Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tre dresser ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-07, 21:50   #1
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Kanskje du skulle ta dette skriftlig Amor? Sende en formell klage. Sender du den med kopi til sjefen til styreren antar jeg at dette er en person som sitter i kommunens administrasjon. Da blir brevet registrert på kommunens postliste og ikke bare har du krav på skriftlig tilbakemelding, men lokalavisene leser postlistene med stor oppmerksomhet og følger gjerne opp slik at styreren ikke kan slippe unna med en slik hårreisende ansvarsfraskrivelse som det du beskriver her.

Ja. Det er en tanke. Jeg må bare vurdere om jeg har energi til dette først. Står på hodet med sykdom, praksis, jobb og eksamen nærmer seg. MEN jeg føler veldig på at dette er håpløst. At det virkelig ikke går ann. Jeg er sint og frustrert. Kanskje er det bedre å forfatte et brev og sende det av gårde. Så har jeg ihvertfall gjort noe

Hvor sender jeg kopien? Til hvem i kommunen? Er litt usikker på det. Vet noen? Sånn i tillfelle jeg hiver meg rundt....

Gammel 04-03-07, 22:59   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Flussete.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er ikke flurete et ord? Den var veldig oppskrapet og nesten hull.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Flossete?

(Men flurete var ganske kult da! Tror jeg tar det i bruk jeg... Hvis da mine unger en dag skulle få lov å være ute med utedressene sine og kanskje dermed slite dressene slik at de ble litt flurete i stoffet... )

Opprinnelig lagt inn av Soffers, her.

Flurete er et ord ja! Eller 'fluråt' som vi sier på trøndersk. Man kan være 'fluråt på håret' (les: bustete for fint folk ) eller en busk kan være 'fluråt' og trenge en klipp.

Ingen av dere vinner i Scrabble ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 23:17   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flurete står i Norsk Riksmålsordbok. Men det er kanskje ikke så vanlig å ha den som fasit når man spiller Scrabble?

fluret eller flurete , flurret , flurrete (adj.)
mest dial., (om hår) uredt; bustet
// (om hår) som krøller sig slik at det løper ut i et fint bru

Gammel 02-03-07, 21:23   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At han ikke ville ta det skriftlig er vel fordi du da "har det skriftlig" og kan bruke det.

Du får sende dem i barnehagen med oppfordring om at personalet blir veeeeldig glade hvis de klipper fiiine hjerter i yttertøyet deres.

Gammel 02-03-07, 22:02   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Det er rett og slett helt forkastelig. I all verdens land og rike da. Det er da ikke fri utfoldelse. Det er jo å ødelegge klær. De må jo gå inn for å samarbeide med deg hvis du vil lære barna dine å ta litt vare på klær. Det har jo ingenting med fri utfoldelse eller å leke fritt og bli skitten. Det er jo bare sunt. jeg lar også jenta mi leke fritt som hun vil, men hun får jo ikke lov å f.eks klippe i klær eller å knekke bøker. Hun lærer jo at man klipper i papir, og blar i bøker. Hun leker like mye fritt for det om.

jeg føler virkelig med deg. Vet ikke helt hva jeg skal si. er sjokkert over styreren.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 22:32   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg må bare skyte inn at jeg mener at så klart man må regne med at klær blir både ødelagt og skittent etter barnehage bruk. det er jo bare sunt for unger og utfolde seg når de kan. Men at man med vilje står og ser på at ungene ødelegger klærne sine på denne måten som her, er meg utrolig sjokkerende. Man forventer jo at de holder styr på barna og snakker til dem om de gjør sånt. De er da store nok til å forstå. Eller hvertfall ta i mot beskjed om at det ikke lov. Det finnes mange måter å utfolde seg på som ikke innebærer ¨å lage svære hull i dressene sine.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 22:58   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde drevet min egen barnehage ville jeg ikke tatt ansvar for hva som skjedde med barnas parkdresser. Ei heller ville jeg erstattet dem hvis de gikk i stykker ... :kapitalistsvin:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.