Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen med peiling på fyrpumper?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-10, 13:08   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen med peiling på fyrpumper?

Jeg får ikke igang parafinfyren. Og så mistenker jeg at det skyldes at jeg tømte tanken i vår. Systemet er nedgravd tank med en pumpe på veggen innenfor, fra pumpen går det et rør til en beholder det skal stå parafin i, og røret går også videre til fyren.

Beholderen er i praksis tom. Så hva får pumpen i gang for å fylle den? Først tenkte jeg at pumpen var ødelagt, men den virket jo da jeg sluttet å fyre i vår. Kan det ha noe for seg å fylle opp beholderen med parafin, vil det få igang pumpesystemet?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 13:14   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med peiling på fyrpumper?

Nå har vi ikke parafinfyr selv, men foreldrene mine har. Jeg vet at de må ha en servicemann for rengjøring hver høst før de kan tenne parafinovnen. Det hender også de må fylle oljeløfteren manuelt for å få den igang.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 13:18   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med peiling på fyrpumper?

Problemet er ikke i kjelen, det kommer ikke parafin. Men manuell fylling hjelper altså hos dem?

Det kan jo ikke skade å forsøke, og da kommer spørsmål nummer to, hvor kjøper man 1 liter parafin?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 13:25   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med peiling på fyrpumper?

Kanskje de har parafin på bensinstasjoner? Hvis dere ikke har hatt overhaling på parafinovnen nå siste året ville jeg bestilt en som kom å gjorde det og kunne da starte den samtidig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 13:27   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med peiling på fyrpumper?

Det er under et år siden jeg hadde service sist, og da sa han som var her at her var det så rent og fint at jeg neppe trengte service hvert år. Og uansett tar det nok en god stund å få noen hit nå, i denne kulden.

Jeg får ta noen telefoner i morgen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 13:29   #6
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.272
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen med peiling på fyrpumper?

Jeg vil tro du har fått luft i pumpa når tanken var tom, og dermed klarer den ikke suge parafin opp fra tanken.

Dessverre kan jeg ikke nok lurt om pumper for å komme med en grei løsning, jeg kan sjekke med mannen når han er inne igjen. Hadde det vært en vannpumpe, hadde jeg rådet deg til å blåse vann ned den gale veien - men det er liksom ikke det mest fristende med parafin.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no