort da.

Det er ikke skrap for denne mottakeren, kan jeg love - et dyrt kamera her blir litt som å skyte spurv med kanoner. Hvis det blir en suksess, kan hun få et dyrere kamera seinere mens broren kan overta barnekameraet. (Og julegave til fetteren på 1000 kroner ligger ikke i vårt budsjett, må jeg innrømme.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no