|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken
Det tror jeg du kan ha rett i. Den eldre garde lærere utdannet seg mens faget het "kristendom". Ingen unnskyldning på noen som helst måte. Jeg har undervist ved hedningeskoler, tror jeg, for dette er et problem jeg aldri har støtt på selv. Vi var vel heller beskjemmet for at våre elever var så dårlige i salmesang under gudstjenester i forhold til barn ved skoler der de tok denslags mer på alvor.
|
|
|
#2 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenMens vi snakker om lærere kan jeg jo skrive hvordan jeg følte det da jeg gikk på barneskolen. Fra 4 klasse byttet jeg til den lokale skolen fra en privat katolsk barneskole, så jeg skulle gå sammen med de andre barna i nabolaget. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg gikk også på privat, katolsk barneskole. (har vi gått på samme skole kanskje?) Vel hadde vi religionsundervisning, men allikevel husker jeg godt de flammende beskrivelsene av skjærsilden og helvete som både nonnene på skolen og presten i kirken hadde. Det var såpass at flere av barna i klassen var livredde etterpå og det ble klagd til skolen.
|
|
|
#4 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken
Oj |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenHer hos oss har ungene følgende alternativ til juleavslutning i kirka: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenDe skal i kirken på Knottens skole, i hvert fall småskolen. Det skulle være noe alternativ undervisning for de som av religionshensyn ikke skulle delta på gudstjenesten.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg har overrasket meg selv med å overbevise barnet om at det er en lur idé å gå i kirken. Snakk om å være prinsippfast.
|
![]() |
|
|